اخبار داغ

سن اعتیاد به 14 سال رسید

سن اعتیاد به 14 سال رسید
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جلسه هماهنگی فعالیت های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به نکاتی عجیب از جمله برابری گردش مالی مواد مخدر و فروش نفت ملی اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیمی با بیان اینکه علاوه بر صیانت از بهبودیافتگان و درمان آنها مهم‌ترین کار، فعالیت پیشگیرانه و کاهش تقاضا است، تاکید کرد: ضربه زدن به شبکه‌های اقتصادی قاچاقچیان سرلوحه کار امسال است؛ چرا که به دلیل حجم تحویل، گردش مالی در حوزه موادمخدر با خرید و فروش نفت برابری می‌کند و باید به این اقتصاد ضربه وارد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که معتقد است کاهش تقاضا دو بال دارد و نخستین آن حساسیت‌زایی است، خاطرنشان کرد: این مهم به ویژه در خانواده و نظارت آنها بر فرزندان و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در مورد مواد مخدر مانند یک بیماری باید در اولویت باشد.

,

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مواد مخدر در جهان اشاره و با بیان اینکه سالانه رقمی معادل سه هزار میلیارد دلار گردش مالی حاصل از این پدیده برآورد شده است، گفت: بیش از ۵۳ هزار نفر بر اثر سوء مواد مخدر از ابتدای انقلاب تاکنون جان خود را در ایران از دست داده‌اند.

,

وی همچنین میانگین سن اعتیاد را 14 سال اعلام و اضافه کرد: براساس بند 3 ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری و بهزیستی ملکف به نگهداری معتادین پرخطر هستند، حال آنکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از زمان ساخت مرکز ماده 16 بیش از 9 میلیارد تومان را تنها صرف نگهداری معتادین کرده است!

,

به گفته های او تریاک، هروئین، شیشه و گل به ترتیب در صدر استعمال و استفاده معتادین در قرار دارند.

,

ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه