اخبار داغ

چراغ‌ سبز مسئولان به سودجویان با چشمک سکوت؛

رهاشدگی قیمت‌ها در آذربایجان‌شرقی/ آیا عمدی در کار است؟

رهاشدگی قیمت‌ها در آذربایجان‌شرقی/ آیا عمدی در کار است؟
قیمت محصولات یک شبه افزایش می‌یابد و هیچکس واکنشی نمی‌دهد تا اینکه بعد از چند روز همه با آن قیمت کنار می‌آیند و هیچ نمی‌گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، چندی است قیمت برخی محصولات مصرفی در تبریز همچون نرخ خودرو، طلا و سکه افزایش یافته است و با وجود اعتراضات مردمی و انتقادات اهالی رسانه از نابسامانی‌های موجود، هیچ‌یک از مسئولان استانی عذر تقصیر نپذیرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی طی گفت‌وگویی سازمان صنعت و تجارت را مسئول کنترل بازار خطاب کرده و صراحتاً گفته است گرانی به وجود آمده ناشی از پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه نیست و به‌اندازه کافی مایحتاج مورد نیاز مردم موجود است.

,

از سویی دیگر قیمت شیر ارسالی به کارخانجات تولید محصولات لبنی با افزایشی روبرو نشده و آنان در ازای تامین ماده اولیه مورد نیاز خود پول اضافی پرداخت نمی‌کنند اما در طول سه ماهه‌ی اخیر برخی شرکت‌های نامدار چندین مرتبه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

,

آنچه که مسلم است افزایش قیمت‌ها بر اساس مجوز مکتوب مسئولان رخ نداده اما عدم نظارت آنان موجب گردیده تا عده‌ای در تب و تاب ارزی به فکر سود بیشتر باشند و از فضای به وجود آمده نهایت سوءاستفاده را نمایند.

,

و همین بی‌توجهی مسئولان و عدم جسارت‌شان در مواجهه با گرانی‌ها دلیلی بر ایجاد اپیدمی گرانی کالا گردیده است تا تولیدکنندگان سکوتِ دولت را چراغ سبزی برای فشار مضاعف بر ملت تلقی کنند.

,

علی‌ایحال شاهد یک رهاشدگی در بازار هستیم و چنانچه به‌جای تحریم خرید خودرو، طلا و دلار، محصولات افزایش قیمت یافته در روزهای اخیر تحریم می‌شد، شاید کمپین نتیجه می‌داد و عده‌ای بدون آنکه ضرری کنند، مجبور به بازگرداندن قیمت‌ها به حال اول می‌شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه