اخبار داغ

در جمع خبرنگاران کرج مطرح شد:

اشتغال مستقیم 8 هزار نفر در حوزه تولید و پرورش قارچ در کشور/ 26 هزار تن قارچ در 35 واحد صنعتی البرز تولید می شود

اشتغال مستقیم 8 هزار نفر در حوزه تولید و پرورش قارچ در کشور/ 26 هزار تن قارچ در 35 واحد صنعتی البرز تولید می شود
8 هزار نفر در حوزه تولید و پرورش قارچ به صورت مستقیم اشتغال داشته و 3 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم با این صنعت در ارتباط هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی عصر سه شنبه (29 خرداد) در جمع خبرنگاران به افزایش چشمگیر سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور نسبت به دهه 60 اشاره کرد و گفت: علی رغم مصرف اغلب ایرانیان از این محصول، با توجه به اینکه سرانه مصرف جهانی قارچ 4 کیلوگرم است، ایران با شاخص مصرف 3/1 کیلوگرم با شاخص جهانی فاصله دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

غلامرضا تقوی به وجود ویتامین های D، C و B1 در قارچ خوراکی و جایگزینی مناسب این ماده خوراکی با گوشت اشاره کرد و افزود: اقدامات زیرساختی برای افزایش سرانه مصرف قارچ انجام شده است و برای سهولت دسترسی مردم به آن، قارچ در 30 ایستگاه متروی تهران عرضه می شود.

, غلامرضا تقوی به وجود ویتامین های , D, ، , C, و , B1, در قارچ خوراکی و جایگزینی مناسب این ماده خوراکی با گوشت اشاره کرد و افزود: اقدامات زیرساختی برای افزایش سرانه مصرف قارچ انجام شده است و برای سهولت دسترسی مردم به آن، قارچ در 30 ایستگاه متروی تهران عرضه می شود. ,

وی با اشاره مصرف کم آب برای پرورش قارچ و ارزش اقتصادی این محصول اشاره کرد و اظهار داشت: 8 هزار نفر در حوزه تولید و پرورش قارچ به صورت مستقیم اشتغال داشته و 3 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم با این صنعت در ارتباط هستند.

, وی با اشاره مصرف کم آب برای پرورش قارچ و ارزش اقتصادی این محصول اشاره کرد و اظهار داشت: 8 هزار نفر در حوزه تولید و پرورش قارچ به صورت مستقیم اشتغال داشته و 3 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم با این صنعت در ارتباط هستند.,

همچنین در این گفتگو قارچ خوراکی به عنوان یکی از منابع مهم تامین پروتئین در کشور عنوان و اعلام شد طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1404 تولید قارچ باید به بیش از 200 هزار تن در سال برسد.

, همچنین در این گفتگو قارچ خوراکی به عنوان یکی از منابع مهم تامین پروتئین در کشور عنوان و اعلام شد طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1404 تولید قارچ باید به بیش از 200 هزار تن در سال برسد, .,

در خاتمه رضا تاج ‌الدینی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز به فعالیت 35 واحد پرورش قارچ با تولید 26 هزار تن در استان اشاره کرد.

, در خاتمه , رضا تاج ‌الدینی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز به فعالیت 35 واحد پرورش قارچ با تولید 26 هزار تن در استان اشاره کرد.,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه