اخبار داغ

گزارش/

پاسخی بر سخنان نادرست فرماندار خوسف در برنامه تلویزیونی/ حل دغدغه‌های مردم و مشکلات آبگرم لوت با سنگ‌اندازی و تشویش اذهان عمومی انجام نمی‌شود

پاسخی بر سخنان نادرست فرماندار خوسف در برنامه تلویزیونی/ حل دغدغه‌های مردم و مشکلات آبگرم لوت با سنگ‌اندازی و تشویش اذهان عمومی انجام نمی‌شود
مجتمع گردشگری آبگرم لوت مدت‌هاست با مشکلات و سنگ‌اندازی‌های بسیاری از سوی فرماندار خوسف دست و پنجه نرم می‌کند. در جدیدترین مشکلات، فرماندار خوسف در برنامه بازتاب شبکه استانی مطالبی مطرح کرد که سرمایه‌گذار با ارائه مدارک، آن سخنان را نادرست خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، مجتمع گردشگری آبگرم لوت یکی از جاذبه‌های گردشگری سلامت خراسان جنوبی محسوب می‌شود اما این سال‌ها با ناملایمتی‌هایی از سوی فرماندار خوسف روبه‌رو شده است. گزارش‌هایی در این خصوص کار شد و برنامه تلویزیونی بازتاب نیز که مسائل و مشکلات مردم را پیگیری می‌کند، به این موضوع ورود پیدا کرد. در این برنامه محمد شفیعی فرماندار خوسف مسائلی را عنوان کرد که سرمایه‌گذار آبگرم لوت این مطالب را رد می‌کند و در این خصوص گفتگویی را در پاسخ به مطالب فرماندار خوسف بیان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان, ،,  مجتمع گردشگری آبگرم لوت یکی از جاذبه‌های گردشگری سلامت خراسان جنوبی محسوب می‌شود اما این سال‌ها با ناملایمتی‌هایی از سوی فرماندار خوسف روبه‌رو شده است. گزارش‌هایی در این خصوص کار شد و برنامه تلویزیونی بازتاب نیز که مسائل و مشکلات مردم را پیگیری می‌کند، به این موضوع ورود پیدا کرد. در این برنامه محمد شفیعی فرماندار خوسف مسائلی را عنوان کرد که سرمایه‌گذار آبگرم لوت این مطالب را رد می‌کند و در این خصوص گفتگویی را در پاسخ به مطالب فرماندار خوسف بیان کرده است.,
 
,
محمد شفیعی فرماندار خوسف در برنامه بازتاب اظهار کرد: آبگرم لوت یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی است و ما کاری نداریم که بخش خصوصی آمده یا دولت این کار را کرده است زیرا هر قدمی در شهرستان خوسف برداشته شود باعث رونق این شهرستان است و حال این سرمایه‌گذار باشد یا یک شخص دیگر، برای ما فرقی نمی‌کند و ما باید به سرمایه‌گذار احترام بگذاریم و در هر جایی قطعا همین کار را کردیم.
,
 
,
داریوش خسروی مدیرعامل مجتمع آبگرم لوت در خصوص احترام به سرمایه‌گذار که توسط فرماندار بیان شده است، در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: اگر فرماندار خوسف به سرمایه‌گذار احترام می‌گذارد پس رأی دادگاه در محکومیت فرماندار در خصوص توهین‌هایی که به سرمایه‌گذار انجام داده است، چیست؟ جای تأسف دارد که یک مقام دولتی با حضور در یک مکان گردشگری به جای حمایت از سرمایه‌گذار و تشویق او در جهت رونق بخشیدن به این مکان از الفاظ زشت استفاده کند.
, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
, ,
, ,
 
,
همچنین شفیعی فرماندار خوسف در برنامه بازتاب اعلام کرد: در شهرستان خوسف ما در همه زمینه‌ها پیش‌قدم بودیم و آمادگی داریم در بخش صنعت و معدن و سرمایه‌گذاری خارجی همکاری کنیم و برای ما فرق نمی‌کند که بخواهیم در یک بخش سرمایه‌گذاری کنیم یا نکنیم، برای ما رونق شهرستان مهم است و به افراد کار نداریم و به افراد و سرمایه‌گذاران قطعا هر چه در توان ما بوده، کمک کرده و خواهیم کرد.
,
 
,
خسروی در این خصوص گفت: توجه آقای فرماندار به بحث گردشگری، دق‌اکبرآباد است و تاکنون چندین جشنواره در آن برگزار شده است و تمام امکانات دولتی در زمان برگزاری این جشنواره‌ها در این مکان مستقر بوده‌اند و از برگزاری این جشنواره‌ها، فقط گردوخاک عاید مردم این روستا شده است. نتیجه حیف و میل بیت‌المال بدون این‌که فرد بومی بهره‌مند شود، چیست؟
,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت ادامه داد: در دهکده گردشگری به قول آقای فرماندار 50 میلیون تومان از بودجه بیت‌المال هزینه شده است که در خصوص شکایت اداره راه مبنی بر حریم‌بودن این مکان، حکم جلب شهردار وقت و سرپرست میراث فرهنگی خوسف گرفته شده و به قید ضمانت آزاد هستند و بابت این 50 میلیون تومان هزینه، تبلیغات فراوانی صورت گرفت.
, حریم‌بودن,
 
,
خسروی خاطرنشان کرد: حال جای سوال این‌جاست مجموعه‌ای که در آن بیش از 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری سلامت استان معرفی شده است، چرا در جلسات فرماندار خوسف نامی از آن برده نمی‌شود؟ و این درحالی است که قبل از انتصاب شفیعی تمام مسئولان همکاری لازم با این مجموعه را داشتند.
, مجموعه‌ای که در آن بیش از 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت اضافه کرد: فرماندار از زمان انتصاب تاکنون هیچ حرکت مثبتی جز کارشکنی نداشته است و تمام زیرساخت‌های مجموعه آبگرم لوت در کارگروه 18 دی‌ماه 1396 تصویب شده و به سفارش آقای عبادی و استاندار خراسان جنوبی انجام می‌شود.
, جز کارشکنی نداشته است,
 
,
فرماندار خوسف در برنامه تلویزیونی گفت: یک نارضایتی عمومی در مورد نحوه مدیریت آبگرم لوت وجود دارد و سعی داریم با کمک خود سرمایه‌گذار و میراث فرهنگی این نارضایتی که شکل گرفته است را حل کنیم؛ مردمی که ذی‌حق هستند را راضی کنیم، کارت‌هایی برای شترداران که حق‌آبه داشته‌اند صادر شده است تا از یک سری تخفیفات این مجموعه برخوردار باشند اما از یک سال‌ونیم گذشته کلیه این کارت‌ها جمع‌آوری شده و زمینه نارضایتی افراد به وجود آمده است.
,
 
,
شفیعی افزود: مردم اگر حقی نداشتند نباید برای آن‌ها حقی ایجاد می‌شد، کارت برای مردم صادر شده تا مردم یک مدتی سروصدا نکنند و بعد از این‌که همه چیز آرام شد کارت‌ها را جمع‌آوری کنند قطعا نارضایتی‌هایی شکل می‌گیرد اما تمام تلاش ما این است که آن‌جا رونق بگیرد.
, مردم اگر حقی نداشتند نباید برای آن‌ها حقی ایجاد می‌شد,
 
,
خسروی مدیرعامل آبگرم لوت به صورت‌جلسه اول اسفندماه 1391 سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: طبق این صورت‌جلسه به لحاظ ترغیب و تشویق اهالی منطقه و استفاده بهینه آن‌ها از امکانات موجود مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی برای شترداران و افراد بومی منطقه یک کارت شناسایی برای استفاده از مجتمع آبدرمانی و فضاهای اقامتی موجود با تخفیف 50 درصدی و به مدت یک سال اقدام کند و طبق این صورت‌جلسه این کارت‌ها صادر شد و در اختیار بومیان منطقه قرار گرفت و مدت اعتبار کارت در پشت آن، یکسال تعیین شد.
, خسروی مدیرعامل آبگرم لوت به صورت‌جلسه اول اسفندماه 1391 سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: طبق این صورت‌جلسه به لحاظ ترغیب و تشویق اهالی منطقه و استفاده بهینه آن‌ها از امکانات موجود مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی برای شترداران و افراد بومی منطقه یک کارت شناسایی برای استفاده از مجتمع آبدرمانی و فضاهای اقامتی موجود با تخفیف 50 درصدی و به مدت یک سال اقدام کند و طبق این صورت‌جلسه این کارت‌ها صادر شد و در اختیار بومیان منطقه قرار گرفت و مدت اعتبار کارت در پشت آن، یکسال تعیین شد.,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت با اشاره به این‌که در پشت کارت‌های تخفیف صادر شده برای بومیان منطقه به مدتاعتبار یک ساله کارت اشاره شده است، ادامه داد: آبگرم لوت باعث شده بود 32 نفر از بومیان منطقه در این مجموعه مشغول به کار شوند اما به علت فشارها و کارشکنی‌های فرماندار خوسف بیکار شدند. چگونه می‌شود فرمانداری که باید زمینه‌ساز اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه باشد با کارشکنی مسبب تعطیلی مجموعه شود؟ من به نوبه خود از حق و حقوق خود گذشته و در صورتی که مدت اعتبار کارت‌ها، یک‌سال بود، به مدت 4 سال تخفیفات ویژه به بومیان منطقه را ادامه دادم، حال نوبت فرماندار خوسف است که برای بومیان منطقه خودش، هر نوع تخفیفاتی را از طرف دولت بدهد.
, اعتبار یک ساله کارت,  آبگرم لوت باعث شده بود 32 نفر از بومیان منطقه در این مجموعه مشغول به کار شوند اما به علت فشارها و کارشکنی‌های فرماندار خوسف بیکار شدند., به مدت 4 سال تخفیفات ویژه به بومیان منطقه را ادامه دادم,
 
,
, ,
 
,
فرماندار خوسف در برنامه بازتاب اظهار کرد: یک وام یک میلیاردی از استانداری معرفی شده است و سرمایه‌گذار نتواسنت ضمانت‌های لازم را به بانک ارائه کند و نتوانست وام را بگیرد.
,
 
,
خسروی در خصوص تسهیلات و دریافت وام گفت: بعد از گذشت چندین دفعه کارشکنی توسط فرماندار خوسف نهایتا توسط خانم سرفرازی برای دریافت وام به بانک معرفی شدم اما به دلیل مشکلات ناامنی به وجود آمده توسط فرماندار و ادعای ایشان مبنی بر وقفی‌بودن ملک مجتمع آبگرم لوت، رئیس بانک گفت "من از این می‌ترسم که فرماندار خوسف حرف خود را مبنی بر وقفی‌بودن ملک به کرسی بنشاند و اگر ما تسهیلاتی را برای طرح بدهیم از چه کسی پس بگیریم؟" حال جای سوال این‌جاست که یک سرمایه‌گذاری که کل زندگی خود را گذاشته و اعتبار این مجموعه خیلی بیشتر از میزان وام و سود دریافتی از بانک است، چگونه آن مجموعه نمی‌تواند در گرو بانک قرار گیرد که بانک از بازپرداخت آن ترس و واهمه داشته باشد؟ و این‌ها از جمله مشکلاتی هستند که فرماندار خوسف به وجود آورده است.
, مشکلات ناامنی به وجود آمده , ادعای ایشان, اعتبار این مجموعه خیلی بیشتر از میزان وام و سود دریافتی از بانک است، چگونه آن مجموعه نمی‌تواند در گرو بانک قرار گیرد که بانک از بازپرداخت آن ترس و واهمه داشته باشد؟,
 
,
شفیعی در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در حال حاضر افراد دیگری اعلام آمادگی کردند که اگر سرمایه‌گذار آبگرم لوت نتوانست سرمایه‌گذاری کند، هم سهم او را بخرند و هم سرمایه‌گذاری در آن مجتمع را افزایش دهند و این کاری است که ما انجام خواهیم داد و قطعا برای ما اهمیت خواهد داشت که وضعیت آن‌جا روز به روز بهتر شود و همشهریان کم‌ترین دغدغه را در آن‌جا داشته باشد.
,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت در خصوص سرمایه‌گذاران دیگر، گفت: براساس دستور استاندار سابق با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، بازرسی استانداری، مدیرکل اقتصادی استانداری، مدیرعامل آب منطقه‌ای، فرماندار خوسف و مسئولان دیگر، جلسه‌ای در مجتمع آبگرم لوت برگزار شد که در این جلسه سرمایه‌گذار اعلام کرد اگر سرمایه‌گذارهای دیگری در این قضایا ورود پیدا کنند ما خوشحال خواهیم شد. اما با گذشت 17 ماه از آن زمان، خبری از جذب سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاران نیست.
,
 
,
خسروی ادامه داد: فکر خوبی که آقای فرماندار خوسف دارد این است که چگونه سرمایه‌گذار آبگرم لوت را نیست و نابود کند و وی گفته است "ما سرمایه‌گذارانی داریم که می‌توانند سهم این سرمایه‌گذار را خریداری کند" در حال حاضر که سرمایه‌گذاری آمده و تمام سرمایه‌اش را در جایی که دارای هیچ زیرساختی نبوده و در این مورد ریسک کرده و سرمایه و عمر خود را گذاشته است و حالا که تا حدودی این مجموعه جا افتاده و زیرساخت‌های آن در حال تأمین شدن است، آیا آوردن سرمایه‌گذاران دیگر برای خریدن سهم این سرمایه‌گذار درست است؟
, در حال حاضر که سرمایه‌گذاری آمده و تمام سرمایه‌اش را در جایی که دارای هیچ زیرساختی نبوده و در این مورد ریسک کرده و سرمایه و عمر خود را گذاشته است و حالا که تا حدودی این مجموعه جا افتاده و زیرساخت‌های آن در حال تأمین شدن است، آیا آوردن سرمایه‌گذاران دیگر برای خریدن سهم این سرمایه‌گذار درست است؟, آیا آوردن سرمایه‌گذاران دیگر برای خریدن سهم این سرمایه‌گذار درست است؟,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت گفت: با این وجود من حاضر هستم مجتمع را با قیمت کارشناسی به دولت واگذار کنم و در این مدت 13 سال، مهمانپذیر حکیم، منزل مسکونی و یک قطعه زمین به متراژ 4600 مترمربع سه‌نبش در بهترین موقعیت شهر را فروختم و در این مکان سرمایه‌گذاری کردم و هم‌اکنون حاضر هستم همین مکان‌ها در اختیار من قرار گیرد تا به 13 سال قبل برگردم.
,
 
,
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران دیگر چگونه امید داشته باشند در صورتی که یک سرمایه‌گذار بعد از گذشت 13 سال از شروع به کار، تقاضای بازگشت به 13 سال قبل را داشته باشد؟! و مسئولی وجود داشته باشد که کارشکنی کند تا سرمایه‌گذار نابود شود؟!
,
 
,
خسروی افزود: فرماندار خوسف با سوءاستفاده از موقعیت سیاسی خود می‌خواهد سازمان همیاری شهرداری را بیاورد تا سهم من را بخرد و به دلیل وسعت منطقه و پیشنهاد خود من از مسئولان خواستم تا سرمایه‌گذارانی در این منطقه حضور پیدا کنند اما تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری جذب نشده و ایشان قادر به جذب سرمایه‌گذار نیست.
, ایشان قادر به جذب سرمایه‌گذار نیست,
 
,
فرماندار خوسف در برنامه بازتاب اظهار کرد: سال گذشته از اعتبارات شهرستان خوسف، مبلغ 500 میلیون تومان به این مجتمع داده شده است و یک سری اعتبارات هم اعتبارات ملی بوده است و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعتبار برای جاده گذاشته است، امسال هنوز اعتباری برای ما ابلاغ نشده است و اگر این اعتبارات ابلاغ شود و ما توانستیم نیازهای اولیه و دغدغه‌های اصلی زندگی مردم در شهرستان خوسف را برطرف کنیم قطعا در خدمت آبگرم و سایر واحدهای صنعتی خواهیم بود.
,
 
,
خسروی مدیرعامل مجتمع آبگرم لوت در خصوص 500 میلیون اعتبار از اعتبارات شهرستان خوسف که فرماندار خوسف مدعی شده به آبگرم لوت تعلق گرفته است، گفت: فرماندار خوسف اعتبار مجموعه آبگرم لوت درسال 1396 را صفر اعلام کرده است و این در صورتی است که میراث فرهنگی طی شدن تمام مراحل قانونی توسط سرمایه‌گذار آبگرم لوت را اعلام کرده است و تمام اعتباراتی که تاکنون به آبگرم لوت تعلق گرفته از اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی و قبل از انتصاب آقای شفیعی به عنوان فرماندار خوسف بوده است.
, سال 1396 را صفر اعلام کرده است, تمام اعتباراتی که تاکنون به آبگرم لوت تعلق گرفته از اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی و قبل از انتصاب آقای شفیعی به عنوان فرماندار خوسف بوده است.,
 
,
همچنین فرماندار خوسف در برنامه بازتاب گفت: سعی کردیم به بخش گردشگری هم توجه داشته باشیم و خوشبختانه در بحث آبگرم لوت تا سال 1395 دستگاه‌های اجرایی به طور مستقیم و غیرمستقیم از اعتباراتی که در اختیارشان بوده است کمک کرده‌اند و جایی که اعتبار در اختیار نبوده از امکانات شهرستان استفاده شده و آماری که من دارم دولت تاکنون تا پایان سال 96 به میزان 910 میلیون تومان توسط میراث فرهنگی اعتبار هزینه کرده است که 570 میلیون تومان از اعتبارات استانی و 430 میلیون تومان از اعتبارات ملی بوده است.
,
 
,
خسروی در مورد 910 میلیون تومان اعتبار صرف‌شده توسط میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: این میزان اعتبار صرف ساخت ساختمان اصلی مجتمع آب‌درمانی و نمازخانه شده است و این مکان‌ها به صورت اجاره‌ای در اختیار من قرار گرفته است.
,
 
,
همچنین فرماندار خوسف در آن برنامه عنوان کرد: سال گذشته بر اساس اعتباراتی که در اختیار شهرستان بود سعی کردیم در قسمت‌های عمده که دغدغه‌های مردم است، کمک‌هایی را به مجتمع آبگرم لوت داشتیم که در بحث آب‌رسانی سال گذشته 200 میلیون تومان از اعتبارات شهرستانی کمک شده است.
,
 
,
خسروی مدیر عامل مجتمع آبگرم لوت در این مورد گفت: 200 میلیون تومانی که در بحث آبرسانی به مجتمع آبگرم لوت قرار شد هزینه شود، از اعتبارات استانی بوده و توسط میراث فرهنگی پیرو دستور استاندار سابق و کارگروه گردشگری استان در 18 دی‌ماه 1396 بوده است.
, از اعتبارات استانی بوده و توسط میراث فرهنگی,
 
,
شفیعی فرماندار خوسف در برنامه بازتاب گفت: در بحث برق‌رسانی به مجتمع آبگرم لوت به لحاظ وسعت زیاد آن منطقه، اعتبار 4 میلیارد تومانی از محل اعتبارات فنی و اعتباری پیش‌بینی شده است که تاکنون 2 میلیارد و 410 میلیون تومان سال گذشته کمک شده و این 4 میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان بوده و خارج از اعتبارات شهرستانی است.
,
 
,
مدیر عامل مجتمع آبگرم لوت در مورد کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های فرماندار خوسف در خصوص طرح مطالعاتی برق و میخ‌کوبی آن، گفت: طرح مطالعاتی برق مصوب و ابلاغ شد اما به جای این‌که کار انجام شود در ۹۰ کیلومتر که از خوسف عبور کرد، به علت نبود جاده، نیاز به گریدر داشت که با همانگی که با بخشداری مرکزی شهرستان و اداره راه شهرستان انجام شد، متأسفانه فرماندار جلوی گریدر را گرفت و گفت گریدر نمی‌دهم و اجازه نمی‌دهم برق را منتقل کنید و این در صورتی است که فرماندار خوسف مدعی شده که کار مطالعاتی آن را انجام داده است. آقای فرماندار شما که مانع شدید و درگیری ایجاد کردید و کار متوقف شد که بعد از 2 ماه توسط مسئولان استان گریدر به مسیر فرستاده شد و طرح مطالعاتی تا دیگ‌رستم انجام شد. همچنین کارشکنی آقای فرماندار در نامه‌ای به استانداری خراسان جنوبی اعلام شده است.
, در ۹۰ کیلومتر که از خوسف عبور کرد، به علت نبود جاده، نیاز به گریدر داشت که با همانگی که با بخشداری مرکزی شهرستان و اداره راه شهرستان انجام شد، متأسفانه فرماندار جلوی گریدر را گرفت و گفت گریدر نمی‌دهم و اجازه نمی‌دهم برق را منتقل کنید ,
 
,
همچنین فرماندار خوسف در برنامه تلویزیونی با بیان این‌که کار نقشه‌برداری و مطالعاتی برق‌رسانی به آبگرم لوت انجام شده است، افزود: پنل‌های خورشیدی که در محل آبگرم لوت نصب شده، توسط دولت انجام شده است و اگر خواسته باشیم خط انتقال برق انجام شود، زمان‌بر خواهد بود؛ آن‌جا یک جاده ارتباطی خواهد بود و قرار است آن را به نای‌بند متصل کنیم و ترانزیت منطقه از این مسیر 170 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و وقتی این اتفاق بیفتد جاده ترانزیتی خواهد شد.
,
 
,
شفیعی خاطرنشان کرد: حفر چاه در محل آبگرم لوت توسط دولت انجام شده و 200 میلیون تومان برای خط انتقال آن هزینه شده است از محل کمک‌های دولتی بوده است علی‌رغم این‌که 68 روستا از روستاهای شهرستان خوسف با تانکر آب‌رسانی می‌شود و ما انتظار داریم، سرمایه‌گذار در بحث خط انتقال کمک کند، سرمایه‌گذار توقع دارد همه کار از صفر تا صد توسط دولت انجام شود و خط انتقال تا درِ آبگرم انجام شود.
,
 
,
خسروی مدیر عامل مجتمع آبگرم لوت گفت: فرماندار خوسف حفر چاه در این منطقه را به دولت نسبت داده است در صورتی که تمام مراحل حفر چاه و تشکیلات آن توسط بخش خصوصی انجام شده است و دولت هیچ کمکی نکرده است و از زمان حفر چاه تاکنون به مدت سه سال درِ آن بسته است و دولت هیچ همکاری در این قضیه انجام نداده است.
, تمام مراحل حفر چاه و تشکیلات آن توسط بخش خصوصی انجام شده است, تمام مراحل حفر چاه و تشکیلات آن توسط بخش خصوصی انجام شده است,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
خسروی گفت: اعتبارات آب‌رسانی از اعتبارات استانی و توسط میراث فرهنگی تأمین می‌شود، نه از اعتبار شهرستانی و این در حالی است که فرماندار خوسف این کارها را به نام خود تمام می‌کند.
, فرماندار خوسف این کارها را به نام خود تمام می‌کند,
 
,
مدیر عامل آبگرم لوت ادامه داد: هزینه انتقال آب که قرار است انجام شود از اعتبارات استانی (میراث فرهنگی) و برق خورشیدی از اعتبارات تهران و ساخت جاده از جمله پروژه‌های ملی و امنیتی است و متأسفانه از زمان انتصاب آقای شفیعی به عنوان فرماندار خوسف اقدامی در خصوص زیرساخت انجام نشده است.
,
 
,
همچنین شفیعی فرماندار خوسف در برنامه تلویزیونی گفت: دولت واقعا توان ندارد و سرمایه‌گذار باید مشارکت داشته باشد و این در حالی است که ما تاکنون مشارکت سرمایه‌گذار را در بحث زیرساخت‌ها به آن معنا نداشتیم و در بعضی از موارد بسیار محدود بوده است.
,
 
,
خسروی مدیر عامل مجتمع آبگرم لوت گفت: فرماندار خوسف آن‌گونه که باید به قوانین آشنایی ندارد و طبق تصویب‌نامه هیئت وزیران، تأمین تمام زیرساخت‌های گردشگری به عهده دولت است اما شفیعی با کارشکنی‌های خود جلوی اجرای بسیاری از قوانین را نیز گرفته است.
, به قوانین آشنایی ندارد,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار به نوبه خود حفر چاه را انجام داده و در طرح مطالعات برق آبگرم لوت همکاری لازم جهت تأمین خودروهای شاسی‌بلند، نیرو، وسایل کار و هزینه‌های جانبی جهت سرعت‌بخشیدن به اتمام پروژه با شرکت برق انجام داده است که با مخالفت فرماندار خوسف مواجه شده است و فرماندار به من گفت شما هستید که شرکت برق را پررو می‌کنید که این اقدامات را انجام دهد و پروژه فوق اعتبار دارد و از اعتبار آن باید استفاده شود.
,
 
,
خسروی یادآور شد: در زمان راه‌اندازی فاز اولیه مجتمع در سال 1390، موتور برقی توسط این‌جانب خریداری شد که تا سال 1394 که برق خورشیدی توسط دولت راه‌اندازی شد، از آن موتوربرق جهت روشنایی مجموعه استفاده می‌شد و برق خورشیدی در حال حاضر فقط پاسخ‌گوی روشنایی است و نیاز به تقویت یا اجرای شبکه برق دارد.
,
 
,
وی افزود: در خصوص تأمین آب شرب، طبق قرارداد، این‌جانب آب معدنی به مجموعه وارد کردم که با مخالفت‌های فرماندار تعطیل شد.
,
 
,
فرماندار خوسف در برنامه بازتاب ادامه داد: دولت سعی کرده است تا حدودی حداقل یک خط مستقیم تلفن با کمک بخش خصوصی به مجتمع منتقل شود و آنتن‌دهی تلفن همراه در کویر به آن صورت که باید باشد، نیست و دولت، تمام مسئولان و دست‌اندرکاران تلاش می‌کنند تمام سطح شهرستان را تحت پوشش تلفن قرار دهند.
,
 
,
مدیرعامل مجتمع آبگرم لوت گفت: زیرساخت‌های مخابرات، جاده و ساخت آلاچیق‌ها در زمان فرمانداران گذشته انجام شده است و این در صورتی است که فرماندار خوسف کارهای انجام شده را به نام خودش تمام می‌کند.
, در زمان فرمانداران گذشته انجام شده است,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
شفیعی فرماندار خوسف در برنامه تلویزیونی تصریح کرد: در تمام ایامی که اوج جمعیت در مجتمع آبگرم لوت وجود دارد یک یگان از نیروی انتظامی از دیهوک در این محل مستقر می‌شود و نیروی انتظامی دائم در این محل حضور دارد و زمانی که جمعیت زیاد است هلال احمر کمک می‌کند و اورژانس هوایی اعلام آمادگی کرده است هر زمانی که اتفاقی بیفتد در محل حاضر شود و در بحث امنیتی هر کمکی که سرمایه‎‌گذار خواسته است، کمک کردیم و بحث امنیتی کل کویر است و آبگرم لوت یک نقطه از کویر است.
,
 
,
مدیر عامل مجتمع گردشگری آبگرم لوت در این خصوص گفت: اگر این مجموعه امن است این همه ناامنی و مکاتبات و دادگاه رفتن برای چیست؟
, اگر این مجموعه امن است این همه ناامنی و مکاتبات و دادگاه رفتن برای چیست؟,
 
,
خسروی ادامه داد: فرماندار خوسف به کارشکنی‌های خود اکتفا نکرده و از نیروی انتظامی خواسته بود که بهمجتمع آب درمانی آبگرم لوت خدمات ندهند که در این مورد با برخورد فرمانده نیروی انتظامی مواجه شد.
, مجتمع آب درمانی آبگرم لوت خدمات ندهند,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت اظهار کرد: فرمانده سابق نیروی انتظامی خوسف به فرماندار خوسف گفته بود "شما در حوزه استحفاظی من ناامنی ایجاد کرده‌اید و در حد شما نیست که به من دستور دهید و ایجاد و حفظ امنیت وظیفه من است". طبق مصوبات قبلی نیروهای انتظامی جهت ایجاد و حفظ امنیت در نوروز 1396 با وجود مخالفت فرماندار خوسف در منطقه آبگرم مستقر شدند.
,
 
,
, ,
, ,
, ,
 
,
فرماندار خوسف در آن برنامه گفت: افزایش سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی باید انجام شود و دولت کار خود را انجام داده است، سرمایه‌گذار باید توان داشته باشد که امکانات خود را توسعه بدهد و ما هم کمک کنیم.
,
 
,
خسروی مدیرعامل مجتمع آبگرم لوت تصریح کرد: دولت بابت برق، آب، تلفن و جاده همکاری داشته و دارد و قسمتی از کارها در زمان مسئولان قبلی انجام شده و اکنون کار نیمه‌تمام مانده است. حال آقای شفیعی فرماندار خوسف پاسخ دهد بابت ادامه کارها، جز ایجاد ناامنی، تفرقه، تحریک مردم و کارشکنی، چه اقدام عملی و مثبتی انجام داده است؟
,
 
,
 
,
, ,
, ,
 
,
 
,
وی افزود: برنامه بازتاب به آن رسالت واقعی خود بپردازد و پوششی برای خطاهای مسئولان نباشند چراکه مردم و سایر مسئولان این برنامه را می‌بینند و وقتی یک مسئول با توجه به مدارک موجود دروغ می‌گوید این برنامه پوششی بر خطاهای فرماندار خوسف شده است و باعث تشویش اذهان عمومی و مسئولان شده است.
, پوششی برای خطاهای مسئولان نباشند,
 
,
مدیر عامل آبگرم لوت گفت: گزارش کامل آبگرم لوت در  7 آذرماه 1396 به پیوست ۵۵ برگ به استانداری و حراست داده شده است و تمام مسائل فرماندار در آن ذکر شده است.
,
 
,
در یک مجموعه گردشگری که مورد استقبال مردم است و دولت باید زیرساخت‌های لازم را برای آن ایجاد کند، چرا یک مقام مسئول با کارشکنی و سنگ‌اندازی از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند؟ این کار باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران که قصد سرمایه‌گذاری در این استان را دارند دچار تردید شده و از این کار خودداری کنند. حال که سرمایه‌گذار مجتمع آبگرم لوت در ایجاد زیرساخت‌ها به دولت کمک کرده است و به نوعی بازوی توانای دولت بوده است، شایسته است دولتمردان نیز موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذار را بردارند و با افرادی که سنگ‌اندازی می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد تا شاهد رونق گردشگری و پیشرفت استان خراسان جنوبی باشیم. همچنین از دستندرکاران برنامه تلویزیونی بازتاب انتظار می‌رود در صحت مطالب مطرح شده، دقت بیشتری ارائه کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه