اخبار داغ

سایه فوتبال بر گیشه سینما

سایه فوتبال بر گیشه سینما
هر چند بعد از ایام ماه مبارک رمضان سینماهای سراسر کشور با نمایش چند فیلم جدید رنگ تازه ای به خود گرفت اما تب داغ جام جهانی فوتبال همچنان رونق گیشه را تحت تاثیر قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بررسی میزان فروش هفتگی فیلم های در حال اکران چیزی که بیش از همه به چشم می آید کاهش چشم گیر فروش فیلم های روی پرده است.
هر چند اعضای شورای صنفی نمایش، تمام تلاش خود را کرده اند تا آثاری با ژانر های مختلف انتخاب کنند که حس کنجکاوی مخاطب را برای رونق گیشه برانگیزد، اما به نظر می رسد تب فوتبال این روزها داغ تر از هنر هفتم شده است.
البته از وقتی که برغم دیدگاه های موافق و مخالف،پای نمایش بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی به سینماها باز شده، بازار گیشه سینما هم کلی داغ می شود اما نه برای فیلم سینمایی.
در یک نگاه کلی به فیلم های تازه اکران شده معلوم می شود که چرا بسیاری از تهیه کنندگان علاقه ای به اکران خود در این بازه زمانی نداشتند.
از جمله آثاری که پیش از آغاز جام جهانی فوتبال نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد، فیلم سینمایی «ناخواسته» ساخته برزو نیک نژاد است اما این فیلم نیز در هفته جاری فروشی بهتر از 21 میلیون تومان نداشته است.
«ناخواسته» بعد از 3 هفته نمایش در 40 سالن سینما در مجموع نیز 68 میلیون تومان فروش کرده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هر از گاهی اتفاقاتی می‌افتد، خوب یا بد که اگر جاده زندگیمان را تغییر ندهد، پیچ و تابش گریزناپذیر است. ما خواسته، کاری می‌کنیم برای دوری از ناخواسته‌های سرزده، ولی گهگاه سرنوشتمان رقم می‌خورد، با همین ناخواسته‌ها.
در فیلم «ناخواسته» هنرمندانی چون مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، مهدی فقیه، محمد سیدزاده، ستاره اسکندری، فرهاد قائمیان و همایون ارشادی ایفای نقش می کنند.
دیگر فیلم تازه اکران شده سینما «دلم می خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا است که بعد از 5 سال موفق به اکران در پرده سینماها شده است.
این فیلم طی یک هفته نمایش در تعداد سالن های محدود سینما فروش به نسبت قابل قبولی داشته و 356 میلیون تومان فروخته است.
«دلم می خواد» روایت بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق دوباره شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد.
در این فیلم پُربازیگر هنرمندانی چون رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، آرمینه زیتون چیان، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، پیام دهکردی، ندا مقصودی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحر دولتشاهی، احمد ساعتچیان و مریم بوبانی ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی «دشمن زن» ساخته کریم امینی و به تهیه کنندگی مشترک حسین فرحبخش و عبدالله علیخانی نیز طی یک هفته نمایش توانسته 303 میلیون تومان فروش کند.
این فیلم یک کمدی رومانتیک است که به نظر می رسد در روزهای بازار داغ کمدی و فروش این آثار طی ماه‌های اخیر با روند رو به رشد فروش در گیشه مواجه شود.
در خلاصه داستان «دشمن زن» آمده است: چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان؟؟!!
سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، مریم سعادت، مونا شناس و با حضور امیرحسین آرمان و سیروس همتی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
فیلم سینمایی «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار آخرین فیلم تازه اکران این روزهای سینما نیز طی روزهای اکران در مجموع 40 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می شود و در پی حل آن است.
در این فیلم نیز هنرمندان زیادی چون ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، احسان امانی، رویا جاوید نیا، معصومه رحمانی، بابک بهشاد، جواد زیتونی، محسن کیایی و رعنا آزادی ور به ایفای نقش پرداخته اند.
میزان فروش دیگر فیلم هایی که طی هفته های اخیر اکران شده همچون «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی بعد از 8 هفته نمایش در 138 سالن سینما در مجموع 10 میلیارد تومان بوده است.
«خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی نیز طی 6 هفته نمایش در 119 سالن سینما در مجموع 3 میلیارد و 400 میلون تومان فروخته است.
فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی نیز طی 6 هفته نمایش در 91 سالن سینما 2 میلیارد و 619 میلیون تومان فروش داشته است.
«عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان نیز که بعد از 5 سال موفق به دریافت مجوز اکران در سینماها شد حالا بعد از 6 هفته نمایش در 75 سالن سینما در مجموع 2 میلیارد و 831 میلیون تومان فروخته است.
به گزارش ایرنا، در بررسی میزان فروش فیلم‌های تازه اکران با آثاری که از چند هفته پیش نمایش خود را آغاز کرده اند همچنان اقبال با فیلم قدیمی تر است. امروز هم که برای بار دوم سینماها میزبان دیدار حساس تیم های ملی فوتبال ایران و اسپانیا خواهند شد بنابراین باید ماند و دید که چه زمانی بازار فیلم های جدید سینما در گیشه داغ خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: ایرنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه