اخبار داغ

‍ واکنش مسکو به تاسیس «نیروی فضایی» آمریکا

‍ واکنش مسکو به تاسیس «نیروی فضایی» آمریکا
رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه در واکنش به اظهارات دیروز رئیس‌جمهور آمریکا درباره تاسیس «نیروی فضایی» اعلام کرد که این اقدام، امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد و مسکو در صورت اشاعه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در فضا، «به شدت» به آن پاسخ خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ویکتور بوندارف» رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که تاسیس نیروی فضایی آمریکا، امنیت بین المللی را تهدید می‌کند و مسکو در صورتی که آمریکا سلاح‌های هسته‌ای خود را در فضا گسترش دهد، «به شدت» به آن پاسخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بوندارف فرمانده بازنشسته و سابق نیروی هوایی فضایی روسیه امروز در نشست خبری اعلام کرد که «در صورت پایبندی آمریکا به چارچوب قانون در حین تشکیل نیروی نظامی فضایی، جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت؛ هر چند در این زمینه شک و تردید زیادی وجود دارد.»

,

به گزارش روسیاالیوم، او تصریح کرد: «اگر آمریکایی‌ها قوانین مربوط به این موضوع را آشکارا نقض کنند، امنیت جهانی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.»

,

افسر روسی هرگونه مقایسه بین نیروی فضایی روسیه و آمریکا را «کاملا نادرست» خواند و گفت: ما با یکپارچه کردن نیروی هوایی، پدافندی و فضایی برای تشکیل «نیروی فضایی» اقدام کردیم که این مساله در مجموع باعث نظامی شدن فضا نشده است.

,

رئیس کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه تاکید کرد که «روسیه از فضا نه برای انتشار سلاح‌های کشنده، بلکه با هدف اجرای عملیات شناسایی و اهداف شبیه آن استفاده می‌کند. این در حالی است که آمریکایی‌ها برای توسعه سلاح‌های خاص در اجرای حملات از فضا فعالیت و هزینه‌های هنگفتی را در این راه هزینه‌ می‌کنند.»

,

نماینده پارلمان روسیه با بیان اینکه «نظامی کردن فضا باعث بروز عواقب فاجعه آمیز خواهد شد»، افزود: روسیه و چین بارها طرح‌هایی را ارائه کردند که بر ممنوعیت گسترش سلاح‌های هسته‌ای در فضا تاکید شده است.

,

او در پایان نشست خبری خود به دولت آمریکا هشدار داد که اگر آمریکا از ماهده ۱۹۶۷ که در آن بر منع گسترش سلاح هسته‌ای تاکید شده است، خارج شود، روسیه و دیگر کشورها برای حفظ امنیت جهانی واکنش سختی از خود نشان خواهند داد.»

,

ترامپ دیروز دوشنبه طی سخنانی به پنتاگون دستور داده که «فوراً» فرایند تأسیس یک «قوای فضایی» به عنوان یکی از یگان‌های نیروهای مسلح آمریکا را آغاز کند.

,

یک رسانه آمریکایی می‌گوید، نیروی جدید پس از یگان‌های ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین یگان نیروهای مسلح آمریکا خواهد بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه