اخبار داغ

نابسامانی اقتصادی در عروس بنادر ایران؛

قاچاق کالا، گزینه روی میز خلیج نشینان برای مقابله با مشکلات معیشتی

قاچاق کالا، گزینه روی میز خلیج نشینان برای مقابله با مشکلات معیشتی
نرخ بالای بیکاری، عدم وجود زیر ساخت های مناسب و استفاده نادرست از ظرفیت های بی نظیر در بندرلنگه سبب شده تا جوانان و افراد جویای کار برای گذارندن زندگی و بهبود وضع معیشتی خود به قاچاق کالا روی بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز:افزایش بی رویه قاچاق کالا در مرزهای کشور به عنوان معضلی دیرینه چرخه اقتصادی کشور را دچار تنش  کرده است،کاهش تولیدات داخلی، فقر، نرخ بالای بیکاری،کاهش سرمایه گذاری ،روی آوردن افراد به کالای خارجی بی کیفیت و ارزان قیمت از آثار و تبعات منفی وروورود کالای قاچاق خارجی به شمار می رودکه در دراز مدت، ضربهمهلکی به چرخه اقتصادی جامعه وارد می‌سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

استقبال عمومی از کالاهای خارجی به دلیل قیمت های نازل با وجود عدم کیفیت هم چنان ادامه دارد چرا که قیمت ارزان اینگونه کالاها در وضعیتی که قدرت خرید جامعه به شدت کاهش یافته شاخصه جذابی است کالاهای ایرانی به دلیل قیمت بالای مواد اولیه و نرخ نهایی کالای تولیدیتولیدی با استقبال کمتری روبرو است.

,

استان هرمزگان با وجود ظرفیت های کلان اقتصادی، برخورداری از نوار ساحلی پهناور، قرار گرفتن در مسیر اصلی ترانزیت بین المللی ، همجواری با استان مرزی سیستان وبلوچستان از معضل اقتصادی قاچاق در امان نمانده وزمینه را برای فعالیت قاچاقچیان کالا در این استان فراهم کرده است.

,

شهرستان بندرلنگه بعنوان یکی از بنادر مهم جنوب ایران به لحاظ دارا بودن بعد استراتژیک بیش از پیش مورد توجهاچاقچیان کالا قرار گرفته است.

,

شغل آبا و اجدادی ساکنان بندرلنگه صیادی و ملوانانی است که به سبب برخورداری از روابط تجاری با کشورهای در حاشیه خلیج فارس نقش کالاهای خارجی را در زندگی مردم پررنگ تر کرده است.

,

در سال های اخیر با ورود کالای غیر مجاز از مبادی رسمی و غیر رسمی همچنین انتشار گزارشات متعدد از  کشف کالای قاچاق با ارزش ریالی بسیار بالا در سطح شهرستان نشان از بحران جدی این معضل اقتصادی در تاریخی ترین بندر جنوب کشور دارد.

,

شرایط اقلیمی نامناسب، سرمایه گذاری بی رویه در بخش های نامتعادل و ناپایدار،بلا استفاده ماندن منابع موجود و آمار بالای بیکاری در شهرستان موجب شده تا جوانان برای تامین امرار و معاش به شغل های کاذب و دوره ای از جمله قاچاق کالا روی بیاورند و از فعالیت های صحیح کاری جهت تحقق اهداف و آرزوهای خود فاصله بگیرند.

,

ورود کالای غیر مجاز با ارزش ریالی بسیار بالا در بندرلنگه

,

در روزهای اخیرآمار متعددی از ورود کالای غیر قانونی از اقصی نقاط استان منتشر می شود که در طی این مدت شهرستان بندرلنگه با کشف ۷۵۰میلیون کالای قاچاق سهم بسیار بالای در کشفیات قاچاق در سطح استان را دارا می باشد که توسط نیروهای انتظامی شهرستان کشف و توقیف شد.

,

کالای قاچاق طیف وسیعی از کالاها را شامل می شود که در این بین اجناس مصرفی خانواده ها از قبیل پوشاک و غیره بیشتر امار کشفیات قاچاق در سطح شهرستان را به خود اختصاص داداه است با توجه به اینکه مشابه داخلی اجناس با کیفیت بسیار بالا در کشوروجود دارد لذا این امر نیازمند جایگزین کردن کالای بومی و فرهنگ سازی در این رابطه است

,

آثار و تبعات منفی پدیده قاچاق کالا و مختل کردن اقتصاد بر هیچ کسی پوشیده نیست لذا یکی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری،مبارزه با این پدیده شوم اقتصادی و رونق تولیدات داخلی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه