اخبار داغ

رانت 110 هزار میلیاردی در بازار ارز

رانت 110 هزار میلیاردی در بازار ارز
نماینده مردم محلات در مجلس گفت: در وضعیت کنونی شاهد رانت 110 هزار میلیاردی در بازار ارز هستیم که این مسئله مغایر شفافیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ( 30 خردادماه 97) پارلمان در جریان بررسی یک فوریت طرح الحاق بند (ز) به بند 5 ماده 6 قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر ارتقای شفافیت صورت های مالی نهادهای عمومی غیردولتی و در مخالفت با یک فوریت این طرح، اظهار داشت: این طرح مغایر آیین نامه داخلی است چرا که از نظر شکلی در مقدمه طرح توجیه و دلایل فوریت مطرح نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: از سوی دیگر در این طرح اشاره ای به دلایل توجیهی توسط پیشنهاد دهنده طرح نشده است،.

,

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: براساس ماده 142 آیین نامه داخلی نیز، طرح یا لوایح باید دارای یک موضوع باشد که درخصوص طرح مذکور این موضوع رعایت نشده است.

,

وی افزود: این در حالی است که از شفافیت در سایر قوانین و قراردادها نیز به نحوه چشمگیر استفاده نمی شود.

,

سلیمی همچنین انتقاد کرد که در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه برای ارتقای شفافیت به ثبت حقوق و دستمزد و مزایای مدیران و مقامات در سامانه ای تاکید شده که هنوز این سامانه راه اندازی نشده است.

,

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از در اختیار قرار دادن قراردادهایی چون توتال یا خرید هواپیما به نمایندگان به دلیل محرمانه بودن خودداری می شود که این نیز خلاف شفافیت است.

,

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: در وضعیت کنونی شاهد رانت 110 هزار میلیاردی در بازار ارز هستیم که این نیز مغایر شفافیت است، بنابراین بهتر است پیش از این طرح به شفافیت در سایر قراردادها و قوانین پرداخته شود.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه