اخبار داغ

تحلیل رسانه های‌غربی از جنگ‌یمن؛

بیشترین تلفات‌غیرنظامیان تاریخ در جنایت سه‌ساله سعودی‌ها علیه یمن

بیشترین تلفات‌غیرنظامیان تاریخ در جنایت سه‌ساله سعودی‌ها علیه یمن
در حالی که شاهزاده عربستان در ورزشگاه Luzhniki مسکو در حال بگو و بخند با پوتین بود، 2800 مایل دورتر، نیروهای تحت رهبری عربستان سعودی یکی از بزرگترین حملات یمن از زمان آغاز جنگ در سال 2015 تاکنون را آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک" ، vox نوشت: هنگامی که عربستان سعودی در جام جهانی حضور یافت، این کشور حمله عظیمی را در یمن به راه انداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک",
 
,
صبح روز پنج شنبه میلیون ها چشم به دنبال مسابقات مقدماتی جام جهانی بین عربستان سعودی و روسیه بود.توییتر پر از طرفدارانی بود که برای حمایت از دو طرف، در مورد بازی اظهارنظر می کردند و پس از گل اول روسیه در این مسابقه، الگوهای رفتاری زشتی را با انتشار تصاویر رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و شاهزاده سعودی شاه محمد بن سلمان به اشتراک گذاشتند.
,
 
,
سه سال از آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی با بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ می گذرد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
, سه سال از آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی با بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ می گذرد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود,
 
,
اما در حالی که شاهزاده عربستان در ورزشگاه Luzhniki مسکو در حال بگو و بخند با پوتین بود، 2800 مایل دورتر، نیروهای تحت رهبری عربستان سعودی یکی از بزرگترین حملات یمن از زمان آغاز جنگ در سال 2015 تاکنون را آغاز کردند.
,
 
,
دیده بانان بین المللی هشدار دادند که این تجاوز می تواند باعث مرگ ده ها هزار نفر شود و فاجعه انسانی که تاکنون ندیده ایم را رقم بزند.
,
 
,
تجاوز عربستان سعودی روز چهارشنبه با هدف قرار دادن شهر بندری حدیده (Hodeidah) یمن که در حال حاضر در دست حوثی ها است، آغاز شد. حدود 80 درصد از مواد غذایی، دارو، سوخت و سایر کمک ها از طریق بندر حدیده وارد کشور می شد.
,
 
,
این بدین معناست که نه تنها جان حدود 250،000 نفری که در نزدیکی بندر زندگی می کنند در معرض خطر قرار دارد، بلکه میلیون ها نفر دیگری که به کمک های وارده در این بندر نیاز دارند نیز به خطر افتاده اند.
,
 
,
لیس گرَند مقام بلندپایه سازمان ملل متحد در یمن به واشنگتن پست گفت: "این (حدیده) شاهراه کشور است. اگر این بندر را بزنید، یک فاجعه در دست داریم."
,
 
,
جنگ سه ساله، یمن که یکی از فقیرترین کشورهای منطقه است را ویران کرده است.
,
 
,
از زمان وقوع جنگ تاکنون، هزاران نفر جان داده و میلیون ها نفر آواره شده اند. این کشور از شیوع بدترین نوع بیماری وبا که در تاریخ جهان ثبت شده، رنج می برد و بیش از 8 میلیون نفر در معرض خطر گرسنگی هستند.
,
 
,
جنگ عربستان در یمن وحشیانه  بود. حملات هوایی مناطق غیرنظامی چون؛ بازارها، بیمارستان ها، مراکز توانبخشی برای نابینایان و خانه های مراسم خاکسپاری را مورد هدف قرار داده اند. از سال گذشته تاکنون، سازمان دیده بان حقوق بشر حداقل 16 حمله ائتلاف عربستان سعودی با بمب های خوشه ای که تحت قوانین بین المللی ممنوع شده را ثبت کرده است.
,
 
,
عربستان سعودی اقتصاد این کشور را کاملا متوقف کرده، محدودیت هایی را در سفرهای هوایی و دریایی به داخل و خارج از این کشور قرار داده و مانع گردش تدارکات دارویی حیاتی، مواد غذایی و سوخت شده است.
,
 
,
از آن به بعد همه چیز رو به بدتر شدن می گذارد. اکنون عربستان سعودی بزرگترین حملۀ خود را علیه مهمترین شهر بندری یمن راه اندازی کرده است.
,
 
,
*آمریکا در فاجعه یمن شریک است
, *آمریکا در فاجعه یمن شریک است,
 
,
عربستان سعودی در این جنگ تنها نیست. در واقع این جنگ توسط ائتلافی از کشورهای عربی شامل امارات متحده عربی و بحرین حمایت می شود و همه تحت رهبری عربستان سعودی می جنگند.آمریکا و انگلیس نیز از تلاش های جنگی عربستان سعودی حمایت کرده اند. آمریکا به طور ویژه، با فروش تجهیزات نظامی، سوخت گیری هواپیماها و تدارک جاسوسی برای ائتلاف به رهبری سعودی از این جنگ حمایت کرده است.
,
 
,
در ماه مارس گذشته، زمانی که رئیس جمهور ترامپ با شاهزاده سعودی در کاخ سفید دیدار کرد، مجلس سنای آمریکا طی قطعنامه ای به پایان دادن به حمایت آمریکا از جنگ یمن، رأی داد. در همان زمان ترامپ گفت: "عربستان سعودی یک دوست بسیار عالی و خریدار بزرگ تجهیزات و بسیاری چیزهای دیگر بوده است." وی افزود که رابطه بین دو کشور احتمالا بهتر خواهد شد.
,
 
,
به تازگی، وال استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا اطلاعاتی را با کشورهای خلیج فارس درگیر در حملات هوایی حدیده به اشتراک گذاشت. یکی از مقامات نظامی آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: "هدف، به حداقل رساندن تعداد تلفات غیرنظامیان و آسیب رساندن به زیرساخت های حیاتی است."شورای امنیت سازمان ملل جلسه اضطراری دو ساعته برای بحث در مورد وضعیت یمن برگزار کرد. سفیر سازمان ملل در روسیه به خبرنگاران گفت که این شورا با نگرانی عمیق در مورد خطرات وضعیت بشردوستانه، در تماس های خود در تلاش است تا بندر حدیده باز بماند.
,
 
,
اما از عصر روز پنجشنبه، صدها شهروند غیرنظامی به خاطر بمب هایی که به اطراف این شهر بندری شلیک شد، از این منطقه فرار کردند. آیا کسی حدس می زند که این تجاوز چه مدت ادامه خواهد داشت یا چه چیزی پس از آن باقی خواهد ماند؟
,
 
,
 
,
 
,
به نقل از مجله آمریکایی Atlantic: از نظر سازمان ملل متحد، جنگ سه ساله یمن نه تنها یمنی ها را دچار بحرانی به نام ناامنی غذایی کرده، بلکه خاورمیانه را نیز در بی ثباتی خطرناکی قرار داده است.
 
کشوری که جاذبه توریستی بین المللی بود، اخیرا سرفصل شیوع بیماری های وبا و دیفتری و مورد هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی قرار گرفته است. در حالی که جنگ داعش در سوریه و عراق رو به کاهش گذاشته، اما هنوز جنگ یمن بدترین بحران انسانی در جهان است.
 
جنگ هزار روزه یمن، میانه ده ها کشور را به هم زده که بیشتر آنها متحدان نزدیک عربستان سعودی در جنگ یمن هستند. این متحدان مخالفان سرسخت ایران هستند و معتقدند که ایران، حوثی های یمن را مسلح می کند.
 
 ژنرال جوزف وُتِل فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت که افزایش تهدیدهای موشکی از سوی یمن خطر قابل توجهی را نه تنها برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی بلکه برای نیروهای ما در یمن نیز در پی دارد.
 
در حالی که تعدادی از متحدان عربستان سعودی نگران چگونگی پیش بردن این جنگ هستند، عربستان سعودی در پی انجام مبارزات گسترده تر برای مبدل کردن کشور جنگ زده یمن به یک دولت بی نظم و پر هرج و مرج است.
 
ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن را ناخوشایند خواند و گفت که این جنگ نسبت به جنگ های دیگر در طول تاریخ، تلفات غیرنظامیان بیشتری را متحمل شده و این نگران کننده است. این موضوع باید بر سر میز مذاکره با سازمان ملل مطرح شود.
 
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
 
با توجه به اینکه چشم اندازی برای اتمام این جنگ وجود ندارد، اما با این حال اگر جنگ به نفع یمن نیز تمام شود، مردم این کشور در وهله اول به نیازهای اولیه ای چون؛ غذا، آب و برق احتیاج دارند. برای تأمین نیازهای لوکس مازاد، یک سیستم قضایی و یک سیستم آموزشی در حال کار است.
 
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
 
نه نقل از criticalthreats: پس از گذشت سه سال از جنگ داخلی یمن و مداخله ائتلافی به رهبری عربستان سعودی، چشم اندازهای توافق سیاسی در هاله ای از ابهام است.پیشرفت نامتقارن قابلیت های تسلیحاتی جنبش حوثی، اثرات دستاوردهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی را کاهش داده است. بعید به نظر می رسد که حوثی ها پیش شرط های مذاکرات خواسته شده را قبول کنند.
 
کلنل ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربستان ادعا کرد که در روز 25 ماه مارس سال جاری، حوثی ها 7 موشک بالستیک را به سیستم موشکی عربستان سعودی شلیک کردند. حوثی ها نیز با ذکر اهداف مورد هدف قرار گرفته در ریاض، بر این ادعا صحه گذاشتند.
 
ورود مارتین گریفیتس نماینده ویژه جدید سازمان ملل به یمن، به تلاش های دو طرف جنگ برای ورود به دور جدید مذاکرات صلح جانی دوباره بخشیده است. با این وجود، هیچ یک از طرفین درخواست های خود را تغییر نداده و هر دو طرف عملیات نظامی خود را ادامه داده اند.
 
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
 
به نقل از سازمان بین المللی غیردولتی Saferworld: مدت سه سال است که از آغاز جنگ یمن می گذرد. پیش از ماه مارس سال 2015، مردم یمن زندگی عادی داشتند. مردم از همه پرسی قانون اساسی سخن می گفتند و امیدوار بودند که آینده ای بهتر داشته باشند. اما به محض شروع جنگ، همانطور که می بینیم، زندگی آنها متوقف شد.
 
هیچکس تصور نکرد که جنگ اینگونه ادامه یابد. خوب، آن را داشته است. حتی جایی که جامعه مدنی برای صلح در کنار شهروندان ایستاد، برای نجات جان افراد کافی نیست.
 
گفتگوهای سیاسی با گردهمایی نخبگان سیاسی در بسیاری از کشورهای مختلف برای بیان این درگیری و یافتن راهی برای صلح انجام شده است. اما هنوز هیچ یک از این مذاکرات موفق نبوده و طرفین جنگ به طور کامل به وسعت این فاجعه نپرداخته اند.
 
طبق نظر شورای پناهندگان نروژی و سازمان بهداشت جهانی، یمن در سال 2016 دومین کشور قحطی زده جهان شناخته شد. یونیسف اعلام کرده است که بیش از 460،000 کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید هستند. یمن از ابتدای سال 2015 بیش از 70 درصد از درآمد ملی خود را از دست داده است. اکنون پس از سه سال جنگ، بمباران، انفجار و محاصره وضعیت اقتصادی وخیم است.
 
 این اطلاعات نشان دادند که کل تلفات سال 2015، 2016 و 2017 به 13،520 نفر رسیده است. این آمار در سال 2015 بیشتر بوده است و تنها در سال گذشته 4،983 نفر کشته و 8،553 نفر زخمی شده بودند. احتمالا آمار تلفات واقعی بسیار بالاتر از این است و آمار واقعی مرگ مردم یمن بسیار تکان دهنده است.
 
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
 
*چه چیزی از زمان جنگ تغییر کرده است؟
 
در زمان جنگ، وظایف تغییر کرده است. اکنون زن ها به خاطر مرگ همسرانشان یا بحران دستمزد، به مرد تبدیل شده اند. فروپاشی مؤسسات دولتی و زیربنایی نیز منجر به فساد شده است. اکنون این سؤال مطرح است که اگر یک فرد یمنی بخواهد حقوقش را مطالبه کند یا مشکلی داشته باشد، چه باید بکند؟
 
یکی از جوانان یمنی گفت: "در عرض چند ساعت، زندگی من وارونه شد. از زمانی که صدای اولین موشک و اولین انفجار را شنیدم، برنامه ها، اهداف، شیوه زندگی، آینده و وضعیت اقتصادی من تغییر کرد. مثل اینکه در خواب یا کُما بودم. گویا در طولانی ترین کابوس زندگی می کنم و منتظر کسی هستم تا مرا از خواب بیدار کند و متوجه شوم که تمام اینها فقط یک رؤیای بد بوده است."
 
وی افزود: "هنوز هم که صدای موشک ها را می شنوم، برای امیدوار ماندن می جنگم. صدای ما شنیده نمی شود."
 
ماها آواد رئیس بنیاد امنیت انسانی ووگود (Wugood) گفت: "اکنون یمن بیش از هر زمانی به راه حل سیاسی نیاز دارد. از تمام کشورهایی که خود را به این درگیری پیوند داده اند و بخشی از این جنگ شده اند، می خواهیم تا دستور کار واقعی که تمام ذینفعان، به خصوص کسانی که در سطح محلی و بین المللی از این جنگ بهره مند هستند، را تهیه کنند. این جنگ توسط بسیاری از احزاب به وجود آمده است و در تمامی مذاکرات صدای زنان شنیده نشده است. اگر واقعا به زنان متعهد شویم و اطمینان حاصل کنیم که آنها در تهیه پیش نویس دستور کار شرکت می کنند، این امر می تواند به امید و صلح منجر شود.''
 
واشنگتن‌پست با طرح این سؤال که "چرا جنگ های فراوان یمن به راحتی حل نخواهد شد؟" نوشت: جنگ یمن به یکی از بدترین فاجعه های انسانی در جهان تبدیل شده است. عواقب قابل پیشگیری از جنگ به خوبی ثبت شده و اکنون درگیری نظامی به بن بست رسیده است. در میان اختلافات دیپلماتیک و درگیری نظامی، غیرنظامیان یمنی در سال 2018 متحمل سختی زیادی می شوند.
 
در حالی که رسانه ها جنگ و تأثیرات آن را پوشش می دهند، اما تحولات یمن در مقایسه با درگیری های دیگر در منطقه مانند سوریه و عراق، توجه نسبتا کمی در زمینه تحلیلی یا علمی را دریافت کرده اند. دسترسی به روزنامه نگاران و محققان به شدت کنترل می شود و به روز کردن تحقیقات دشوار است. پوشش رسانه ای تحت تأثیر تبلیغات است. این شرایط به تقویت تحلیلِ تجربی و نظری یمن منجر نشده است.
 
 
معصومه میرحسینی - تیتریک
 
انتهای پیام/
 
, Atlantic,
 
,
کشوری که جاذبه توریستی بین المللی بود، اخیرا سرفصل شیوع بیماری های وبا و دیفتری و مورد هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی قرار گرفته است. در حالی که جنگ داعش در سوریه و عراق رو به کاهش گذاشته، اما هنوز جنگ یمن بدترین بحران انسانی در جهان است.
,
 
,
جنگ هزار روزه یمن، میانه ده ها کشور را به هم زده که بیشتر آنها متحدان نزدیک عربستان سعودی در جنگ یمن هستند. این متحدان مخالفان سرسخت ایران هستند و معتقدند که ایران، حوثی های یمن را مسلح می کند.
,
 
,
 ژنرال جوزف وُتِل فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت که افزایش تهدیدهای موشکی از سوی یمن خطر قابل توجهی را نه تنها برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی بلکه برای نیروهای ما در یمن نیز در پی دارد.
,
 
,
در حالی که تعدادی از متحدان عربستان سعودی نگران چگونگی پیش بردن این جنگ هستند، عربستان سعودی در پی انجام مبارزات گسترده تر برای مبدل کردن کشور جنگ زده یمن به یک دولت بی نظم و پر هرج و مرج است.
,
 
,
ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن را ناخوشایند خواند و گفت که این جنگ نسبت به جنگ های دیگر در طول تاریخ، تلفات غیرنظامیان بیشتری را متحمل شده و این نگران کننده است. این موضوع باید بر سر میز مذاکره با سازمان ملل مطرح شود.
,
 
,
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
, آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود,
 
,
با توجه به اینکه چشم اندازی برای اتمام این جنگ وجود ندارد، اما با این حال اگر جنگ به نفع یمن نیز تمام شود، مردم این کشور در وهله اول به نیازهای اولیه ای چون؛ غذا، آب و برق احتیاج دارند. برای تأمین نیازهای لوکس مازاد، یک سیستم قضایی و یک سیستم آموزشی در حال کار است.
,
 
,
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
, آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود,
 
,
نه نقل از criticalthreats: پس از گذشت سه سال از جنگ داخلی یمن و مداخله ائتلافی به رهبری عربستان سعودی، چشم اندازهای توافق سیاسی در هاله ای از ابهام است.پیشرفت نامتقارن قابلیت های تسلیحاتی جنبش حوثی، اثرات دستاوردهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی را کاهش داده است. بعید به نظر می رسد که حوثی ها پیش شرط های مذاکرات خواسته شده را قبول کنند.
, criticalthreats,
 
,
کلنل ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربستان ادعا کرد که در روز 25 ماه مارس سال جاری، حوثی ها 7 موشک بالستیک را به سیستم موشکی عربستان سعودی شلیک کردند. حوثی ها نیز با ذکر اهداف مورد هدف قرار گرفته در ریاض، بر این ادعا صحه گذاشتند.
,
 
,
ورود مارتین گریفیتس نماینده ویژه جدید سازمان ملل به یمن، به تلاش های دو طرف جنگ برای ورود به دور جدید مذاکرات صلح جانی دوباره بخشیده است. با این وجود، هیچ یک از طرفین درخواست های خود را تغییر نداده و هر دو طرف عملیات نظامی خود را ادامه داده اند.
,
 
,
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
, آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود,
 
,
به نقل از سازمان بین المللی غیردولتی Saferworld: مدت سه سال است که از آغاز جنگ یمن می گذرد. پیش از ماه مارس سال 2015، مردم یمن زندگی عادی داشتند. مردم از همه پرسی قانون اساسی سخن می گفتند و امیدوار بودند که آینده ای بهتر داشته باشند. اما به محض شروع جنگ، همانطور که می بینیم، زندگی آنها متوقف شد.
, Saferworld,
 
,
هیچکس تصور نکرد که جنگ اینگونه ادامه یابد. خوب، آن را داشته است. حتی جایی که جامعه مدنی برای صلح در کنار شهروندان ایستاد، برای نجات جان افراد کافی نیست.
,
 
,
گفتگوهای سیاسی با گردهمایی نخبگان سیاسی در بسیاری از کشورهای مختلف برای بیان این درگیری و یافتن راهی برای صلح انجام شده است. اما هنوز هیچ یک از این مذاکرات موفق نبوده و طرفین جنگ به طور کامل به وسعت این فاجعه نپرداخته اند.
,
 
,
طبق نظر شورای پناهندگان نروژی و سازمان بهداشت جهانی، یمن در سال 2016 دومین کشور قحطی زده جهان شناخته شد. یونیسف اعلام کرده است که بیش از 460،000 کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید هستند. یمن از ابتدای سال 2015 بیش از 70 درصد از درآمد ملی خود را از دست داده است. اکنون پس از سه سال جنگ، بمباران، انفجار و محاصره وضعیت اقتصادی وخیم است.
,
 
,
 این اطلاعات نشان دادند که کل تلفات سال 2015، 2016 و 2017 به 13،520 نفر رسیده است. این آمار در سال 2015 بیشتر بوده است و تنها در سال گذشته 4،983 نفر کشته و 8،553 نفر زخمی شده بودند. احتمالا آمار تلفات واقعی بسیار بالاتر از این است و آمار واقعی مرگ مردم یمن بسیار تکان دهنده است.
,
 
,
آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود
, آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان سعودی بیشترین تلفات غیرنظامیان در طول تاریخ را رقم زد/ صدای مردم یمن شنیده نمی شود,
 
,
*چه چیزی از زمان جنگ تغییر کرده است؟
, *چه چیزی از زمان جنگ تغییر کرده است؟,
 
,
در زمان جنگ، وظایف تغییر کرده است. اکنون زن ها به خاطر مرگ همسرانشان یا بحران دستمزد، به مرد تبدیل شده اند. فروپاشی مؤسسات دولتی و زیربنایی نیز منجر به فساد شده است. اکنون این سؤال مطرح است که اگر یک فرد یمنی بخواهد حقوقش را مطالبه کند یا مشکلی داشته باشد، چه باید بکند؟
,
 
,
یکی از جوانان یمنی گفت: "در عرض چند ساعت، زندگی من وارونه شد. از زمانی که صدای اولین موشک و اولین انفجار را شنیدم، برنامه ها، اهداف، شیوه زندگی، آینده و وضعیت اقتصادی من تغییر کرد. مثل اینکه در خواب یا کُما بودم. گویا در طولانی ترین کابوس زندگی می کنم و منتظر کسی هستم تا مرا از خواب بیدار کند و متوجه شوم که تمام اینها فقط یک رؤیای بد بوده است."
,
 
,
وی افزود: "هنوز هم که صدای موشک ها را می شنوم، برای امیدوار ماندن می جنگم. صدای ما شنیده نمی شود."
,
 
,
ماها آواد رئیس بنیاد امنیت انسانی ووگود (Wugood) گفت: "اکنون یمن بیش از هر زمانی به راه حل سیاسی نیاز دارد. از تمام کشورهایی که خود را به این درگیری پیوند داده اند و بخشی از این جنگ شده اند، می خواهیم تا دستور کار واقعی که تمام ذینفعان، به خصوص کسانی که در سطح محلی و بین المللی از این جنگ بهره مند هستند، را تهیه کنند. این جنگ توسط بسیاری از احزاب به وجود آمده است و در تمامی مذاکرات صدای زنان شنیده نشده است. اگر واقعا به زنان متعهد شویم و اطمینان حاصل کنیم که آنها در تهیه پیش نویس دستور کار شرکت می کنند، این امر می تواند به امید و صلح منجر شود.''
,
 
,
واشنگتن‌پست با طرح این سؤال که "چرا جنگ های فراوان یمن به راحتی حل نخواهد شد؟" نوشت: جنگ یمن به یکی از بدترین فاجعه های انسانی در جهان تبدیل شده است. عواقب قابل پیشگیری از جنگ به خوبی ثبت شده و اکنون درگیری نظامی به بن بست رسیده است. در میان اختلافات دیپلماتیک و درگیری نظامی، غیرنظامیان یمنی در سال 2018 متحمل سختی زیادی می شوند.
, واشنگتن‌پست,
 
,
در حالی که رسانه ها جنگ و تأثیرات آن را پوشش می دهند، اما تحولات یمن در مقایسه با درگیری های دیگر در منطقه مانند سوریه و عراق، توجه نسبتا کمی در زمینه تحلیلی یا علمی را دریافت کرده اند. دسترسی به روزنامه نگاران و محققان به شدت کنترل می شود و به روز کردن تحقیقات دشوار است. پوشش رسانه ای تحت تأثیر تبلیغات است. این شرایط به تقویت تحلیلِ تجربی و نظری یمن منجر نشده است.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی - تیتریک
, معصومه میرحسینی - تیتریک,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه