اخبار داغ

مدیرکل‌تبلیغات‌اسلامی‌استان‌همدان:

آسیب های اجتماعی با امور اعتقادی،گره خورده است

آسیب های اجتماعی با امور اعتقادی،گره خورده است
گرچه امسال گرمای هوا و طولانی بودن فاصله میان سحر و افطارش، روزه‌داری را هم پرثواب‌تر و هم دشوارتر کرده اما سعه صدر مردم را نیز افزایش داده است و برکت زندگی‌شان را افزون کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، کمتر کسی است که آن را از برکات این ماه عزیز نداند. این‌که مسلمانان در ماه مهمانی خدا تلاش بیشتری در کظم غیض و تزکیه نفس دارند و می‌کوشند از گناه و بزه بپرهیزند. آمار نیروی انتظامی در سال‌های اخیر نیز همواره مؤید این امر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

بسیاری از کارشناسان دلایل متعددی را برای عوامل کاهش جرم در ماه رمضان برمی‌شمرند. به باور آنها، افزایش میزان «کنترل درونی»، افزایش فعالیت‌های فرهنگی و معنوی رسانه‌ها، بویژه صداوسیما در ماه مبارک رمضان که موجب تقویت «وجدان» آسیب‌پذیر افراد کجرو می‌شود، افزایش فشار هنجاری برای عدم ارتکاب رفتارهای خلاف، افزایش میزان همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی در این ماه عزیز و... از جمله این عوامل است.

,

از سوی دیگر، بسیاری از عالمان دینی و مذهبی، روزه را عامل موثری در جهت تقویت اراده و تقوا می‌دانند و معتقدند در ماه مبارک رمضان اراده افراد با روزه‌داری تقویت می‎شود و کمتر به دام گناه کشیده می‌شوند، هرچند کارشناسان معتقدند مجرمان حرفه‌ای که مرتکب جرایمی چون قتل و غارت می‌شوند، کمتر تحت تاثیر این روحیه معنوی قرار می‌گیرند.

,

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل‌تبلیغات‌اسلامی‌استان‌همدان گفت: در فرآیند خودسازی انسان چند فاکتور حائز اهمیت است یکی از این فاکتورها مبانی اعتقادی و انسان و جامعه است و در مرحله بعد بحث فضای حاکم در خانواده و جامعه است و سوم فرهنگ عمومی و فرهنگ اجتماعی در زمره فاکتورهای بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار در تربیت انسان و خودسازی انسان و نحوه حرکت است .

,

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان هر سه فاکتور مورد توجه در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها و اجرا بوده است . و مبانی اعتقادی درماه مبارک رمضان بعنوان محتوای اصلص جلسات و اجتماعات فرهنگی بوده است که براساس آیات و روایات تشکیل می شد و مردم بهره مند می شوند .
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اگر امروز در حوزه رفع آسیب های اجتماعی قدم بر میداریم باید مبانی مسایل اجتماعی از نظام توحیدی و اسلامی و قرآن استخراج شود، گفت: باید این اصول مبنا قرار گیرد و فضای حاکم هم بسیار دقیق و آماده برای فراگیری این مبانی و توجه به اعتقادات بوده است که دو قدم را خوب برداشته ایم هم به لحاظ محتوا و آموزش و فضای عمومی که به بهار امر به معروف و نهی از منکر معروف است .

,
,

وی بیان داشت: ورود مردم در ماه مبارک رمضان در رابطه با سلامت اجتماعی و آسیب ها به صورت عمومی و با مداخله عموم متولیان امر موجب می شود که براساس آمار ارتقا رفتارهای سالم و سلامت محور را داشته باشیم .
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه