اخبار داغ

رییس کل دادگستری کرمان:

دستان دادگستری کرمان برگلوی مفسدان اقتصادی / دادگستری تحت تاثیر فشارها قرار نمیگیرد

دستان دادگستری کرمان برگلوی مفسدان اقتصادی / دادگستری تحت تاثیر فشارها قرار نمیگیرد
رییس کل دادگستری کرمان گفت: دستگاه قضایی تحت تاثیر فشار ها قرارنمی گیرد و با جدیت با تخلفات برخورد می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، یدالله موحد در پیش از امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه 25 درصد پرونده های موجود استان کاهش یافته است، گفت: : 242000 پرونده توسط 334 قاضی در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: 339 شورای حل اختلاف فعال هستند که 42000 پرونده را با صلح و سازش به پایان رسانده اند.

,

این مقام قضایی با بیان اینکه سومدیریت ها و سونظارت ها موجب افزایش ورود پرونده ها به دستگاه قضایی شده است، تصریح کرد: تعداد قاضی های مورد نیاز دو برابر تعداد فعلی است اما بودجه کافی داده نمی شود.

,

موحد با تاکید براینکه دستگاه قاضی با قاطعیت با عوامل ناامنی برخورد می کند، گفت: رخدادهای امنیتی 28 درصد کاهش یافته است.

,

وی درخصوص در اغتشاشات دیماه 96 ابراز داشت: دادگستری کرمان با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه  تلاش کرد موضوع را کنترل کند و با کسانی که فریب خورده بودند نیز با رافت اسلامی برخورد شد.

,

رییس کل دادگستری استان کرمان  ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت:دستگاه قضایی تحت تاثیر فشار ها قرارنمی گیرد و با جدیت با تخلفات برخورد می کند.

,

این مقام قضایی افزود: از زمان ایجاد شورای حفظ حقوق بیت المال 26000 هکتار اراضی دولتی رفع تصرف شد.

,

وی در تشریح پرونده های قضایی اظهار داشت: در روزهای اخیر پرونده ای با میزان تخلف مالی یک میلیاردی مطرح شد که در برخورد با آن ضمن بازداشت متخلفان، 80درصد وجوه برگشت داده شده است

,

موحد همچنین از برخورد مفاسد گمرک در ارزیابی کالاهای مورد اظهارنامه مالیاتی خبر داد و افزود: برخی فعالان اقتصادی و واردکنندگان با کارشناسان گمرک ارتباط می گرفتند رشوه می پرداختند که در جریان این پرونده 4کارمند و 6کارشناس ارزیابی متخلف در گمرکات کرمان و سیرجان بازداشت شدند.

,

وی همچنین در خصوص پرونده مفاسد اقتصادی مربوط به مهدی جهانگیری گفت: پرونده وی در تهران در حال رسیدگی است.

,

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه کرمان مبتکر طرح "هرمسجد یک حقوقدان" است، تشریح کرد: براساس این طرح با کمک بسیج، کارشناسان و قضات دادگستری برای راهنمایی مردم در مساجد حضور پیدا می کنند و به سوالات پاسخ می دهند.

,

وی همچنین گفت: دومین جشنواره قلم و عدالت به منظور تجلیل از رسانه های برتر برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه