اخبار داغ

گزارشی از جاده‌های دلهره‌آور در هرمزگان؛

شرق هرمزگان در بیراهه محرومیت ها/ راه های ارتباطی بشاگرد همتی مضاعف می طلبد

شرق هرمزگان در بیراهه محرومیت ها/ راه های ارتباطی بشاگرد همتی مضاعف می طلبد
محورهای میناب جاسک، میناب- بشاگرد و جاسک-بشاگرد در شرق هرمزگان از وضعیت نامناسبی جاده ای برخورداراند و به یکی از مهم ترین مطالبات جدی مردم منطقه مبدل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ بشاگرد یک منطقه کوهستانی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر که از شمال به استان کرمان از جنوب به جاسک و از شرق به استان سیستان و بلوچستان و از غرب به شهرستان میناب متصل است؛ محورهای میناب جاسک، میناب- بشاگرد و جاسک-بشاگرد از وضعیت نامناسبی جاده ای برخورداراند و به طوری که طی سالیان اخیر یکی از مطالبات جدی مردم منطقه بهسازی محورهای مواصلاتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , فرهنگ کده, ؛ بشاگرد یک منطقه کوهستانی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر که از شمال به استان کرمان از جنوب به جاسک و از شرق به استان سیستان و بلوچستان و از غرب به شهرستان میناب متصل است؛ محورهای میناب جاسک، میناب- بشاگرد و جاسک-بشاگرد از وضعیت نامناسبی جاده ای برخورداراند و به طوری که طی سالیان اخیر یکی از مطالبات جدی مردم منطقه بهسازی محورهای مواصلاتی است.,

جاده میناب -بشاگرد به مسافت ۱۹۰ کیلومتر یکی از مسیرهای قدیمی است که به وسیله نقشه اولیه سال های پس از پیروزی انقلاب احداث شده که هنوز بدون تغییر مانده این مسیر دارای یک جاده کم عرض پیج در پیج با آب نماهای تخریبی طی سالیان اخیر خطرات زیاد جانی و مالی را برای ساکنان به وجود آورده است.

,

۹۰ درصد راه های ارتباطی بشاگرد صعب العبور است

, ۹۰ درصد راه های ارتباطی بشاگرد صعب العبور است, ۹۰ درصد راه های ارتباطی بشاگرد صعب العبور است,

اگر نقشه این محور تغییر کند مدت مسافرت از دو ساعت به یک ساعت کاهش پیدا می کند و از حوادث ناگوار و خطرات جانی و مالی در این جاده ها کاسته می شود که به جرات می توان گفت ۹۰ درصد راه های ارتباطی بشاگرد خاکی و صعب العبور و در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

,

, ,

جاده جاسک-بشاگرد یکی دیگر از مسیرهای پرتردد با مسافت حدود ۱۲۰ کیلومتری است که این مسیر یکی از نقاط حادثه آفرین طی سال های اخیر بوده و جدا از نقشه احداث آن که به صورت کم عرض که آسفالت این مسیر کاملا تخریب شده و تردد در این مسیر برای مردم باعث اتلاف وقت و هزینه زیاد است.

,

با پیگیری جدی مردم شهرستان بشاگرد در حال حاضر آسفالت این مسیر در حال ترمیم است اما هر از گاهی به علل نامشخص این کار متوقف می شود که توقف چندین ساله و مکرر نگرانی مردم منطقه را به دنبال داشته که در صورت اتمام این پروژه اتفاق مبارکی در زندگی مردم منطقه خصوصا تعدادی که از این مسیر امرار معاش می کنند خواهد افتاد.

,

آبنماهایی که در بارندگی جاده می بندد!

, آبنماهایی که در بارندگی جاده می بندد!, آبنماهایی که در بارندگی جاده می بندد!,

جدای از آسفالت،مسیرهای ارتباطی شهرستان بشاگرد دارای رودخانه های بزرگ و آبنماهای تخریبی که احداث پل بر روی این رودخانه ها ضرورتی انکار ناپذیر است که به طور مثال در اهون یکی از روستای پرجمعیت بشاگرد چندین آبنمای تخریبی وجود دارد که در زمان بارندگی مشکلات فراوانی را برای اهالی آن روستا ایجاد کرده است.

,

, ,

در شمال بشاگرد که نقطه اتصال بشاگرد به روستاهای استان کرمان و خصوصا شهر قلعه گنج که جاده های آن در وضعیت نامناسب قرار دارد و مشکلاتی را برای مردم شمال بشاگرد که به علت نزدیکی عمده نیازهای ضروری خود از جمله نیازهای بخش مسکن را از این مسیر تأمین می کنند را به وجود آورده است.

,

سایه مرگ برسر مردم بشاگرد در جاده های صعب العبور

, سایه مرگ برسر مردم بشاگرد در جاده های صعب العبور, سایه مرگ برسر مردم بشاگرد در جاده های صعب العبور,

جمعیت زیادی در بخش گوهران خصوصا منطقه درابسر می توانند در صورت بهسازی مسیر بسیاری از مشکلات اولیه و اساسی خود را حل کنند همچنین بخش گافر بشاگرد را می توان به عنوان یک زخم قدیمی بر پیکره این سرزمین ولایی یاد کرد چرا که علیرغم ارتقا آن به بخش بعد از حدود ۱۲ سال، هنوز با محرومیت های زیادی دست و پنجه نرم می کند.

,

محرومیت های بخش گافر بشاگرد عدم برخورداری این منطقه از جاده مناسب می توان قلمداد کرد که یکی از الزامات توسعه هر منطقه است و بسیاری از روستاهای بخش گافر فاقد جاده مناسب می باشد که مردم منطقه را در تأمین نیازهای اولیه با مشکل جدی مواجه کرده است.

,

, ,

بحرانی شدن وضعیت جاده های بشاگرد در زمان بارندگی

, بحرانی شدن وضعیت جاده های بشاگرد در زمان بارندگی, بحرانی شدن وضعیت جاده های بشاگرد در زمان بارندگی,

وجود رودخانه سهمگین جگین که در ابتدای این بخش قرار دارد و طغیان آن تا مدت ها راه آذوقه و هر نوع فعالیت آموزشی و… را بر مردم منطقه گافر می بندد  و این رودخانه ها طی سالیان اخیر جان تعدادی از مردم منطقه را گرفته، تهدیدی بزرگ برای مردم منطقه خصوصا دانش آموزان بخش گافر است که ناچارند برای تحصیل به شهر سردشت یا خمینی شهر بیایند.

,

با انقلاب در جاده سازی بشاگرد می توان منطقه را از محرومیت همیشگی نجات داد و این رویا در صورت اتصال استان کرمان به منطقه مکران و جاسک از بشاگرد می توان  این شهرستان را در مسیر تحول و توسعه و اشتغال پایدار قرار داد و حتی می توان در آینده بشاگرد را در زمره مناطق ریلی قلمداد کرد.

,

بشاگرد صاحب قدمت و فرهنگ ناب، منتظر تصمیمات توسعه ای مسئولان نظام است تا این اقدام گامی بلند باشد برای کم کردن فاصله طبقاتی که آرمان نظام اسلامی است و به امید آن روز که دیگر بشاگرد مشکل راه ارتباطی نداشته باشد و شاهد پیشرفت و ترقی در این دیار باشیم.

,

, ,

کمبود اعتبارات علت اصلی عدم توسعه راه های روستایی بشاگرد

, کمبود اعتبارات علت اصلی عدم توسعه راه های روستایی بشاگرد, کمبود اعتبارات علت اصلی عدم توسعه راه های روستایی بشاگرد,
احمدی، رئیس راه و شهرسازی شهرستان بشاگرد با اشاره به عدم توسعه راه های روستایی بشاگرد ، اظهار کرد: علت اصلی عقب ماندن ساخت راه های روستایی در بشاگرد کمبود اعتبار و بالا بودن هزینه های ساخت راه روستایی با توجه به وضعیت توپوگرافی این شهرستان است.
,
 
,
رئیس راه و شهرسازی بشاگرد بیان کرد: شهرستان بشاگرد با مساحت ۵۹۶۶/۵ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، گوهران و گافر و پارامون ۲۰۲ آبادی که شامل ۱۶۶ آبادی دارای سکنه (۱۵۹ آبادی با آمار و ۷ آبادی فاقد آمار ) و ۳۶ آبادی خالی از سکنه دارد که جمعیت بیش از ۳۷ هزار نفر روستایی را شامل شده و نسبت جمعیت روستایی آن به کل جمعیت شهرستان ۹۲/۸۷ درصد است.
,
 
,
احمدی در ادامه اضافه کرد: طول کل راه های روستایی این شهرستان ۱۶۴۶/۹ کیلومتر است که ۹۵/۹ کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده و ۱۵۵۱/۳ کیلومتر خاکی است.
,
 
,
, ,
 
,
وی تصریح کرد: بر اساس اولویت بندی انجام شده و تفکیک طول راه های خاکی و فاقد آسفالت ۸۴۲/۵ کیلومتر راه خاکی و فاقد آسفالت این شهرستان برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده در اولویت اجرایی اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته اند.
,
 
,
رئیس راه و شهرسازی بشاگرد خاطر نشان کرد: ۴۹/۷ کیلومتر راه روستایی برای آبادی های زیر ۲۰ خانوار و ۶۵۸/۸ کیلومتر به عنوان راه های شبکه ای و دوم است که در حال حاضر در اولویت احداث و آسفالت نیستند.
,
 
,
از آنجایی که راه ارتباطی مناسب برای تردد یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شود و هنوز هم بخش زیادی از روستاهای شهرستان شهرستان بشاگرد استان هرمزگان از وجود راه آسفالته محروم هستند لازم است مسئولان اقدامات عملیاتی در این زمینه دهند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه