اخبار داغ

حالِ خوشِ سینماهای تبریز؛

استفاده از فرصت استقبال جوانان از سینما در جامعه بی‌‌مطالعه/ غفلت مسئولین استان از مجالِ ماه رمضان برای اکرانِ بهتر فیلم‌ها

استفاده از فرصت استقبال جوانان از سینما در جامعه بی‌‌مطالعه/ غفلت مسئولین استان از مجالِ ماه رمضان برای اکرانِ بهتر فیلم‌ها
استقبال خوب از فیلم‌های پرده نقره‌ای در چندسال اخیر روزهای خوبی برای سینماداران رقم زده است اگرچه مسئولین استانی باید از فرصت‌هایی مانند اکران نوروزی و ماه رمضان استفاده بیشتری انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، اکران فیلم‌های سینمایی متنوع در سالن‌های سینمای تبریز این روزها به اوج خود رسیده و پرده نقره‌ای سینماها شاهد فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف مخصوصا ژانر طنز هستند. استقبال مردم و به ویژه جوانان نیز از فیلم‌های روی پرده اکران مثال زدنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

برخلاف نزدیک به چهار سال قبل که سینماهای تبریز رو به ورشکستگی قرار داشتند و در هر سالن سینما افرادی به تعداد انگشتان دست دیده می‌شد و تنها یکی از فیلم‌های روی پرده توانایی فروش میلیاردی داشت، در سال‌های اخیر استقبال مخاطبان از فیلم‌های سینمایی در تبریز افزایش یافته و سالن‌های سینما میزبان بسیاری از علاقمندان می‌باشند.

,

تنوع ژانر فیلم‌ها، کیفیت بالای فیلم‌ها، داستان‌های جذاب و متنوع و افزایش فرهنگ تماشای فیلم در سینماها از جمله دلایلی است که استقبال مخاطبان از سینماها را در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش داده و نکته جالب هم حضور گسترده خانواده‌ها در سالن‌های سینماست.

,

در تبریز نیز با افتتاح چندین سالن سینمایی جدید و مدرن با افزایش تعداد سینماها، کیفیت خدمات رسانی به مخاطبین نیز بالا رفته و همین موضوع باعث شده استقبال تبریزی‌ها از فیلم‌های حاضر بر روی پرده نقره‌ای افزایش پیدا کند اگرچه برخی سینماهای قدیمی تبریز نیاز به بازسازی کلی دارند و مخاطبان از فضای آنها به هیچ وجه رضایت ندارند.

,

در این میان اما مسئولین فرهنگی استان در ماه مبارک رمضان از این فضای مناسب استفاده نکردند و در حالیکه در سانس‌های بعد از اذان مغرب می‌توانستیم شاهد پر شدن سالن‌های سینما باشیم اما حتی در سنمایی مانند قدس و فیلم پرمخاطب تگزاس نیز شاهد این موضوع نبودیم و در نخستین سانس بعد از افطار به زحمت نیمی از سالن پر می‌شد، در حالیکه با ارائه راهکارهایی می‌توانستیم از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

,

با توجه به جا افتادن فرهنگ تماشای فیلم‌های به روز سینمای ایران بر روی پرده سینماها و استقبال مخاطبان تبریزی از فیلم‌ها مسئولین استانی می‌توانند از این علاقمندی بیشترین استفاده ممکن را انجام دهند، تا در کنار یک تفریح سالم و فرهنگی برای جوانان و خانواده‌ها رونقی بیش از پیش در سینماها ایجاد شود.

,

یکی از مولفه‌های فرهنگی جامعه سرانه مطالعه و تماشای فیلم است و از آنجایی که این روزها نرخ مطالعه در کشور ما به صورت اسف‌باری پایین است می‌توان از حداقل بارقه امید برای تماشای فیلم استفاده کرد و استقبال جوانان از پرده نقره‌ای را فرصتی برای افزایش همراهی با سینماها تلقی کرد و از این ظرفیت حداکثر استفاده را انجام داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه