اخبار داغ

فخرالدین صدیق شریف در گفتگو با دانا:

نقش فروشی؛ معضلی که در سینما وجود دارد/ کمرنگ شدن حضور برخی هنرمندان به مافیای سینما مربوط می شود +فیلم

نقش فروشی؛ معضلی که در سینما وجود دارد/ کمرنگ شدن حضور برخی هنرمندان به مافیای سینما مربوط می شود +فیلم
فخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه با این مواجه هستیم که یک عده نابازیگر وارد این ماجرا شده اند، یعنی یکسری روابط خاص حاکم شده که یک عده با شرایط خاصی به این حرفه ورود می کنند و در واقع ناخودآگاه برای کسانی که اهالی حرفه ای این عرصه فرصتی برای کار کردن باقی نمی ماند؛ این شرایط بر روی تمام کسانی که در این حرفه فعالیت می کنند تاثیر می گذارد.
[

فخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در مورد فعالیت های اخیر خود در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: مشغول بازی در سریال عروس تاریکی هستم ، محمود معظمی کارگردان و محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده کار است؛ پیش از این در سریال ایراندخت ایفای نقش کرده بودم که محمدرضا ورزی کارگردانی آن را بر عهده داشت.

, فخرالدین صدیق شریف, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عروس تاریکی, محمود معظمی, محمدرضا تخت کشیان, ایراندخت, محمدرضا ورزی ,

 

,

وی افزود: متاسفانه با این معضل مواجه هستیم که یک عده نابازیگر وارد این حرفه شده اند، یعنی یکسری روابط خاص حاکم شده که یک عده با شرایط خاصی به این حرفه ورود می کنند و در واقع ناخودآگاه برای کسانی که اهالی حرفه ای این عرصه فرصتی برای کار کردن باقی نمی ماند؛ این شرایط بر روی تمام کسانی که در این حرفه فعالیت می کنند تاثیر می گذارد.

,

, ,

صدیق شریف خاطرنشان کرد: اگر آمار بگیرید بین خیلی از کسانی که بازی می کنند ببینید چند درصد از آنان فارغ التحصیل رشته نمایش هستند، چند درصد حرفه ای هستند، جوان و پیرو با سابقه و بی سابقه مهم نیست، مهم این است که آن شخص که به این عرصه می آید با آن غریبه نباشد و به این حرفه مربوط باشد، قاعدتا تمام شرایط این حرفه را درک می کند و جایگاه خوبی پیدا می کند و تاثیرگذار می شود.

,

 

,

وی در ادامه گفت: کاری که در حال پخش است اگر بازیگرش قابلیت جذب مخاطب نداشته باشد و تاثیرگذاری نداشته باشد، مخاطب جذب نمی شود و فیلم یا سریال را نگاه نمی کند.

,

 

,

, ,

این بازیگر پیشکسوت اذعان داشت: یک عده بی ضابطه وارد می شوند و این کار را شوخی می پندارند، طبیعتا وقتی بحث ساخت فیلم مطرح می شود، بحث سودجویی و منافع مطرح می شود؛ یک عده قاعدتا در این عرصه منافعی دارند که بنا به دلایل متعدد سعی می کنند این منافع حفظ شود آن موقع ترجیح می دهند که منافع حرفه را زیر پا بگذارند و منافع خودشان را ارجح بدانند.

,

 

,

وی اظهار داشت: متاسفانه معضل نقش فروشی وجود دارد، خیلی وقت ها کسانی هستند که یک بخشی از بودجه فیلم را تامین می کنند و نقشی را بازی می کنند؛این قضیه به 2 گونه است؛ یک عده ای هستند که خودشان از اهالی سینما هستند و به عنوان بازیگر سرمایه گذار وارد می شود، بازیگر سرمایه گذار چون خودش این حرفه را می شناسد طبیعتا یک عده ای را می آورد که از اطرافیان خودش هستند و این قابل قبول تر است اما در کارهایی دیده ام کسانی بازی کرده اند که بدون کمترین اطلاعات و استعداد در این باره می آیند بازی می کنند.

,

, ,

فخرالدین صدیق شریف عنوان کرد: دور شدن یک سری از هنرمندان از صحنه به وجود باندبازی و مافیا مربوط می شود، ساختار خیلی ساده ای دارد، همه چیز در گعده های کوچک تعیین می شود، چیز پیچیده ای نیست که مثلا به یک سازمان عریض و طویل وصل باشد، در این جمع ها تصمیم می گیرند که چه کسی باشد و چه کسی نباشد، به صراحت می توانم بگویم که این مساله کاملا درون خانوادگی است و در بسیاری مواقع هیچ ارتباطی به مدیران ندارد و در آن نقشی ندارند.

,

 

,

وی بیان داشت: یک عده هستند که ممنوع الکار نانوشته هستند، هیچ مشکلی ندارند اما پیشنهاد کار ندارند، تنها چند نفر هستند که کار می کنند؛ یک عده را بایکوت کردن و در موقعیتی قرار داده اند که از هستی ساقط شوند این کار نه تنها هنری نیست بلکه کاملا غیراخلاقی است.

,

 

,

, ,

صدیق شریف در پایان در مورد عملکرد دولت در جهت اعتلای فرهنگ و هنر کشور گفت: فضای لازم ایجاد شده اما بعضی وقت ها تبعیض هایی دیده می شود که بخشی از آن به ساختار خودمان بر می گردد، به عنوان مثال فلان فیلم چون نورچشمی است در بهترین زمان اکران قرار می گیرد و یک بنده خدایی چون که کسی را ندارد و به جایی وصل نیست و یا در بین اتحادیه تهیه کنندگان و سینماداران کسی را ندارد مظلوم واقع می شود و فیلمش بایکوت می شود؛ این ها به نظر من مربوط به دولت نمی شود و مسائل درون سازمانی خودمان است.

, صدیق شریف,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه