اخبار داغ

رضا ایرانمنش در گفتگو با دانا؛

حرفه ما مافیایی شده است/ رکود سینما و تلویزیون را هم فراگرفته/ وزیری که تخصص و تجربه هنر ندارد به چه کار آید؟

حرفه ما مافیایی شده است/ رکود سینما و تلویزیون را هم فراگرفته/ وزیری که تخصص و تجربه هنر ندارد به چه کار آید؟
رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون گفت: چند سالی است که نه فقط من بلکه خیلی از هنرمندان به خصوص در حیطه بازیگری با رکود کار و کمبود آن در سینما، تلویزیون و تئاتر مواجه شده اند.
[

رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت هنرمندان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: چند سالی است که نه فقط من بلکه خیلی از هنرمندان به خصوص در حیطه بازیگری با رکود کار و کمبود آن در سینما، تلویزیون و تئاتر مواجه شده اند.

, رضا ایرانمنش, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یک معضلی به جود آمده است، در حقیقت این حرفه یک حالت مافیایی پیدا کرده است که فقط یک گروه و عده خاص کار می کنند، نمی دانم از کجا نشأت پیدا کرد و باب شد، چون به چند سال قبل که برمی گردیم در طول سال تولیدات در همین سطح بود اما این که عرض می کنم از باب حسادت و غرض ورزی و این که بخواهم از شخص خاصی نام ببرم نیست بلکه به این دلیل مطرح می کنم که شاید برای آینده جامعه هنری فرجی شود چرا که اگر درست بیاندیشیم و قضاوت کنیم عاقبت هنر و هنرمندان ما اکنون به حق نیست.

,

, ,

 

,

ایرانمنش خاطرنشان کرد: در گذشته خودم انتخاب می کردم که چه نقشی را بازی کنم اما در چند سال اخیر یک رکودی به وجود آمده است و دیگر خبری از پیشنهاد نیست؛ من فکر می کردم شاید کارگردانان و تهیه کنندگان گمان می کردند که رضا ایرانمنش به دلیل این که مریض است ممکن است وسط کار نتواند ادامه دهد و برای پروژه هزینه داشته باشد اما دیدیم که وقتی مشغول به کار هستم حال جسمانی بهتری دارم، دوستانی که با من کار کرده اند شاهد این موضوع هستند.

,

 

,

وی در ادامه بیان داشت: در این چند سال که بیکارم مشغول به نوشتن هستم و قصد دارم کارگردانی کنم، اما اقدام به ساختن فیلم که کردیم با بی پولی و عدم حمایت دولتی مواجه شدیم؛ با بخش خصوصی هم که صحبت کردیم سرمایه گذار می خواست که بازیگران را انتخاب کند درصورتی که تا جایی که من می دانم کارگردان باید این تصمیم ها را بگیرد.

,

, ,

این بازیگر عنوان کرد: امیدوارم آن قدر کار باشد که با کمبود بازیگر و کارگردان مواجه شویم نه این که کارگردانان و بازیگران بیکار باشند؛ درد و رنج این را نداشته باشیم که هروقت پای درد و دل دوستان می نشینیم حرفی از بیکاری و بی پولی نباشد.

,

ایرانمنش اظهار داشت: من فکر می کنم باید ریشه ای به فرهنگ و هنر بپردازیم، بسیاری از مسائل از ریشه غلط بوده است؛ هر جای دنیا اگر بگویید فلان شخص در شغلی حضور دارد و با مدرک تحصیلی اش مرتبط نیست چنین چیزی پیدا نمی کنید؛ در مملکت ما شایسته سالاری وجود ندراد، به عنوان مثال وزیر ارشاد باید خودش در هنر تجربه  و سابقه ای داشته باشد تا به فرهنگ و هنر مملکت اشراف داشته باشد و برای آن تصمیم گیری کند؛ مسائل فرهنگی و هنری را باید بشناسد و یا در این رشته ها تحصیل کرده باشد اما می بینیم که تخصص ها در جای خودشان قرار نگرفته اند.

, وزیر ارشاد,

 

,

, ,

وی در اذعان داشت: یک زمانی رادیو، تلویزیون و سینمای ما بی در و پیکر بود و هر کسی وارد آن می شد و واقعا به همین شکل بود.

, رادیو، تلویزیون و سینمای,

رضا ایرانمنش در پایان گفت: معضل بزرگ این است که یک آدم بی سواد را به سینما، تلویزیون و یا ارشاد می آورند که در این حرفه تحصیلات و تجربه ندارد، به عنوان مثال می بینیم که یک شخصی وزیر می شود که هیچ اطلاعاتی ندارد و چند مشاور برایش انتخاب می کنند، خب به جای این کار یکی از همان مشاورها را وزیر کنید.

, وزیر,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه