اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تعریف FATF از تروریسم بر مبنای منافع صهیونیست‌ها است/ تصویب پالرمو عملا راه‌های دور زدن تحریم‌ها را می‌بندد

تعریف FATF از تروریسم بر مبنای منافع صهیونیست‌ها است/ تصویب پالرمو عملا راه‌های دور زدن تحریم‌ها را می‌بندد
کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به منشأ پیدایش FATF و نوع تعریف آن از تروریسم را صهیونیستی دانست و گفت: با تصویب پالرمو اطلاعات اقتصادی مجموعه هایی نظیر قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در اختیار دشمن قرار می گیرد و راه دور زدن تحریم ها بسته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی کریمی در گفتگو با صاحب نیوز؛ به تشکیل اولین گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF در سال 1989 برای توسعه مبارزه با سیاست های پولشویی، اظهار کرد: سال 2001 هم این گروه برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم گسترش پیدا کرد و عملا منافع گروه های مقاومت منطقه مانند حماس و حزب الله را هدف قرار داد، مبارزه با تأمین مالی فعالیت های اشاعه ای تسلیحات کشتار جمعی هم در سال 2012 به کار آن ها اضافه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: گروه ویژه اقدام مالی به گروه G7 مربوط می شود که متشکل از هفت کشور صنعتی جهان و دارای ماهیتی کاملا صهیونیستی است و مقر کنترل آن در فرانسه قرار دارد که خودش یکی از بدسابقه ترین کشورها در تأمین مالی تروریسم است.

,

وی با بیان اینکه FATF  کشورهای غیرعضو را به دو دسته با فعالیت های سالم و ناسالم تقسیم کرده است، گفت: جالب اینجا است که عربستان سعودی در لیست کشورهای با فعالیت سالم قرار دارند و ایران و کره شمالی در لیست سیاه قرار گرفته است و این در حالی است که همه می دانند عربستان بزرگترین حامی مالی بزرگترین جریان تروریستی در تاریخ جهان به نام داعش است.

,

کریمی، با اشاره به تحریم سوییفت کشورهایی که در لیست سیاه FATF قرار گرفته اند، ابراز کرد: در بحث جرائم سازمان یافته فراملیتی که به پالرمو مشهور است، از سال ها قبل جمهوری اسلامی از سوی همین کشورها در مواردی مانند انفجار مقر یهودیان آرژانتین که یکی از جرائم سازمان یافته فراملیتی قلمداد می شود، مورد اتهام است.

,

استاد دانشگاه، تعریف FATF از تروریسم را کاملا در راستای منافع صهیونیست ها ارزیابی کرد و افزود: گروه های تروریستی که در سوریه حضور داشتند بارها از سوی همین کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم مورد حمایت قرار گرفته اند و در مقابل گروه های مقاومت و آزادیخواه جهان از سوی همین کشورها به عنوان تروریست تحریم مالی شده اند.

,

وی با بیان اینکه اقدامات دولت مستعفی و فراری یمن و دولت سرکوبگر و قاتل بحرین از نظر مدعیان حقوق بشر قانونی قلمداد می شوند، ابراز کرد: اما در مقابل می بینیم که همین مدعیان، فعالیت های دولت سوریه و اقدامات جمهوری اسلامی در فتنه سال 88 برای تأمین امنیت کشور را غیر قانونی می دانند.

,

کریمی، ارائه اطلاعات کامل مالی کشورهای عضو به FATF را مانعی برای دور زدن تحریم ها از سوی جمهوری اسلامی و تراکنش های مجموعه هایی نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) دانست و بیان کرد: یعنی ایران باید اطلاعات حساب های مالی خود را در اختیار دشمنان درجه یک خود قرار دهد که امری کاملا نابخردانه است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه