اخبار داغ

شیب تند قاچاق کالا در سال حمایت از تولید ملی؛

قشم و کیش کانون دپوی پوشاک خارجی بی کیفیت/ بنجل های چینی، صنعت نساجی را از پای درآوردند

قشم و کیش کانون دپوی پوشاک خارجی بی کیفیت/ بنجل های چینی، صنعت نساجی را از پای درآوردند
غفلت دولتی ها در حمایت از صنعت پوشاک داخلی و عدم اجرای طرح های پیشگیرانه از واردات بی رویه، سبب شده تا نفس تولیدکننده داخلی به شماره بیافتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛بحران های مالی و مشکلات روز افزون اقتصادی تم ثابت جوامع بشری شده که هر آن با شدت بیشتر بر پیکر شهروندان و مردم می تازد،با وجود رشد چشم گیر تکنولوژی  به واسطه موانع مالی بسیاری از واحدهای صنعتی کشور در آستانه تعطیلی قرار گرفته و یا با حداقل ظرفیت مشغول به کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تحریم های جانکاه اقتصادی و افزایش قیمت مواد اولیه برای صنعت کاران موجب شده تا قیمت نهایی کالا بالاتر از حد تصور شهروندان تمام شود در نتیجه قدرت خرید مردم را کاهش می دهد؛ این روزها طیف گسترده ای از جامع برای تامین نیازهای اولیه نیز دچار مشکل شده اند.

,

کوچک شدن سبد خرید خانوارها و چشم پوشی از بسیاری از علائق همچنین بی توجهی مسئولان به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تکیه بر اقتصاد داخلی موجب شده تا بسیاری از واحدهای کوچک و بزرگ تولیدی از گردونه تولید خارج شوند در مقابل با حجم افسار گسیخته واردات کالای قاچاق جایی برای حمایت از تولید ملی و کارگر ایرانی نمانده است.

,

 اجناس بنجل و قاچاق که مهم ترین اصل جذب مشتری آن قیمت نازل می باشد روز به روز در حال ریشه دواندن در مراکز خرید هستند و با بازار گرمی کاذب خود تولیدکننده داخلی و مصرف کننده نهایی را متحمل ضرر و زیان می کنند.

,

رکود اقتصادی اهرمی برای گرایش به کالای ارزان

, رکود اقتصادی اهرمی برای گرایش به کالای ارزان , رکود اقتصادی اهرمی برای گرایش به کالای ارزان,

رکود اقتصادی زمینه مناسبی را برای پوشاک و البسته بی کیفیت و بنجل های چینی باز کرده که رشد قارچ گونه ارزانسراها را به دنبال دارد؛ شرایط کنونی بازار لباس و پوشاک در حالی رم می خورد که کشور ما از مهم ترین و برندترین واحدهای نساجی و تولیدی برخوردار است و در این زمینه ید طولایی دارد.

,

شهرستان های بندرعباس، قشم و مراکز خرید درگهان مهم ترین کانون خرید مسافران و گردشگران هرمزگان به شمار می روند که  سال های اخیر رکود شدیدی بازارهایشان را در نوردیده و کاسبی را تعطیل کرده است.

,

باب شدن ارزانسراها در بندرعباس و قشم با قیمت های نازل موجب جلب توجه شهروندانی شده که قدرت خرید کالاهایی با کیفیت و گران را ندارند و از این گذر بخشی از نیازخود را تامین می کنند.

,

بازار داغ فروش اجناس بی کیفیت و دست چندم چینی در قشم و بندرعباس زمینه را برای ورود کالای بی کیفیت به سایر نقاط کشور فراهم کرده و به راحتی می توان پوشاک مشابه و همجنس را در اقصی نقاط کشور یافت.

,

مناطق آزاد بازاری برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی

, مناطق آزاد بازاری برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی, مناطق آزاد بازاری برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی, بازاری برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی,

سید مرتضی مدنی،مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با بیان اینکه علیرغم اینکه بسیاری از محصولات پوشاک، مواد غذایی و لوازم آرایشی با کیفیت بالا در کشور تولید می شود اما باز هم شاهدورود غیرقانونی تولیدات بی کیفیت هستیم، اظهار کرد:ورود کالاهای بی کیفیت قاچاق از طریق مناطق آزاد قشم و کیش به صنعت تولید کشور صدمات زیادی وارد کرده است.

, سید مرتضی مدنی, مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با بیان اینکه علیرغم اینکه بسیاری از محصولات پوشاک، مواد غذایی و لوازم آرایشی با کیفیت بالا در کشور تولید می شود اما باز هم شاهدورود غیرقانونی تولیدات بی کیفیت هستیم، اظهار کرد:ورود کالاهای بی کیفیت قاچاق از طریق مناطق آزاد قشم و کیش به صنعت تولید کشور صدمات زیادی وارد کرده است.,

وی افزود: ورود کالاهای بی کیفیت در بازار مناطق آزاد یک معضل جدی است و استانهای مرزی و مناطق آزاد باید صادر کننده محصولات ایرانی باشند نه بازاری برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی.

, ورود کالاهای بی کیفیت در بازار مناطق آزاد یک معضل جدی است و استانهای مرزی و مناطق آزاد باید صادر کننده محصولات ایرانی باشند نه بازاری برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی.,

غفلت دولتی ها در حمایت از صنعت پوشاک داخلی و عدم اجرای طرح های پیشگیرانه از واردات بی رویه، سبب شده تا تولیدکنندگان داخلی متحمل بیشترین آسیب شود ناگفته نماند که واردات این حجم از کالای قاچاق به کشور با محوریت مناطق آزاد خبراز فعالیت دست های پشت پرده دارد که با زدو خردهای بی پایان نفس تولیدات داخلی را به شماره انداخته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه