اخبار داغ

اعضای هیات مدیره جدید هپکو معرفی شدند

اعضای هیات مدیره جدید هپکو معرفی شدند
بالاخره بعد از مدت‌ها، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت هپکو اراک برگزار و طی احکام جداگانه از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در سال‌های نه چندان دور تولید هپکو سالیانه ۲۴۰۰ دستگاه بود، اما ۱۲ سال قبل به اسم خصوصی‌سازی این واحد صنعتی قلع و قمع شد و مشکلات عدیده‌ای را برای کارگران و بخش صنعت استان به وجود آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

از سال ۹۳ مرکز استان مرکزی بارها و بارها شاهد تجمعات کارگران شرکت هپکو بوده که برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان در میدان اصلی شهر و جلوی استانداری مرکزی تجمع کردند؛ مطالباتی که هر بار در عمل به شکل کامل محقق نشد و تدبیری از سوی دولتمردان برای خروج هپکو از این وضعیت در تمام این سال‌ها نشد و هر روز وضعیت بدتر از روز قبل می‌شد به طوری که سال ۱۳۹۶ تنها هشت دستگاه در این کارخانه تولید شده است؛ سال ۱۳۹۵ هم تعداد تولید بیش از ۱۴دستگاه نبود.

,

با اوج گرفتن اعتراضات کارگران هپکو، در نهایت برای نجات هپکو سازمان خصوصی‌سازی به روش مزایده، تعداد یک میلیارد و ۴۱۸ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۵۴۸ سهم معادل ۶۰.۷۲ درصد کل سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو را به وکالت از شرکت واگن سازی کوثر به قیمت هر سهم ۱۵۲۲ ریال و در مجموع به ارزش دو هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۵۳۶ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۶ تومان در ۲۵ بهمن ماه عرضه کرد که شرکت هیدرو اطلس (سهامی خاص) پس از احراز شرایط و قطعیت این معامله در تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۳۹۶ به عنوان خریدار قطعی و نهایی این دارایی معرفی شده است.

,

امید آن می‌رفت تا با تغییر سهامدار و امتیازاتی که سازمان خصوصی سازی برای حل قائله شکست واگذاری شرکت هپکو در این مزایده برای خریدار این دارایی قایل شده بود از جمله تنفس دو ساله در شروع  پرداخت اقساط بدون احتساب سود فروش اقساطی، موافقت با استمهال دو ساله با اعمال سود فروش اقساطی و برخورداری از مزایای کاهش در سود فروش اقساطی به میزان سه درصد، و نیز دوران پسابرجام و نوید دولت به بهبود شرایط اقتصادی روز به روز شاهد وضعیت بهتری برای این شرکت باشیم.

,

ولی در روز ۱۹ دی‌ماه بنابر اعلام رسمی سازمان خصوصی سازی سهامدار جدید هم نتوانست به وعده‌های خود عمل کند و به ناچار وی نیز از مسئولیت این شرکت انصراف داد.

,

در این مدت کارخانه هپکو با نظارت دولت اداره می‌شد ولی این وضعیت برای کارگران «نان شب» نداشت. بالاخره بعد از مدت‌ها، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت هپکو اراک برگزار شد.

,

در این مراسم طی احکام جداگانه از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل جدید شرکت هپکو اراک منصوب و معرفی شدند.

,

عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور، در جلسه معرفی اعضای هیات مدیره شرکت هپکو بیان کرد: یک ماه قبل در جلسه کارگروه ملی رفع موانع تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت شخص وزیر دستور داد که سازمان خصوصی‌سازی مدیریت شرکت هپکو را برعهده بگیرد تا شرکت از این بحران عبور کند و احیای شرکت تسریع شود. 

,

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی طی بازه مذکور با بکارگیری تمام توان خود ۵ نفر از بهترین افراد را که در این شرایط ویژه توان مدیریت هپکو را دارند دعوت به همکاری کرد و منتخبین طی دو هفته فرصت بررسی میدانی و ستادی داشتند و در نهایت، امروز معرفی شدند. 

,

پورحسینی «غلامرضا صادقیان» را به عنوان مدیرعامل هپکو، «غلامرضا سمندر» را به عنوان رئیس هیات مدیره و «علی انعامی»، «محمدحسین شهسوار» و «داوود صلاحی» را به عنوان اعضای هیات مدیره جدید هپکو معرفی کرد. 

,

رئیس سازمان خصوصی تصریح کرد: این ۵ نفر منتخبین سازمان خصوصی‌سازی و افرادی توانمند و با تجربه هستند که ویژگی‌های لازم جهت مدیریت هپکو را دارند و امید است با هدایت شخص استاندار مرکزی و تیم مدیریتی استان، هپکو به جایگاه مورد انتظار صنعتی و کارگران نیز به کار خود بازگردند و با شروع تولید در هپکو شادابی را در محیط کارخانه شاهد باشیم و همه با هم‌افزایی در جهت احیای هپکو قدم برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه