اخبار داغ

وقت‌کشی یک ساله اصلاح ‌طلبان در تهران

وقت‌کشی یک ساله اصلاح ‌طلبان در تهران
شورای پنجم در آستانه یک‌سالگی از فعالیت خود قرار دارد و در این مدت اصلاح‌طلبان نه تنها اقدام خاصی را برای شهروندان و شهر نکرده‌اند بلکه فرصت‌ها را نیز از بین بردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیریت شهری اصلاح‌طلبان همچنان مورد انتقاد شهروندان است، مدیریتی که نتواسته است انتظارات شهروندان را برآورده کند. وعده‌های که نجفی شهردار سابق تهران داده بود و نتواست به آنها عمل کند و در نهایت شهرداری را ترک کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما داستان بی‌تدبیری این دوره از مدیریت شهری فقط به دوره نجفی ختم نمی‌شود چرا که در دوره آقای افشانی نیز این روند ادامه دارد تا جایی که پایتخت در سکوت و خاموشی قرار دارد و خبری از احداث پروژه‌های عمرانی و... نیست.

,

مدیریت شهری اصلاح‌ طلبان تا اینجای کار نشان دادند که برنامه‌ای برای اداره شهر ندارند و به دنبال مقاصد سیاسی خود هستند و به دلیل اینکه توان کار کردن ندارند مرتباً مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند، مسائلی که هیچ کدام صحت ندارد.

,

اعضای شورای شهر تهران در این دوره از زمان حضورشان در پارلمان محلی نتواستند پاسخ اعتماد شهروندانی که به آنها رأی دادند را بدهند به طوری که بیشتر جلسات شورای شهر به حواشی و نطق‌های سیاسی اختصاص پیدا می‌کند تا آن‌جا که تعدادی از اعضای شورا از جمله الویری و محسن هاشمی به جلسات شورا انتقاد کرده‌اند.

,

انتخاب افشانی به عنوان دومین شهردار در این دوره از فعالیت مدیریت شهری هم نتواسته است شرایط را سامان بخشد چرا که افشانی هم همان مسیری را می‌رود که نجفی رفت.

,

زمان زیادی از حضور افشانی در شهرداری نمی‌گذرد اما وی در همین زمان اندک هم کار خاصی را در شهر انجام نداده است، افتتاح خط 7 موضوعی است که بارها از سوی مسئولان شهری چه در این دوره و چه در دوره قبل بارها اعلام شد اما هیچگاه عملیاتی نشد.

,

سایر پروژه‌های شهری نیز یا متوقف شدند و یا به کندی پیش می‌روند و این در حالی است که پیش از این و در شورای قبل شاهد اتفاقات خوبی در شهر بودیم و هر ماه پروژه جدیدی افتتاح می‌شد.

,

مسئولان شهری در این دوره بنای برای حل مشکلات شهروندان ندارند به طوری که در هفته‌های اخیر بارها شاهد تجمع گروه‌های مختلف در مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر تهران بوده‌ایم.

,

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران نیز در خصوص عدم کارآیی مدیریت شهری در این دوره اظهار کرد: شهرداری در این مدت کاری انجام نداده است و امروز کارهایی که در گذشته انجام شده، نه‌ تنها انجام نگرفته بلکه متوقف شده و روی زمین مانده است، به‌عنوان مثال دو خط مترو را متوقف کرده‌اند.

,

وی تصریح کرد: امروز وقتی مردم به‌خاطر «33 درصد تسهیلات تشویقی به پرداخت‌کنندگان نقدی عوارض ساختمانی» به شهرداری مناطق مراجعه می‌کنند، می‌بینند که این‌ها کار نمی‌کنند و گلایه‌مندی مردم از عدم کار کردن این مجموعه زیاد است و ما هم کاری ندیده‌ایم.

,

چمران در زمینه توقف پروژه‌های گذشته و عدم اجرای پروژه‌های جدید اظهار کرد: مشخص است که این‌ها باید پروژه‌های دوره گذشته را اجرا کنند و در واقع باید جهادی عمل کنند، طبعاً با شعار و نطق و ایرادگیری کار به جایی نمی‌رسد.

,

وی عنوان کرد: در تهران کار کردن ساده نیست، مشکل و پیچیده است و همین که بخواهند چند صد میلیون حقوق کارمندان‌شان را بپردازند کار آسانی نیست، چه رسد به اینکه بخواهند کار عمرانی هم انجام دهند. کار عمرانی اعتبار می‌خواهد و باید بتوانند تحصیل درآمد کنند.

,

رییس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: وقتی که کارها بخوابد قاعدتاً درآمدی نیست و وقتی درآمدی نباشد، نمی‌شود کار کرد البته گفته شده که درآمدها محقق شده، حالا درست است که این درآمدها صد درصد محقق نشده اما اگر 50 درصد هم محقق شده باشد باید حداقل شاهد 50 درصد کار باشیم ولی در حال حاضر شاهد هیچ کاری نیستیم و همه کارها متوقف شده است.

,

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران نیز ضمن انتفاد از عملکرد ضعیف اصلاح‌طلبان در اداره شهر گفت: شورای شهر و شهرداری توجهی به مسئولیت پذیری در شهر ندارند در حالی که باید پاسخگوی رأی مردم باشند، امروز شورای شهر در قبل رأی مردم مسئول پاسخگویی به انتخاب شهرداری است.

,

قناعتی با تأکید بر از دست رفتن فرصت یک ساله شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد شورای شهر و شهرداری توجهی به مسئولیت پذیری در شهر ندارند در حالی که باید پاسخگوی رأی مردم باشند، امروز شورای شهر در قبال رأی مردم مسئول پاسخگویی به انتخاب شهرداری است که قریب به یک سال از کار کردن برای شهر و شهروندان را از بین برد و بسیاری از فرصت‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهر را با بی‌توجهی وضعف مدیریت از دست داد. مسلماً اصلی‌ترین سوال مردم از شورای شهر این است که با نزدیک شدن به یک سال از آغاز دور کاری جدید شورا و شهرداری تهران دستاورد اصلاح‌طلبان برای شهر و شهروندان چه بوده است؟ آیا آنها در سه سال آینده قادر به جبران خدمات از دست رفته و بازآفرینی خدمات ومطالبات مورد نیاز مردم خواهند بود؟

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه