اخبار داغ

افزایش ۱۹ درصدی خانوارهای تک‌والد

افزایش ۱۹ درصدی خانوارهای تک‌والد
٧.٢ درصد از خانوارهای کشور تک والد هستند که ١٧ درصد آنها را سرپرست مرد و ٨٣ درصد آنها را سرپرست زن مدیریت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥، تعداد خانوارهای کشور در سال ١٣٩٥، رقم٢٤.١٢٩.٤٩٠ و در سال١٣٩٠،  ٢١.١١٠.٤٨١  بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از مجموع ٢٤.١٢٩.٤٩٠ خانوار در سال ١٣٩٥، ٢١.٠٦٧.٧٣٧ خانوار دارای سرپرست مرد و ٣.٠٦١.٧٥٣ خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند. به‌عبارت دیگر ٨٧ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست مرد و ١٣ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست زن هستند.

,

٧.٢ درصد از خانوارهای کشور تک والد هستند که ١٧ درصد  خانوارهای تک والد کشور، دارای سرپرست مرد و ٨٣ درصد از این خانوارها دارای سرپرست زن هستند. به عبارتی تعداد خانوارهای تک والد کشور ١٧٥٣٩٦٠ است که سرپرست ١٤٦٣٥٣٨ از این خانوارها، زن هستند.

,

این در حالی است که بر اساس سرشماری سال ١٣٩٠ و از بین ٢١.١١٠.٤٨١  خانوار، ١.٤٧١.٨٦٨ خانوار، تک والدی بودند که برابر ٧ درصد  است که از بین آن‌ها ١٤.٤٨ درصد خانوارها دارای سرپرست مرد و ٨٥.٥٢ در صد خانوارها دارای سرپرست زن بوده‌اند.

,

این ارقام نشان‌دهنده آن است که تعداد خانوارهای تک والد در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٠ با توجه به افزایش کل خانوارها در فاصله بین دو سرشماری ١٣٩٠ و ١٣٩٥، ‌افزایشی حدود ١٩ درصد داشته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه