اخبار داغ

واکنش عضو اعتماد ملی به نامه‌نگاری اصلاح‌طلبان

امضا کنندگان نامه مذاکره با آمریکا نادانند/ دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست

امضا کنندگان نامه مذاکره با آمریکا نادانند/ دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی با اشاره به اهداف آمریکایی‌ها گفت: ایران تا وقتی که موشک‌های بالیستیک، اتحاد ملی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش را دارد استقلالش معنی دارد اما آمریکایی‌ها می‌خواهند اینها را از ما بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به نامه برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به سران نظام در خصوص مذاکره با آمریکا اظهار کرد: ما با آمریکا مذاکره کردیم، قبلا برخی می‌گفتند که با آمریکا که کدخدای جهان است مذاکره کنیم تا مشکلات حل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه سه سال با آمریکایی‌ها مذاکره کرده‌ایم که به برجام منجر شد، ابراز کرد: علاوه بر آمریکا چند کشور دیگر نیز برجام  را امضا کردند و سازمان ملل نیز مهر تایید زد اما رئیس جمهور آمریکا عملا این توافق را نادیده گرفت و آن را پاره کرد.

,

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: مذاکره مجدد با آمریکا با چه اعتمادی می‌تواند صورت گیرد که این افراد دوباره این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند چرا که تکیه‌گاه رئیس جمهور آمریکا زور بوده و نمی‌شود به ترامپ اعتماد کرد.

,

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا تعهدات بین‌المللی و حتی امضاهای سران آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: ترامپ به هیچ اصولی پایبند نیست و به نظرم افرادی که در این شرایط موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند از روی نادانی آنها است.

,

حجت‌الاسلام شکوری تصریح کرد: اینها افراد نادانی هستند که بحث مذاکره مستقیم ایران با رئیس جمهور فعلی آمریکا را مطرح می‌کنند، در پاسخ به این افراد باید گفت که ترامپی که از برجام خارج شده با چه امید و اعتمادی می‌توان  با آن مذاکره کرد.

,

وی بیان کرد: ترامپ اگر آدم بود در برجام می‌ماند و به تعهداتی که دولت آمریکا داده بود احترام می‌گذاشت و آن را نقض نمی‌کرد اما وقتی که رئیس جمهور آمریکا به این توافق لگد زده ما چطور می‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم.

,

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه براساس چه عقلی این صحبت‌ها مطرح می‌شود، اظهار کرد: کسانی که بحث مذاکره با آمریکا را مطرح کرده‌اند یا ترامپ را نمی‌شناسند یا اینکه منافع ملی ایران برایشان اهمیتی ندارد.

,

وی با بیان اینکه در دولت اوباما افرادی بودند که عاقلانه رفتار کرده و به دنبال روابطی طبق ضوابط بین‌المللی بودند، افزود: اینکه ما با دنیا ارتباط نداشته باشیم امکان پذیر نیست اما ایران حسن نیت خود را نشان داد و این آمریکا بود که زیر توافق زد.

,

حجت‌الاسلام شکوری با تاکید بر اینکه با دولت فعلی آمریکا به هیچ  وجه نمی‌توان مذاکره کرد، خاطرنشان کرد: یکی از شروط آمریکایی‌ها این است که ما موشک‌‌های بالیستیک‌مان را از بین ببریم و اجازه دهیم آنها از هر نقطه از کشور ما بازرسی کنند در واقع آنها با این خواسته‌ها مستعمره می‌خواهند.

,

وی بیان کرد: کدام ملت مستقلی در دنیا این شروط را می‌پذیرد که ما آنها را بپذیریم، اگر ما ۱۲ شرطی که وزیر خارجه آمریکا آنها را مطرح کرد توجه کنیم به این نتیجه خواهیم  رسید که آنها می‌خواهند که همه چیز ایران در اختیار آنها باشد و بلایی را سرمان بیاورند که بر سر لیبی آوردند.

,

نماینده اسبق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند دندانهای شیر را بشکند و آن را به گربه‌ای در دستان خود تبدیل کنند و هر بلایی را که بخواهند سرش بیاورند.

,

وی تصریح کرد: ایران تا وقتی که موشک‌های بالیستیک، اتحاد ملی، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد استقلالش معنی دارد اما اگر  اینها را از ایران بگیرند مانند شیر بی‌دندان خواهد بود و دقیقا آمریکایی‌ها این را می‌خواهند.

,

حجت‌الاسلام شکوری با بیان اینکه همه روزگار مردم  لیبی را می‌بینند که آمریکایی‌ها چه بلایی سرشان آوردند، عنوان کرد: اکنون یکی از ناامن‌ترین نقاط روی زمین لیبی است، فراموش نکنیم که آمریکایی‌ها این بلا را سر آنها آوردند.

,

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها به لیبی گفتند که اگر از هسته‌ای دست بکشید اقتصاد شما را شکوفا کرده و روابط‌مان را با شما گسترش می‌دهیم اما وقتی که لیبی داشته‌هایش را تقدیم کرد در مقابل این اقدام القاعده را وارد کرده و لیبی را به این روز انداختند، درست است که قذافی دیکتاتور بود و ما نیز موافق قذافی نیستیم اما بالاخره امنیت و آسایش مردم را تا حدودی حفظ می‌کرد و شرایط مثل اکنون نبود.

,

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه ایران هستند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها قصد ناامن کردن ایران و تداوم این شرایط را دارند یعنی ما را تبدیل به عراق دوم کنند.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها  به دنبال این هستند تا اتحاد را از ملت ایران بگیرند، گفت: صد سال طول می‌کشد که عراق دوباره خود را پیدا کند، اگر ما از هسته‌ای و موشک‌هایمان دست برداریم باز آنها نمی‌خواهند با ما رابطه مسالمت آمیز داشته باشند و به دنبال این هستند تا ایران را شیر بی‌دندان کنند و بعد هر بلایی را سرش بیاورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه