اخبار داغ

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان:

رشد 5 درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان زنجان/ مهریه، طلاق و پرونده‌های اجرایی اداره کار بیشترین آمار پرونده‌های حقوقی را دارند

رشد 5 درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان زنجان/ مهریه، طلاق و پرونده‌های اجرایی اداره کار بیشترین آمار پرونده‌های حقوقی را دارند
معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان از رشد 5 درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مهدی خسروی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت متمرکز پرونده‌ها از سال گذشته اظهار کرد: با این کار پرونده‌ها تحت نظارت آماری و قضایی است و تعداد پرونده‌های وارد شده به سیستم دادگستری کل استان 116 هزار و 704 فقره در سال 95 بوده که این رقم امسال رشد 7.7 درصدی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

معاون دادگستری استان زنجان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مختومه در سال 95 به تعداد 115 هزار و 722 فقره بود، ادامه داد: 124 هزار و 425 فقره پرونده نیز در سال 96 مختومه اعلام شدند که آمارها حاکی از رشد 5 درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

,

وی به رشد 16.2 درصدی ورود پرونده‌های اجرای احکام کیفری اشاره و اظهار کرد: روند افزایش ورودی پرونده‌ها نیازمند تحلیل آماری دقیق است که عوامل مختلفی در بروز آن‌ها دخیل هستند و گویای این مطلب است که نگاه قضایی به مسائل وجود دارد.

,

خسروی با اشاره به جرائم اتفاق افتاده در استان که بیشترین میزان را داشته است، افزود: سرقت تعزیری، ضرب و جرح، ترک نفقه، تهدید و توهین جزو 10 جرم و بالا هستند و در بخش حقوقی نیز مهریه، طلاق و پرونده‌های اجرایی اداره کار نیز جزو 10 پرونده با بالاترین آمار هستند.

,

وی با تاکید بر لزوم افزایش دقت و سرعت در حوزه خدمات قضایی خاطرنشان کرد: در ماده ۱۱۳ برنامه ششم توسعه در حوزه حقوق و قضا به افزایش دقت و سرعت در خدمات قضایی، توسعه عدالت قضایی، احیای حقوق عامه، کوتاه شدن اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های ورودی و کاهش وقوع جرم تاکید شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه قوه قضاییه باید اقداماتی را انجام دهد تا ۱۰ درصد مجرمان کم شود و ۱۰ درصد مجرمان را اصلاح کند، ابراز کرد: قوه قضاییه مکلف است عوامل بروز دعاوی و اختلافات را شناسایی کند و قضات و دادگاه‌ها قرار بازداشت و محکومیت به حبس را در مواقع ضروری و با توجه به ظرفیت زندان‌ها انجام دهند.

,

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش عناوین مجرمانه و افزایش ضمانت اجرایی غیرکیفری از دیگر مفاد برنامه ششم توسعه است، عنوان کرد: در بخش شاخص‌های توسعه قضایی و حقوقی باید در پایان سال ۱۴۰۰ میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از آغاز تا پایان در دادسرا ۵۱ روز باشد که این رقم در استان زنجان در حال حاضر ۴۶ روز است.

,

وی با بیان اینکه زمان تعیین شده برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه تجدید نظر تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰۰ روز است، گفت: این در حالی است که در استان زنجان به طور میانگین این کار در ۹۱ روز انجام می‌شود و در بخش کیفری نیز باید پرونده‌ها در ۲۴۴ روز به انجام برسد که در استان زنجان ۲۰۷ روزه انجام می‌گیرد.

,

خسروی با تاکید بر اینکه زنجان در بسیاری‌ از حوزه‌ها از برنامه تعیین شده در کشور پیشتاز است، بیان کرد: سالانه باید ۱۰ درصد ابلاغ‌ها به شیوه الکترونیکی انجام شود و تا پایان برنامه ششم توسعه به ۵۰ درصد برسد، این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد اوراق در استان زنجان الکترونیکی صادر می‌شود.

,

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه باید سالانه ۲ درصد از زندانیان تحت نظارت الکترونیکی قرار گیرند که این کار هنوز در استان زنجان کلید نخورده است، اظهار کرد: مقدمات این کار در استان در حال انجام است.

,

خسروی ادامه داد: تعداد زندانیان باید به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت به 262 نفر برسد که این رقم نیز در استان ما 238 نفر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه