اخبار داغ

بیانیه روحانیت، ائمه جماعات، اساتید و طلاب علوم دینی پیشوا

بیانیه روحانیت، ائمه جماعات، اساتید و طلاب علوم دینی پیشوا
در پی اختلافات میان موقوفات شیخ جنید و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا ،روحانیون ،ائمه جماعات ،اساتید و طلاب علوم دینی بیانیه ای منتشر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از ندای پیشوا؛در پی اختلافات میان موقوفات شیخ جنید و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا ،روحانیون ،ائمه جماعات ،اساتید و طلاب علوم دینی بیانیه ای منتشر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای پیشوا, ندای پیشوا,

متن بیانیه بدین شرح است:
((و اتقوا یوماً ترجعون فیه الی الله ثم توفی کل نفس ما کسبت و هم لایظلمون)) بقره ۲۸۱
و بترسید از روزی که شما را به سوی خدا باز گردانند، پس هرکس پاداش عمل خویش خواهد یافت و به هیچکس ستمی نکنند
نهاد هزار ساله ی روحانیت شیعه میراث دار علما و مراجع دینی بزرگی است که طی قرن ها مجاهدت علمی، عملی و اهداء سرمایه ی پر بهای عمر و بذل خون خود مکتب ناب تشیع را در پناه و حمایت حضرت ولی عصر (عج) حفظ کرده است.
شجره تناوری که طوفان های سخت و سهمگین را از سر گذرانده و به اذعان دوست و دشمن سدی محکم در برابر تمام هجمه ها بوده است، به نحوی که امروز و پس از طی این مسیر پرفراز و نشیب تاریخی با الگوی حکومت دینی مبتنی بر اصل ولایت فقیه در عالم اسلام می درخشد.
روحانیت شیعه در میدان عمل نیز خوش درخشید و با تقدیم بالاترین درصد شهدای قشری نام خود را بر تارک کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی حک نمود به نحوی که در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۰ درصد از تمام جمعیت روحانی کشور به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و این جدا از آمار جانبازان آزادگان و ایثارگران این قشر مخلص و بی ادعا بوده است.
در ضمن اماکن مقدس مانند مشاهد مشرفه ائمه معصوم (علیهم السلام) مساجد و حرم مطهر امامزادگان به عنوان پایگاه های معنوی و فرهنگی که دارای کارکرد اجتماعی، اعتقادی و معنوی بوده و هستند نیز از قداست فوق العاده و حریم محترمی برخوردارند که باید محفوظ بماند و با توجه به احاطه ولایت ولی حاکم جامعه شیعی در تمام شئون اداره اجتماع خصوصاً اماکنی که دارای تأثیرات دینی فرهنگی و اجتماعی هستند و می توانند جریان ساز باشند و به عنوان قطب فرهنگی و معنوی مطرح شوند تمام دست اندرکاران و خادمان این عرصه باید خود را موظف به حرکت در این مسیر بدانند و اداره این اماکن مقدس را خارج از شئون ولی فقیه حاکم بر جامعه ندانند و صد البته برمبنای شرع منور اسلام حقوق موقوف علیهم و حق اداره این مکان مقدس دو مسئله کاملا مجزا است و در راستای یکدیگر می‌باشد که باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
حال با عنایت به نکات لازم الذکر فوق و لزوم حفظ حرمت جایگاه رفیع روحانیت و تقدس اماکن مذهبی نکاتی را به عرض و عموم مردم ولایتمدار پیشوا می رسانیم:
۱-هر اقدامی که دانسته یا ندانسته نهاد مقدس روحانیت و قداست و حریم امامزاده واجب التعظیم جعفر بن موسی الکاظم (علیهما السلام) را تحت شعاع خود قرار دهد و روحانیت این قشر خدوم و مردمی را در انظار عموم مردم تضعیف نماید و حریم امن فاطمی و علوی آستانه مبارکه را مکدر نماید، بازی در زمین دشمن و آب در آسیاب دشمن ریختن است و افراد دخیل در آن اقدام، باید در دادگاه عدل الهی و در روز جزا پاسخگو باشند.
۲- نهاد مقدس روحانیت در صدر گروه های مرجع جامعه قرار داشته و دارد و سلب اعتماد عمومی از این قشر خطرات و آسیب های جدی را بر پیکره ی جامعه ی شیعی وارد خواهد نمود.
۳- روحانیت شهرستان پیشوا قصد مداخله در امور قانونی مربوط به وقف و موقوفه شیخ جنید را ندارد و این امر را وظیفه اداره اوقاف ، نهادهای نظارتی ، محاکم قضایی و دفتر موقوفات می‌داند، اما هتک حرمت و اتخاذ مواضعی که آبروی مومن را تهدید نماید و بیان مسائلی که مطرح نمودن آن در صلاحیت افراد فاقد صلاحیت و غیرمسئول از تریبون حرم مطهر را به شدت محکوم می نماید و لازم است نهادهای قانونی با اتخاذ تدابیر خاص مانع از تکرار چنین مواردی شود.
۴- از آنجا که همیشه روحانیت زبان گویای مردم بوده و خواسته های به حق مردم را فریاد زده است و در دوره های مختلف تاریخ و در وقایع مهم ملی و محلی به وظیفه خود عمل نموده است ، این بار نیز روحانیت با توجه به خواسته عمومی علما و مردم بصیر و انقلابی شهرستان مقدس پیشوا ، خواهان حل موضوعاتی است که گریبان حرم مطهر جعفر بن موسی الکاظم (علیهما السلام) را گرفته و حقیقتا عموم مردم از این کشمکش چندین دهه ای خسته شدند، کشمکشی که تاکنون باعث هتک حرمت آستان مقدس، نهاد مهم نماز جمعه و تعدادی از روحانیون معزز و محترم شده و مسبوق به سابقه است.
روحانیت شهرستان متذکر می شود اعلام این بیانیه و تجمع علمای شهرستان پایان کار نیست و بر اساس مطالبه‌گری که وظیفه همگانی علی‌الخصوص اقشار تاثیرگذار جامعه است ، چنانچه اوضاع به سامان نشود و این دست رفتارها و اقدامات ادامه داشته باشد ، روحانیت همیشه در صحنه مراحل بعدی اقدامات خود را به اجرا خواهد گذاشت.
((و السلام علی من اتبع الهدی))
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه