اخبار داغ

در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران جنوب کرمان عنوان شد؛

شروع جنگ آب در جنوب کرمان/ افت قیمت محصولات کشاورزی در این منطقه کمر کشاورزان را شکسته است

شروع جنگ آب در جنوب کرمان/ افت قیمت محصولات کشاورزی در این منطقه کمر کشاورزان را شکسته است
فرماندار رودبار جنوب گفت: کمر کشاورزان جنوب کرمان با توجه به افت قیمت محصولات کشاورزی شکسته است از این رو باید از کشاورزان این منطقه حمایت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران جنوب کرمان با حضور فرمانداران شهرستانهای جنوبی و مسئولان برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

ابوذرعطاپور فرماندار رودبارجنوب در این نشست گفت: پدیده حاشیه نشینی در اطراف روستاها در حال شکل گرفتن است.

,

وی افزود: با توجه به کمبود آب و خشکسالی های اخیر زنگ خطر حاشیه نشینی در روستاهای دارای آب در جنوب کرمان بصدا درآمده است که این  پدیده نادر تبعات زیادی در بر دارد.

,

عطا پور به مشکلات کشاورزان جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: کمر کشاورزان جنوب کرمان با توجه به افت قیمت محصولات کشاورزی شکسته است از این رو باید از کشاورزان این منطقه حمایت شود.

,

وی با بیان اینکه نگرش کشاورزی در جنوب کرمان باید به صنعتی تبدیل شود، گفت: رودبار جنوب بیشترین مشکل اب کشاورزی را در جنوب کرمان دارد چرا که ابی برای کشاورزی نیست لذا رویکرد صنعتی باید جایگزین بخش کشاورزی شود.

,

عطاپور به مشکل آب شرب پنج گنج جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد:با توجه به اینکه جیرفت و عنبرآباد از ذخیره سد جیرفت برای بحران خشکسالی استفاده می کنند تدابیر لازم برای تامین آب پنج گنج جنوبی کرمان باید برنامه ریزی شود.

,

وی طرح انتقال آب را دریای عمان بعنوان یک راه حل برای برطرف کردن مشکل آب پنج شهرستان جنوب استان کرمان برشمرد و گفت:امیدواریم با توجه به حاد بودن مشکل آب در این منطقه شاهد عملیاتی شدن این طرح باشیم.

,

فرماندار رودبار با بیان اینکه یک تانکر در رودبار جنوب آبرسانی سیار را انجام می دهد، اظهار داشت: این تانکر با توجه به عمر زیاد دچار فرسودگی شده است که نیاز به یک تانکر جدید دارد.

,

جنگ آب در جنوب کرمان شروع شده است

, جنگ آب در جنوب کرمان شروع شده است,

عطا ناوکی فرماندار قلعه گنج نیز در این نشست گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر جنگ آب در جنوب کرمان شروع شده است از این رو رئیس ستاد بحران کشور از این منطقه بازدید کند.

,

ناوکی نبود اعتبار را بزرگترین مساله بحران آب منطقه جنوب کرمان برشمرد و افزود: نبود اعتبار و هماهنگی از مشکلات مهم منطقه جنوب کرمان برای برطرف کردن مشکل بحران خشکسالی است.

,

وی به مساله خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی و ضرر کشاورزان جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با این همه مشکلات متاسفانه تا کنون هیچ اعتباری از ستاد بحران در نظر گرفته نشده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه