اخبار داغ

در پی خروج آمریکا از برجام صورت گرفت،

بورگوارد،آب نبات چوبی اروپایی ها به ایران

بورگوارد،آب نبات چوبی اروپایی ها به ایران
پس از خروج امریکا از برجام ، همه قراردادهای بین المللی که تحت تاثیر این تفاهم نامه با ایران امضا شده بود در هاله ای از ابهام گرفت. اما یک شرکت چینی_آلمانی اصرار به حضور در ایران دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز؛ در حالی که کشور های اروپایی به همراه چین و روسیه در تلاش هستند که برجام را حفط کنند ، اما تبعات سنگینن تحریم های امریکایی‌ها بر علیه شرکت‌ها و کارخانجاتی که با دولت جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند، سبب گردیده است که  حجم تجاری، همچنان بدون سرانجام مشخصی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

از این‌رو برخی شرکت‌ها به صراحت اعلا م کرده‌اند که نمی‌تواند روابط سیاسی اقتصادی خود را بخاطر خشم امریکایی‌ها با ایران دنبال کنند.

,

این امر در حالی رخ می‌دهد که برخی از غول‌های نفتی دنیا از  جمله توتال از ادامه فعالیت خود در ایران  خبر دادند.آنچه برای اکثر کارشناسان سیاسی محرز شده است که اروپایی توان دادن تضمین‌های لازم برای حفظ منافع اقتصادی ایران را ندارند و نمی‌توانند شرکت های بزرگ صنعتی خدمات بین المللی  خود را به ایران نیز ارائه دهند.

,

, ,

روند تکامل لوگوی بورگوارد

, روند تکامل لوگوی بورگوارد,

به تازگی خبری در حوزه صنعت خودرو منتشر شده است. این خبر حاکی از آن است که یکی ازکارخانجات اتومبیل سازی آلمان به نام شرکت “بورگواد” از آغاز فعالیت خود در ایران خبر داده است.

,

“بورگوارد” به عنوان یک برند آلمانی شناخته می‌شود که با سرمایه گذاری چینی‌ها خط تولید آن در شرق آسیا تاسیس شده و بورگواردهای BX5  و BX7  از طریق کشور چین به سایر نقاط دنیا صادر می‌شود.

,

نمانیده رسمی این خودروی چینی_آلمانی شرکت “کیان موتور وارنا” است که در نمایشگاه خودور تهران که در پاییز سال گذشته برگزار شده بود یک مدل از تولیدات این شرکت را  رو نمایی کرده بود.

,

اما این رونمایی قبل از خروج امریکا از برجام و به عنوان یکی از دستاوردهای برجام در حوزه خودرو محسوب می‌شد اما از اردیبهشت سال جاری که امریکایی‌ها از برجام خروج کردند همه فعالیت‌های کارخانجات بزرگ در هاله از ابهام قرار گرفته است.

,

, ,

رونمایی از خورو «بوگوارد» در دومین نمایشگاه اتومبیل تهران

, رونمایی از خورو «بوگوارد» در دومین نمایشگاه اتومبیل تهران,

با این حال کشور های آلمان و چین وبدون  توجه به تحریم های دولت امریکا اقدام به واردات رسمی این خودرو کرده اند.

,

حال سوالی که مطرح می‌شود این است آیا واردات این نوع خودرو از مبادی رسمی وتوسط دولت مبدا ، اقدامی برای خوشحال کردن دولت جمهوری اسلامی برای ماندن در برجام تلقی می‌شود؟چرا تحریم های امریکایی‌ها در حوزه قطعات خودرو همچنان وجود دارد که همین امر  باعث کاهش کیفیت خودروسازی داخلی و  گرانی بیش از حد آن شده است.

,

بورگوارد چیست؟

,

بورگوارد (BORGWARD) یک برند خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ توسط مهندس و طراح معروف آلمانی یعنی کارل اف دبلیو بورگوارد در شهر برمن آلمان تأسیس شد. این کمپانی که با ۲۳ هزار پرسنل یکی از مهم‌ترین کارخانجات صنعتی آلمان به‌حساب می‌آمد ود تا سال ۱۹۶۱ به تولید خودرو ادامه داد. در ۲۱ می سال ۲۰۰۸ کریستین بورگوارد، نوهٔ کارل اف دبلیو بورگوارد بنیان‌گذار این کمپانی، به همراه شریک خود کارل هایز نوس، این کمپانی با اصالت آلمانی را دوباره احیا کردند. کریستین بورگوارد هدایت این شرکت را در دست گرفت و با سرمایه‌گذاری غول صنعتی چین یعنی” فوتون” که در زمینهٔ تولید خودروهای سنگین و تجاری فعالیت می‌کند تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این کمپانی به‌روزهای اوج موفقیت خود کرد. این کمپانی به همین منظور مدیر طراحی سابق مینی (برند آلمانی زیرمجموعهٔ ب ام و)، آندرس وارمینگ را نیز جذب خود کرد تا در حوزه طراحی، کاملاً به‌روز و مطابق با سلایق حال حاضر مشتریان در جهان باشد. این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۱۵ با رونمایی خودرویی با نام BX7 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو به ثمر نشست. به بیان کمپانی بورگوارد، این تازه شروع کار است و کمپانی آلمانی بورگوارد برای بازگشتن به اوج خود برنامه‌های بسیاری در پیش دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ این کمپانی ۱۱ خودروی جدید به بازار عرضه کند.

,

بورگوارد در ایران

, بورگوارد در ایران,

با حذف تحریم‌های ایران که در برجام ذکر شده بود، “تام انلیکر” قائم‌مقام کمپانی بورگوارد در اواسط فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به ایران آمد و با شرکت‌های بزرگ خودرویی مانند ایران‌خودرو و گروه بهمن و کیان موتور وارنا مذاکراتی انجام داد. در این زمینه “تام انلیکر” بیان کرد:” کشور ایران دارای بازاری کاملاً مستعد برای خودروهای SUV و کراس اوور است و همچنین این کشور دارای چشم‌انداز روشن اقتصادی نیز می‌باشد از این رو این شرکت باسابقه آلمانی، پس از احیای فعالیت‌های خود در طول یک سال گذشته، تصمیم گرفت تا تمام تلاش خود را برای پیدا کردن شریکی توانمند، مقتدر و باانگیزه برای عرضه محصولات به‌روز و پیشرفته خود به بازار ایران بکند و از طریق این شریک قدرتمند در بازار ایران حضور پیدا کند چراکه ما معتقدیم که ظرفیت‌های موجود در صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران می‌تواند فرصت مناسبی را برای ما فراهم کند.”

,

, ,

قیمت خودرو بورگوارد توسط نمایندگی رسمی در ایران

, قیمت خودرو بورگوارد توسط نمایندگی رسمی در ایران,

حال هرچند که نمونه‌هایی از خودروهای بورگوارد با پلاک آزمایش فنی توسط گروه بهمن به ایران واردشده بود ولی بورگوارد با این شرکت به نتیجه نرسید. در نهایت بورگوارد طی مراسم رسمی در شهر برمن آلمان شرکت کیان موتور وارنا را به‌عنوان نماینده انحصاری خویش برگزید. کیان موتور وارنا علاوه بر واردات مدل‌های BX7 و BX5 قصد دارد تا در آینده خط مونتاژ این خودروها را نیز در ایران راه بیندازد.

,

اما با توجه به اصرار این شرکت برای حضور در ایران آن‌هم بعد از خروج امریکا از برجام ،آیا این کار اقدام دادن یک آبنبات چوبی به دولت ایران محسوب می‌شود تا به بهانه آن بتوانند برجام را حفط کنند؟

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه