اخبار داغ

سعیدی در واکنش به قرارداد FATF مطرح کرد؛

دولتی ها می خواهند ما از ترش کشته شدن خودکشی کنیم/سرنوشت اقتصادی کشور نباید در اختیار آمریکایی ها قرار گیرد

دولتی ها می خواهند ما از ترش کشته شدن خودکشی کنیم/سرنوشت اقتصادی کشور نباید در اختیار آمریکایی ها قرار گیرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اصل این قرارداد غلط است و دولتی ها اصرار دارند که مجلس این لایحه را تصویب کند لذا مجلس نباید زیر بار این هویت ننگین برود چرا که دولتی ها می خواهند ما از ترس کشته شدن، خود کشی کنیم و اختیار کشور را دست آمریکایی ها دهیم ولی ما اجازه چنین کاری را نمی دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، در خصوص آسیب هایی که قرارداد FATF برای کشور ایران دارد، گفت: پیوستن ایران به این معاهده مشکلات زیادی را برای کشور در پیش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار , راه آرمان, در خصوص آسیب هایی که قرارداد FATF برای کشور ایران دارد، گفت: پیوستن ایران به این معاهده مشکلات زیادی را برای کشور در پیش دارد.,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: آن ها می گویند ما با این قرارداد می خواهیم جلوی تروریسم را بگیریم و با پولشویی مبارزه کنیم در حالی که تعریف این مفاهیم در عرف سیاسی بین الملل فقط ظاهری جذاب و خیرخواهانه دارد و تعریف ما از تروریسم با تعاریف نظام سلطه جهانی و آمریکا از تروریسم متفاوت است.

,

سعیدی تامین منافع رژیم صهیونیستی و منافع بلند مدت آمریکا در منطقه را معیار مبارزه با تروریسم عنوان و اظهار کرد: آمریکایی ها هر حرکتی که بر علیه امنیت رژیم غاصب صهیونیستی  و علیه منافع دراز مدت امریکا توسط کشورهای منطقه انجام گیرد آن را یک حرکت تروریستی می دانند.

,

وی در ادامه به تعریف ایران از تروریسم پرداخت و تصریح کرد: کشور ایران معتقد است هر حرکتی که بر علیه اشغال گری و تجاوز حقوق ملت ها صورت گیرد نه تنها تروریسم نیست بلکه یک حرکت آزادی بخش است.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها با قرارداد FATF به دنبال منافع نامشروع خود در منطقه هستند، خاطر نشان کرد: وقتی که شورای حکام این قرارداد آمریکا و هم پیمانان آن ها هستند و هر مصوبه ای که در این شورا تصویب می شود به صورت اجماع  است و نه رای گیری لذا ما سرنوشت اقتصاد کشور را نباید دست شورایی بدهیم که حاکمیت آن با کشورهایی است که مخالف انقلاب اسلامی،ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند.

,

سعیدی تصریح کرد: در واقع آن ها می خواهند با این قرارداد کلیه تبادلات و اطلاعات تراکنش های بانکی ایران را در دست داشته باشند و بعد هر تصمیمی که می خواهند در شورای حکام و یا شورای امنیت سازمان ملل بر علیه ایران بگیرند و ما را از ارتباط با افراد و گروه هایی که آن ها در لیست سیاه خود قرار دادند منع کنند.

,

وی تاکید کرد: دولتی ها می گویند که ما حق تحفظ را برای خودمان نگه داشتیم در حالی که ان ها حق تحفظ را به رسمیت نمی شنانسد و در معاهده ژنو آورده اند که هیچ حق تحفظی از هیچ کشوری پذیرفته نیست.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اصل این قرارداد غلط است و دولتی ها اصرار دارند که مجلس این لایحه را تصویب کند لذا مجلس نباید زیر بار این هویت ننگین برود چرا که دولتی ها می خواهند ما از ترس کشته شدن، خود کشی کنیم و اختیار کشور را دست آمریکایی ها دهیم ولی ما اجازه چنین کاری را نمی دهیم.

,

سعیدی در پایان مطرح کرد: با توجه به عهد شکنی های آمریکا در خصوص برجام ، چه لزومی دارد با دست خودمان برای خودمان مشکل ایجاد کنیم و پای معاهده ای را امضا کنیم که یک معاهده ظالمانه است و حق و حقوق مسلم ملت های منطقه و ما را نادیده می گیرد لذا نباید زیر بار این قرارداد برویم.

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه