اخبار داغ

نماینده مردم یزد و اشکذر:

ابزار نظارتی مجلس نباید با رفتارهای عجولانه زیر سئوال رود

ابزار نظارتی مجلس نباید با رفتارهای عجولانه زیر سئوال رود
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: سئوال، تذکر و استیضاح ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی است و نباید با رفتارهای عجولانه زیر سئوال برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یزدرسا، در رابطه با علت اینکه چرا برخی نمایندگان بر سر مواضع خود نمی مانند و امروز امضای خود را از طرحی پس می گیرند که دیروز آن را را قاطعیت امضا کرده بودند، اذعان داشت: مهمترین علتی که می توان برای امضا و بازپس گیری سریع آن امضا توسط نمایندگان در یک طرح، لایحه، سئوال و یا استیضاح  نام برد، مسئله تعجیل و عدم اطلاع نمایندگان از ماهیت موضوع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» افزود: «رفاقت»، یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود تا نماینده ای به امضا یا بازپس گیری امضا خود اقدام می کنند یعنی نماینده ای با نماینده دیگری رفاقتی دارد از وی می خواهد طرحی را امضا کند و آن نماینده یا به خاطر رودربایستی یا رفاقت آن را امضا می کند.

,

وی ادامه داد: در همین حال نماینده دیگری که مخالف آن طرح است، همین گونه درخواستی را به نماینده دارد و آن نماینده امضای دیروز خود را بازپس می گیرد.

,

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، خاطرنشان کرد: «رایزنی»، از دیگر علل کوتاه آمدن نمایندگان از مواضع قبلی خود است؛ متاسفانه برخی از موارد و موضوعات با جو و جریان خاصی در مجلس دنبال می شود به همین دلیل نمایندگان بدون تحقیق و پیگیری آن را امضا می کنند و یا برعکس امضا خود را پس می گیرند.

,

وی در مقام ارائه راهکار نیز گفت : راهکاری که می توان برای این مسئله ارائه داد این است که نمایندگان با دقت بیشتر و اطلاع کامل در این موارد عمل کنند و قبل از امضا یک طرح یا استیضاح، توجیهات شفاهی نسبت به آن را درخواست کنند و اگر توجیه نشدند نسبت به امضای آن اقدام کنند.

,

موسوی با بیان اینکه امضا و بازپس گیری بلافاصله امضا، زیبنده مجلس شورای اسلامی نیست، اذعان داشت: سئوال، تذکر و استیضاح ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی است و نباید با رفتارهای عجولانه نمایندگان زیر سئوال برود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه