اخبار داغ

نگاهی به فعالیت های جهادی در زنجان؛

قرارگاه پیشرفت و آبادانی به دنبال ایجاد امنیت پایدار/ تربیت انسان رزق مدار و تصمیم مدار، هدف قرارگاه آبادانی است

قرارگاه پیشرفت و آبادانی به دنبال ایجاد امنیت پایدار/ تربیت انسان رزق مدار و تصمیم مدار، هدف قرارگاه آبادانی است
قرارگاه های پیشرفت و آبادانی سپاه در حال حاضر در استان ها تشکیل شده و نسبت به محرومیت زدائی از چهره شهرها و روستاها اقدام می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در چهار محور اقتصاد و معیشت، سلامت، فرهنگ و عمران و زیرساخت ها در دهستان های استان زنجان آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی فضای خدمت به مردم در دهستان‌ ها ایجاد شده و بنا است اقدامات توسط خود مردم انجام شود چراکه اگر کارها توسط مردم انجام شود، ماندگاری و تأثیر آن بیشتر است.
 در بخش زیرساخت ها، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به ساخت و اجرای طرح های مشارکتی عمران و بهسازی مناطق محروم می پردازد.
با مشارکت و همراهی مردم در اجرای پروژه ها و طرح های متعددی برای زدایش محرومیت در دستور کار قرار دارد که دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه همکاری دارند.

,
,
,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان در تشریح بخشی از فعالیت های این قرارگاه در زنجان، اظهار داشت: 17 مدرسه به منظور تعمیر، مرمت و بازسازی در استان شناسایی شده است که دو مورد انجام شده است و 15 مورد در سال جاری انجام می شود.

,

وی با اشاره به پای کار بودن ادارات استان در زمینه اجرای طرح ها، خاطرنشان کرد: این هماهنگی موجب صرفه جویی در هزینه ها شده است.

,

این مسئول ادامه داد: با مشارکت مردم و در نظر گرفتن اصول نظام مهندسی و حضور ناظر و مهندس ادارات کارها به نحو مطلوبی انجام می شود.

,

, ,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان با اشاره به ارائه آموزش های ضمن خدمت برای فرهنگیان در خصوص بهداشت و تغذیه برای دانش آموزان و روش های تدریس،افزود: به منظور مشارکت دانش آموزان در بهداشت، نظافت و عمران و آبادانی روستا گروه های همیار آبادی تشکیل شده است.

,

پیری تشکیل این گروه ها را ایده قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان عنوان کرد و گفت:برای  اجرای برنامه های خوب 20 برنامه فرهنگی پیش بینی شده است.

,

وی از تجهیز و تکمیل کتابخانه های مدارس به عنوان یکی از فعالیت های این قرارگاه خبرداد و گفت: کتابخانه 17 مدرسه استان با همکاری ادارات با اعتبار170 میلیون ریال در سال جاری تجهیز می شود.

,

این مسئول با بیان اینکه کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند برای ادامه تحصیل و فراهم کردن جزوات آموزشی از دیگر اقدامات این قرارگاه است، ادامه داد:به منظور تامین عدالت اجتماعی تلاش می شود تا دانش آموزان مناطق محروم های در رقابت های تحصیلی عقب نمانند.

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان توجه به تغذیه مدارس شبانه روزی را از طریق خیرین و ادارات از دیگر برنامه های این قرارگاه عنوان کرد و گفت: 14رویکرد اساسی در زمینه همیار آبادی از سوی این قرارگاه پیگیری می شود.

,

, ,

پیری تربیت نیروهای رزق مدار،قدرت مدار، تصمیم مدار،انسان مدار،استقامت مدار را از برنامه های این قرارگاه عنوان کرد و بیان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به جای اسناد بین المللی در جامعه پیاده شود.

,

وی برضرورت توجه به علوم انسانی و علمی اسلام تاکید کرد و گفت:تلاش می شود تا برنامه های مناسبی در این زمینه برگزار شود.

,

گفتنی است، این قرارگاه به منظور تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در امر سازندگی، عمران، آبادانی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق دورافتاده و محروم کشور تشکیل شده است.

,

برقراری امنیت پایدار مردم، بسترسازی خدمت رسانی بیشتر نظام و استفاده حداکثری از ظرفیتهای استان ها از دیگر اهداف این قرارگاه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه