اخبار داغ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان:

کاهش 6 درصدی ازدواج سال 96 در استان کرمان/ضرورت تشویق مردم برای تثبیت املاک

کاهش 6 درصدی  ازدواج سال 96 در استان کرمان/ضرورت تشویق مردم  برای تثبیت املاک
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان، با بیان این که در سال 96 بیش از 23 هزار و 969 مورد ازدواج به ثبت رسیده است ؛ گفت : این تعداد در مقایسه با سال 95 ، 6 درصد کاهش داشته است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت و  اسناد استان کرمان پیش از ظهر امروز طی نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه مجموعه ای از چندین سازمان از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد که از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی گفت: همه مردم با خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک آشنایی کامل دارند.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه کارهای سازمان ثبت اسناد و املاک دیگر به صورت سنتی انجام نمی شود، افزود: امروز این سازمان کلیه کارهای ثبتی خود را به صورت نوین و الکترونیکی به مردم خدمات می دهد.

,

طالبی زاده ادامه داد: از  243 میلیون اراضی ملکی در کل کشور 27 میلیون و 600 هزار هکتار تثبیت شده است.

,

وی با بیان اینکه 17 میلیون اراضی دولتی در استان کرمان داریم، بیان کرد: از این تعداد بیش از 150 میلیون هکتار جانمایی شده است.

,

طالبی زاده با اشاره به اینکه باید مردم را به سمت تثبیت املاک تشویق کرد، اذعان داشت: بیش از 45 درصد پرونده های دادگستری مربوط به زمین و مسکن می باشد .

,

وی تصریح کرد: 13 ایستگاه ماهواره ای به فاصله یکصد کیلومتر در استان کرمان راه اندازی شده که "شبکه یکپارچه مالکیت" نام دارد که در کل کشور هم به همین صورت است.

,

طالبی زاده بیان کرد: اگر تمامی املاک تثبیت شود دیگر مشکلی مثل زلزله بم پیش نخواهد آمد که هنوز مردم آنجا درگیر مشکلات ملکی هستند.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، اسکن و آرشیو پرونده های ثبتی را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و گفت: پاسخگویی به مراجعه کنندگان خیلی سریع و در وقت و به صورت الکترونیکی انجام و دیگر گردش به صورت فیزیکی صورت نمی پذیرد.

,

وی افزود: از 21 حوزه ثبتی موجود در استان کرمان مابقی نیز تا انتهای سال جاری تکمیل خواهد شد.

,

طالبی زاده ادامه داد : سازمان ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سه سال متوالی در تثبیت اراضی ملی و دولتی رتبه اول کشوری را کسب نموده است .

,

وی با  اشاره به این که در سال گذشته برای تثبیت پلاک های اصلی داخل شهر کرمان مبلغ 200 میلیون تومان ثبت شده است  ؛ توضیح داد : در سطح استان کرمان 226 دفترخانه  اسناد رسمی و 38 دفترخانه  طلاق و 120 دفترخانه ازدواج  وجود دارد که مراجعات متعددی دارند .

,

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود : در سال 95 تعداد 99 مورد تخلف از سوی سردفتران داشته ایم که به دلیل ایجاد دفاتر الکترونیکی در سال 96 به 50 مورد کاهش یافته است .

,

طالبی زاده بیان کرد: خوشبختانه 50 درصد جعل اسناد در ادارات کاهش یافته و تنها افزایش  جعل  در وسایل خودرویی وجود داشته است.

,

وی تشریح کرد : در سال 96 تعداد 634 هزار سند تنظیم و 79 هزار برگ سند کاداستر صادر شده است .

,

طالبی زاده با بیان اینکه در سال جاری 382 هزار و 660 سند مورد باززسی قرار گرفته ا ست ، خاطرنشان کرد: سالانه 578 مورد بازرسی  از تمامی دفاتر ازدواج و طلاق صورت می گیرد.

,

وی با بیان این که در سال 96 بیش از 23 هزار و 969 مورد ازدواج به ثبت رسیده است ؛ گفت : این تعداد در مقایسه با سال 95 ، 6 درصد کاهش داشته است .

,

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد : ادارات دادگستری این سازمان همانند یک دادگستری کوچک عمل می کنند و با تصویب قانون برنامه ما با افزایش زیاد پرونده ها مواجه شده ایم .

,

طالبی زاده اضافه کرد : در سال 95 تعداد 550 فقره پرونده در سازمان داشته ایم که این تعداد در سال 96 به 1390 پرونده افزایش یافته است و در کل ما 140 درصد افزایش پرونده داشته ایم .

,

وی با اشاره به اینکه در وصول مطالبات بانکها توفیقات خوبی داشته ایم ، بیان داشت: در سال 95 ، 62 میلیارد و 500 میلیون تومان و در سال  96 به 104 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده که 66 درصد رشد داشته است.

,

وی به ثبت موسسات تجاری و غیر تجاری اشاره کرد و  ابراز داشت : کل پرونده هایی که دراستان کرمان از ابتدای ثبت تا کنون تشکیل شده  39 هزار و 704 پرونده تجاری و غیرتجاری به ثبت رسیده که تعداد 1195 ثبت آن مربوط به سال 96 می باشد .

,

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در پایان با بیان اینکه در استان کرمان 4742 مورد ازدواج و 1454 مورد طلاق صورت گرفته است خاطرنشان کرد : بیشترین ازدواج ها در شهرستان های کهنوج ، جیرفت، سیرجان ، رفسنجان و بیشترین طلاق ها در شهرستان های کرمان ،سیرجان، رفسنجان و جیرفت بوده و همچنین آمار طلاق در شهرستان های فهرج ، ریگان و انار  صفر اعلام شده است.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه