اخبار داغ

سقف کوتاه دانشگاه های استان برای دانشجویان بلند پرواز یزدی

سقف کوتاه دانشگاه های استان برای دانشجویان بلند پرواز یزدی
علی رغم 24 سال پیشتازی استان یزد در کنکور هنوز دانشگاه های استان نتوانسته اند محیطی برای اقناع دانشجویان نخبه یزدی فراهم آورند.
[
, ,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، قطعا هر یزدی میداند استان یزد بیش از بیست سال رتبه نخست کنکور را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این اتفاق جز با تلاش دانش آموزان، زحمت معلمان و فداکاری خانواده های یزدی امکان پذیر نبوده اما ظاهرا باید همیشه یک جای کار بلنگد!

,

علی رغم نمود خوب هماهنگی نظام آموزشی با محصلین تا زمان کنکور متاسفانه گویا برنامه ای منسجم برای قبول شدگان کنکور طرح ریزی نشده است.

,

اخیرا اسامی 938 دانشگاه برتر دنیا منتشر شد، در این میان 23 دانشگاه هم از کشور عزیزمان ایران حضور داشتند. شوربختانه نه دانشگاه یزد و نه دانشگاه علوم پزشکی در این میان جایی ندارند.

,

, ,

چنین نتیجه ای برازنده دارالعلم یزد نیست. محصلین یزدی که با کسب رتبه های برتر کنکور در طول دو دهه عزم و اراده و مرتبه علمی خود را به رخ تمام کشور کشیده اند، پر واضح است که این نتیجه به دلیل عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح حاصل شده و گرنه چنین دانش آموزانی که یزد را در ماراتن کنکور پیشتاز کردند می توانستند دانشگاه های یزد را هم در میان دانشگاه های کشور سربلند کنند.

,

چنین اخباری از رتبه دانشگاه های استان است که دانشجویان نخبه یزدی را مجبور به ترک شهر و دیار و سفر به دیار قربت برای کسب مدارج علمی و موفقت های پس از آن کرده است. شاید اکثر مردم استان از هزینه های مادی و معنوی و همچنین خطراتی که این ترک وطن ها برای جوانان یزدی و خانواده هایشان دارد مطلع باشند، اما کاش می شد با محاسبه های مرسوم نشان داد این کم لطفی های مراکز آموزش عالی یزد از طریق دفع نخبه های استان و بی بهره کردن استان از علم آنان چه لطماتی را به پیشرفت و توسعه استان وارد می کند. شاید با انجام چنین محاسباتی مدیران ارشد نظام آموزشی در استان کمی به خود بیایند و با افزایش سطح علمی و همچنین سطح کیفی آموزش دانشجویان و نخبگان یزد را مجاب به ماندن در شهر خود کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه