اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد:

کاهش دو درصدی هدر رفت آب نسبت به سال های قبل/شروع احداث شبکه فاضلاب پردیسان با 6پیمانکار

کاهش دو درصدی هدر رفت آب نسبت به سال های قبل/شروع احداث شبکه فاضلاب پردیسان با 6پیمانکار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه مشکل فاضلاب برخی مناطق بحرانی پردیسان تا سال 98 حل می شود، گفت: در هدر رفت آب نسبت به سال های قبل دو درصد کاهش داشته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، علی جان صادق پور  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با اشاره به یک تیر تا هفت تیر هفته صرفه جویی نامگذاری شده است ، اظهار داشت: کشورمان در اقلیم خشک است و استان قم هم به لحاظ خشکی هوا و بارندگی شرایط متفاوت تری نسبت به متوسط کشور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: آن توجه ویژه ای که از سوی مردم باید صورت بگیرد انجام نشده است البته مردم در جریان کم آبی و بی آبی هستنداما باید  تک تک اعضای جامعه باید خود را مخاطب وضعیت موجود بدانند و خود پیش قدم باشند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه متوسط مصرف آب در استان به ازای هر فرد، 160 لیتر در شبانه روز است، گفت: 85 درصد منابع آب استان قم از خارج از این استان تامین می‌شود و با توجه به این مساله باید مصرف آب در استان کاهش پیدا کند.

,

وی اضافه کرد: سرانه مصرف آب در کشورهای اروپایی برای هر فرد 110 لیتر در شبانه روز می باشد.

,

صادق پور با اشاره به پوشش شبکه آب در استان قم خاطرنشان شد: 100 درصد جمعیت شهری قم با تلاش های شبانه روزی به آب شرب بهداشتی و سالم دسترسی دارندو همچنین30 درصد جمعیت شهری استان قم به شبکه فاضلاب وصل هستند.

,

وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت های سال 96، بیان داشت: تعداد مشترکان آب در استان در سال 95 470هزار مورد بوده که درسال 96 به 484 هزار مورد رسیده است و همچنین تعداد اشتراک ها در سال 95 ، 305 هزار و در سال 96 به 312 هزار اشتراک رسیده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه تعداد اشتراک فاضلاب در استان قم 87 هزار اشتراک است که 11 درصد در یک سال اخیر افزایش پیدا کرده است،گفت: همچنین 322 هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب در استان قم داریم.

,

وی افزود: طول خطوط جمع آوری فاضلاب در استان، 975 کیلومتر است و در مجموع جمعیت زیرپوشش شبکه آب در استان قم، یک میلیون و 258 هزار نفر است، در حال حاضر  محل تامین آب شهر قم و سه شهر دیگر و 40 روستا از سرشاخه‌های دز و سد 15 خرداد است که آب این دو منبع، 86 درصد آب مصرفی استان قم را تشکیل می‌دهند.

,

صادق پور با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال جاری ابراز داشت: از جمله برنامه‌های این شرکت، اجرای شبکه فاضلاب در شهرک قدس بود و این شبکه قابل بهره برداری است.

,

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی احداث شبکه فاضلاب پردیسان توسط 6 پیمانکار شروع شده است و کلنگ این طرح توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین زده می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه  هزینه اجرای کل پروژه فاضلاب پردیسان 150 میلیارد تومان است، تاکید کرد: اکنون برنامه این است که بخش‌هایی از مناطق پردیسان به شبکه فاضلاب شهر قم وصل شود که برای این کار 20 میلیارد تومان تاکنون تخصیص پیدا کرده است، این کار تا پایان سال 98 صورت می‌گیرد تا مشکل مناطق از پردیسان در خصوص فاضلاب حل شود.

,

وی افزود: آزمایشگاه‌های این شرکت را تجهیز کردیم تا آزمایش‌های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی را روی آب انجام بدهیم.

,

صادق پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته 15 هزار انشعاب فاضلاب در استان قم واگذار شد که فراتر از پیش‌بینی‌ها بود. در سال 96، 22 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان تصفیه شد، همچنین اکنون قرائت آمار کنتورهای آب در استان قم به صورت آنلاین است.

,

وی با اشاره به حمایت از تولید کننده داخلی، بیان داشت:برای حمایت از تولید داخل سعی کرده ایم همه خریدها و مناقصه ها در راستای حمایت از تولید داخل باشد و از طرفی هم پرداخت ها هم سریع صورت می گیرد تا تولید کننده ضربه نبیند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مهمترین رسالت آب و فاضلاب ، گفت: در سال 95 میزان هدر رفت آب 19.7 درصد بود که درسال 96 این میزان به 17.63 درصد کاهش یافت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه