اخبار داغ

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با دانا:

ارائه اسامی افراد و شرکتهای متخلف در خصوص گرانی به نهاد های قضائی/ هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ها صادر نشده است

ارائه اسامی افراد و شرکتهای متخلف در خصوص گرانی به نهاد های قضائی/ هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ها صادر نشده است
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اینکه برخی موضوع افزایش ارز را برای بالا بردن قیمت های خود بهانه می کنند هیچ وجهه قانونی ندارد و اگر کسی ادعا کند که با ارز 7000 تومانی اقدام به تولید یا واردات کرده است صحیح نیست چرا که تمام تولید کنندگان و واردکنندگان از ارز 4200 تومانی بهره‌مند شده اند.
[

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره علل گرانی های اخیر در بازار خودرو، سکه ، ارز و ... اظهارداشت: گرانی های اخیری که ما در بازار شاهد آن هستیم علل و عوامل فراوانی دارند؛ بخشی از آن بر می گردد به افزایش قیمت ارز، برخی ها به بهانه افزایش قیمت ارز اقدام به افزایش قیمت کرده اند مانند لوازم خانگی و خودروهای وارداتی؛ این موضوع را پیگیری کردیم و در بررسی ها متوجه این شدیم که افزایش قیمت آنها هیچ توجیه قانونی نداشته چرا که تمام لوازمی را تولید و یا وارد کرده اند با دلار 3800 تومانی و یا دلار 4200 تومانی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی بر همین اساس اضافه کرد: برخی تولید کننده های داخلی از فضای بوجود آمده بهره برده و سو استفاده کردند و قیمت های خود را افزایش دادند که اقدام آنها هیچ وجاهت قانونی نداشته و سازمان تعزیرات حکومتی به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است و از مراجع قضایی هم دراین باره استفاده می شود.

,

 

,

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: اینکه برخی موضوع افزایش ارز را برای بالا بردن قیمت های خود بهانه می کنند هیچ وجهه قانونی ندارد و کسی ادعا کند که با ارز 7000 تومانی اقدام به تولید یا واردات کرده است صحیح نیست چرا که تمام تولید کنندگان و واردکنندگان از ارز 4200 تومانی بهره‌مند شده اند.

,

 

,

اسفنانی در خصوص افرادی که بهعلت سوداگری در گرانی های اخیر دستگیر شده اند نیز اظهارداشت: در گزارش هایی که بعد از تحقیق و بررسی سازمان تعزیرات به ما رسیده است اسامی برخی شرکتها و اشخاص امده که در حال پیگیری و بررسی آن اسامی و افراد هستیم و سازمان تعزیرات قاطعانه از طریق مراجع قضائی با آنان برخورد خواهد کرد.

,

 

,

وی در خصوص گرانی در برخی از اقلام مصرفی مردم نیز بیان داشت: در خصوص لبنیات باید گفت که بر اساس ادعاهای تولید کنندگان لبنیات در این حوزه چندسالی است که قیمت گذاری صورت نگرفته است و باید به این موضوع رسیدگی کرد، ولی هنوز مچوزی برای افزایش قیمت به هیچ کدام یک از گروه ها داده نشده است و هنوز در حال بررسی قیمت تمام شده تمام اقلام مصرفی مردم هستیم تا مجوز افزایش قیمت ها را صادر کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه