اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان:

دومین متهم در رابطه با پرونده ایرانشهر دستگیر شد/ انتشار خبر تعرض به 41 دختر بدون انجام تحقیق و بررسی درست نبود

دومین متهم در رابطه با پرونده ایرانشهر دستگیر شد/ انتشار خبر تعرض به 41 دختر بدون انجام تحقیق و بررسی درست نبود
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با بیان اینکه تا کنون 2 متهم در رابطه با پرونده تجاوز در ایرانشهر دستگیر شده اند، گفت: متهمان دیگر نیز شناسایی و دستور دستگیری آنان صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی موحدی راد در گفت‌وگو با عصرهامون با بیان اینکه اعلام خبر تعرض به 41 دختر ایرانشهری بدون تحقیق و بررسی درست نبوده است، اظهار کرد: قطعا دستگاه قضایی عاملان انتشار این خبر را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد.
وی گفت:  این پرونده فعلا صرف شکایت است و باید تحقیقات به طور کامل انجام شود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: کسانی که تریبون در اختیار دارند، صاحب نفوذ هستند باید مراقب باشند در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد، آب به آسیاب دشمن نریزند.
وی ادامه داد: در پرونده ایرانشهر به موجب شکایتی که انجام شده مراجع قضایی و امنیتی، اقدمات لازم را در مرحله نخست انجام داده و یک فرد را در این زمینه دستگیر کرده‌اند بعد که فرد دستگیر شده، این موضوع از خطبه‌های نماز مطرح شده که قطعا بیان این موضوع از تریبون خطبه های نماز عید بعد از پیگیری مراجع مربوطه مطالبه‌گری محسوب نمی شود زیرا دستگاه قضا به دنبال اولین شکایت پرونده را بررسی و افراد را شناسایی و یک نفر از آنان را دستگیر کرده است و نیاز به طرح موضوع و کشاندن مردم به خیابان ندارد.
موحدی راد خاطر نشان کرد: در پرونده‌های قضایی تحقیقات در مراحل مختلف سبب رسیدن به نتایج مختلف می‌شود، تعداد کثیری از شکایت‌های با عنوان زنای به عنف مطرح شده ولی ما در مراحل رسیدگی به پرونده به این نتیجه نرسیده‌ایم و احتمالا ارتباط بر اساس رضایت بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در بعضی از پرونده‌ها نیز شاکی نمی‌دانسته و ما در تحقیقات خود به نتیجه بدتری رسیده ایم، در نتیجه، ادامه تحقیقات عنوان مجرمانه را تعیین می کند، در مورد پرونده ایرانشهر هم در حال حاضر عنوان شکایت زنای به عنف است ولی ما در بررسی‌ها و تحقیقات باید به این نتیجه برسیم که آیا زنای به عنف صورت گرفته است یا خیر.
 
اعلام این خبر بدون تحقیق و بررسی درست نبوده است
این مسئول بیان کرد: در مورد پرونده ایرانشهر یک ایراد این است که در روز عید فطر و در خطبه‌های نماز عید فطر و بعد از 30 روز عبادت و تزکیه عنوان کردن همچنین مطلبی که بخواهد عید مردم را خراب کند درست نبوده است.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: دوم اینکه تریبون نماز جمعه یک تریبون مقدس است و گفتن یک سری مسائل منافی عفت صحیح نیست و  سوم اینکه اشاعه فحشا حرام است، این پرونده فعلا سه شاکی دارد اینکه ما بیاییم یک عدد را به رقم 40 و 41 برسانیم ذهن مردم را خراب کنیم که در کشور بگویند در ایرانشهر چه فساد و مسئله و مشکلی بوده به نظر من کار درستی نبوده و در شان مردم سیستان و بلوچستان نیست.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: این خبر هم اگر به آقای مولوی رسیده است، آیه قرآن می فرماید "اگر یک خبری به شما رسید باید تحقیق کنید" .
وی ادامه داد: یک زمان دستگاه انتظامی، قضایی و امنیتی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند یک موضوع منکری در جامعه رخ می دهد باید مطرح شده تا به موضوع رسیدگی شود، اما سخنرانی این بزرگوار و آوردن موضوع به سطح جامعه زمانی بوده که مراجع مربوطه به وظایف خود عمل کرده‌اند و متهم دستگیر شده است و از متهم دارند تحقیق می کنند در این زمان این مطلب پخش می‌شود و مردم را به کف خیابان دعوت می کنند، هدف از سخنرانی چیست؟ چه چیز را می خواهد مطالبه کند، که مسئولان به موضوع رسیدگی کنند، خوب مسئولان که در حال رسیدگی به موضوع هستند.
موحدی راد خاطر نشان کرد: در مجموع اعلام این خبر بدون تحقیق و بررسی درست نبوده و قطعا دستگاه قضایی عاملان انتشار این خبر را تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: قطعا افرادی هستند که دنبال آرامش جامعه نیستند یکی از افرادی که فراخوان می‌زند و مردم را دعوت می کند مدیر کانال تلگرامی سحاب است که با اصل نظام و اصل مردم مشکل دارد و در خارج از کشور است و دلش برای مردم ما نمی سوزد و به بهانه های مختلف مردم را به خیابان‌ها میکشاند.
 
یک متهم دیگر در رابطه با پرونده ایرانشهر دستگیر شد
در این خصوص هم موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار کرد: یک متهم دیگر در رابطه با پرونده تجاوز در ایرانشهر، شامگاه دوشنبه در زاهدان دستگیر شد.
وی در گفت وگو با ایرنا گفت: متهم برای تکمیل تحقیقات و مشخص شدن نقش وی در این پرونده به ایرانشهر اعزام شد که تحقیقات برای بررسی نقش این متهم در اقدامات مجرمانه ایرانشهر در حال انجام است.
موحد راد ادامه داد: این فرد از متهمان اصلی پرونده نیست و فقط سلاح در اختیار متهمان اصلی قرار داده است.
این مسئول تصریح کرد: تا کنون سه نفر با عنوان آدم ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده اند که اتهامات مطرح شده از سوی آنان مربوط به یکی دو روز اخیر نبوده است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
, اعلام این خبر بدون تحقیق و بررسی درست نبوده است,
,
,
,
,
,
,
,
, یک متهم دیگر در رابطه با پرونده ایرانشهر دستگیر شد,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه