اخبار داغ

دردسر عظیم تکنولوژی در قطب اقتصاد کشور/ جا خوش کردن دکل های مخابراتی در خانه بندری ها

دردسر عظیم تکنولوژی در قطب اقتصاد کشور/ جا خوش کردن دکل های مخابراتی در خانه بندری ها
برخی از محلات بندرعباس انواع دکل های مخابراتی را در دل خانه های خود جای داده و پایه های این سازه آهنی محلی برای بازی کودکان شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛رشد روزافزون تکنولوژی موجب پیوستن دنیا به دهکده جهانی ارتباطات است که یکی از فاکتورهای مهم توسعه یافتگی و‌پیشرفت کشورها نیز به شمار می رود؛روزانه ابزار جدید ارتباطی در بستر جوامع مدرن بشری سربرمی آورد که به واسطه سرعت بالای اطلاع رسانی جای پای خود را بین مردم محکم کرده از این رو عرصه رقابت برای جذب مخاطب حداکثری شدیدتر و فشرده تر شده و در این بین آن عده ای که نتوانند مخاطب را اقناع کنند،محکوم به شکستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سود سرشار از تجارت ارتباطی موجب شده تا بخش های مخابراتی در رقابتی فشرده نسبت به ارائه انواع خدمات مبادرت ورزند که در این میان اینترنت پرسرعت و‌پهنای باند با حجم بالایی از تقاضا روبروست.

,

امروزه در دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط کشور ارتباطات اینترنتی و مخابراتی به یکی از مهم ترین مطالبات تبدیل شده و مردم در دل کوههای سربه فلک کشیده و عمق دره ها به دنبال اینترنت پرسرعت هستند.

,

ورود انواع پیام رسان های دسته چندم به بطن جامعه و افزایش تمایل برای دیده شدن موجب سربرآوردن حجم بالایی از مطالب و تصاویر شخصی شده تا سال های پیش جز حریم خصوصی و‌ممنوعه ها به شمار می رفت.

,

تمایل هرچه تمام افراد جامعه برای دست یابی به اطلاعات آزاد و یا حضور در فضای مجازی موجب شده تا تلاش اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت بیش از پیش نمود پیدا کند و دکل های مخابراتی خود را در تمام نقاط شهرها و گوشه و کنار محلات شهری علم کنند.

,

دکل های بدقواره عضو ثابت خانه های بندرعباس

, دکل های بدقواره عضو ثابت خانه های بندرعباس, دکل های بدقواره عضو ثابت خانه های بندرعباس,

شهرستان 600هزار نفری بندرعباس نیز این روزها شاهد بروز معضل جدید زیرساخت های مخابراتی است که پا فراتر از حریم عمومی و گذرگاهها نهاده و بسیاری از خانه های شهر را میزبان مهمانی دکل های بدقواره کرده که تنها به بهای اندکی هزینه جای پای خود را محکم کرده و عضوی ثابت از خانواده باشد.

,

رقابت تنگاتنگ اپراتورها برای جذب مخاطب بیشتر موجب شده تا بروز بحران کنونی به چشم نیاید و بازار داغ فروش اینترنت مشکلات ناشی از برخی ناهنجاری های اینترنتی را به حاشیه رانده است از این رو برخی از محلات بندرعباس انواع دکل های مخابراتی را در دل خانه های خود جای داده و پایه های این سازه آهنی محلی برای بازی کودکان شده است.

,

خطرناک بودن یا بی خطر بودن آنتن‌های بی‌تی‌اس با اظهار نظرهای گوناگونی همراه است که برخی ضعیف سیستم دفاعی بدن٬ افزایش ناباروری مردان، ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون٬ اختلالات عصبی٬ چشم و سر درد و کم‌اشتهایی را به امواج نسبت می دهند.

,

سازمان محیط زیست کشور در سالهای گذشته مصوبه ای مبنی بر رعایت فاصله ۳۰۰ متر نصب دکلهای مخابراتی با مراکز آموزشی و درمانی را مصوب کرده که این اصل در شهرستان بندرعباس رعایت نمی شود و شمار بالایی از دکل ها در محلات پر جمعیت و یا نزدیکی مراکز آموزشی قرار دارند.

, سازمان محیط زیست کشور در سالهای گذشته مصوبه ای مبنی بر رعایت فاصله ۳۰۰ متر نصب دکلهای مخابراتی با مراکز آموزشی و درمانی را مصوب کرده که این اصل در شهرستان بندرعباس رعایت نمی شود و شمار بالایی از دکل ها در محلات پر جمعیت و یا نزدیکی مراکز آموزشی قرار دارند.,

تعداد دکل های مخابراتی در بندرعباس از سایر زیرساخت های شهری بیشتر است که تنها به بهای سود عده ای خاص سلامت جامعه در معرض خطر قرار گرفته که این امر با اعتراضاتی نیز همراه بوده است.

,

فعالیت جدی تجهیزات و زیرساخت های مخابراتی در شهرها با این ادعا از سوی کارشناسان مخابراتی که این تشعشعات مشکلی را برای اهالی منطقه ندارد در حال گسترش است اما در مقابل برخی از کارشناسان  مخابرات پزشکان متخصص معتقدند که چنانچه فرد به طور دایم در مقابل تشعشعات یک دکل BTS تلفن‌همراه قرار داشته باشد، بر روی انسان تاثیر منفی می‌گذارد.

, کارشناسان مخابراتی که این تشعشعات مشکلی را برای اهالی منطقه ندارد در حال گسترش است اما در مقابل برخی از کارشناسان  مخابرات پزشکان متخصص معتقدند که چنانچه فرد به طور دایم در مقابل تشعشعات یک دکل BTS تلفن‌همراه قرار داشته باشد، بر روی انسان تاثیر منفی می‌گذارد., BTS,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه