اخبار داغ

مدیر دفتر بهره‌برداری آب منطقه‌ای مازندران:

نوبت‌بندی استفاده از آب سد شهید رجایی آغاز شد

نوبت‌بندی استفاده از آب سد شهید رجایی آغاز شد
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: آب سد شهید رجایی از امروز رها شد و کشاورزان حوزه دشت تجن می‌توانند نوبتی از آن بهره ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ظرفیت ذخیره آب سد شهید رجایی ساری با توجه به بارش‌های اردیبهشت و خرداد بهبود یافته است و از امروز کشاورزان دشت تجن می‌توانند نوبتی از آب آن استفاده کنند.

وی افزود: بخشی از زمین‌های کشاورزی ۴ شهرستان ساری، میاندورود، جویبار و نکا که به دلیل کم آبی دچار مشکل شده بودند با رهاسازی آب سد قابل کشت خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه خطر کمبود آب با کم شدن بارشها و روان آب رودخانه‌ها در سال گذشته احساس شد، گفت: آب گیری آب بندان‌ها از آبان پارسال آغاز و ۹۰ درصد ظرفیت آببندان‌ها به میزان ۳۷۰ میلیون متر مکعب تاکنون آبگیری شد.

وی افزود: منطقه شورکا شهرستان جویبار جزو نواحی کم آب بود که سال های گذشته از آب سد شهید رجایی ساری استفاده می کرد اما امسال آب سد البرز از ۳ مسیر برای استفاده کشاورزان به این منطقه هدایت شد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۱۹۵۰ هکتار از زمین‌های جویبار با هدایت آب سد البرز و ساخت مرکز پمپاژ آب ازخطر خشکسالی نجات یافت و کشت محصول دوباره از سر گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه