اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان مطرح کرد؛

رشد 10 درصدی جذب اساتید بسیجی در اصفهان/ اندیشکده علمی و تخصصی شهر اسلامی رونمایی می‌شود

رشد 10 درصدی جذب اساتید بسیجی در اصفهان/ اندیشکده علمی و تخصصی شهر اسلامی رونمایی می‌شود
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: همایش بزرگداشت بسیج اساتید امسال با عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی فردا در سالن اجتماعات دانشگاه شهید مهاجر برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمد باقری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت 31 خرداد سالروز شهادت دکتر چمران روز بسیج اساتید اظهار کرد: شهید چمران به عنوان یک الگوی تمام عیار استاد بسیجی و یک شاخص استاد در تراز انقلاب اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی بیان کرد: توصیه رهبری به مجموعه بسیج اساتید کشور این بود که کمی و کیفی توسعه یابد و این از اصول و راهبردهای ما بوده است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه یک مرکز بسیار مهم برای تربیت قوه عاقله کشور است که در این عرصه نقش اساتید دانشگاه بسیار حائز اهمیت است لذا با توجه به دستورات رهبری مبنی بر درگیر شدن اساتید با موضوعات کشور و خاصه مسایل تعلیم و تربیت و اینکه در سطح مجموعه علمی کشور باید یک سیر تحولی را داشته باشند، بسبج اساتید گام های بلندی را با نگاه خردمندانه بر می دارد.

,
,
,

وی عنوان کرد: رویکرد بسیج اساتید کشور این بوده است که به دنبال حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت علمی و اعتقادی خود باشد تا به تعالی نظامی منجر بشود.

,

باقری با اشاره به گذشت عمر 40 ساله از انقلاب اسلامی گفت: تحقق سیاست های نظام در عرصه های مختلف از اهداف مجموعه بسیج اساتید در سطح کشور است، رویکرد بسیج اساتید در حوزه حل مسئله و مسئله یابی با محوریت حوزه اندیشه ورزی است.

,

وی ادامه داد: تشکیل اندیشکده های علمی و تخصصی با تمرکز بر موضوعات مبتلابه استان انجام شده که شامل 5 مسئله مهم و اولویت دار در دستور کار اندیشکده های علمی استان است، به عنوان نمونه نخستین موضوع بحث شهر اسلامی است که در دستور کار اندیشکده شهر اسلامی قرار گرفته و فردا در همایش سالروز بزرگداشت بسیج اساتید رونمایی می شود.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ابراز کرد: این اندیشکده ها ذیل کانون های علمی دانشگاه ها شکل می گیرند و زبان ما در اندیشکده ها زبان علمی است، کارگروه های تخصصی و هیئت های اندیشه ورز در اینده نزدیک با تمرکز بر حوزه اقتصاد، اسیب های اجتماعی، حوزه اب و نوآوری های علمی و تمدن پژوهی و پیوست نگاری فرهنگی تشکیل می شود که به اندیشکده ها می پیوندد.

,

وی افزود: بسیج اساتید در حوزه فرهنگ سازی کالای ایرانی و حمایت از کالای ایرانی گام هایی را برمی دارد، مسئله یابی و حل مسئله اولویت اقدامات بسیج اساتید است که با دو محور تحول در این موضوعات و اثربخشی انجام می شود.

,

باقری در تبیین اهداف بسیج اساتید استان بیان کرد: تحقق سیاست ها و مطالبات رهبری، بست فرهنگ و تفکر بسیجی، تلاش های علمی و جهاد علمی، کمک به ارتقا معرفت و آگاهی، وحدت اساتید حوزه و دانشگاه و استفاده از ظرفیت های علمی اساتید حوزه های علمیه در اندیشکده های علمی از جمله اهداف است.

,

وی بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ با مدیران دانشگاه ها از دیگر اهداف ما است، در حوزه جذب اساتید دانشگاه به بدنه بسیج اساتید امسال 10 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته ایم به طوری که در حال حاضر در 93 دانشگاه و مرکز اموزش عالی در سطح استان دفتر بسیج اساتید داریم و بیش از 300 برنامه تخصصی اثرگذار در سطح کانون ها برگزار شده است.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان افزود: در حوزه کرسی های نقد و نظریه فعالیت جدی را تا پایان سال در دانشگاه های مادر و تابع برگزار می کنیم.

,

وی ادامه داد: در بخش برگزاری راهیان نور و بهر ه بردن از ظرفیت اساتید دانشگاه در اردوهای جهادی و بازدید های علمی از صنعت و ارایه خدمات مشاوره ای به احاد مردم و دوره های مختلف ورزشی ویژه اساتید دانشگاه اقداماتی صورت گرفته است.

,

باقری اضافه کرد: درگیر کردن خانواده اساتید دانشگاه با مسایل بصیرت افزایی و معرفت افزایی از جمله اهداف سازمان بسبج است، معتقدیم با استفاده از ظرفیت بسیج می توانیم فعالیت های خوبی در کمک به مسایل اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها داشته باشیم لذا با وحدت بسیج کارکنان و اساتید و دانشجویان شورای بسیج دانشگاه را تشکیل داده ایم.

,

وی اذعان کرد: همایش بزرگداشت بسیج اساتید امسال با عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی فردا در سالن اجتماعات دانشگاه شهید مهاجر از ساعت 16 تا 21 برگزار می شود که سخنران این مراسم دکتر حسینی وزیر اسبق ارشاد و حجت الاسلام مهدوی ارفع است.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تاکید کرد: تجلیل از 40 استاد بسیجی در حوزه های فرهنگی و بصیرتی و جنگ نرم، تقدیر از فعالان فرهنگی و رونمایی از کتاب چهار جلدی که درباره شهدای جهاد علمی نگاشته شده و نیز رونمایی از اندیشکده علمی و تخصصی شهر اسلامی و رونمایی از تفاهم نامه صورت گرفته مشترک بسیج اساتید و معاونت فرهنگی سپاه استان درباره پیوست نگار فرهنگی راهیان نور از جمله برنامه ها در همایش فردا خواهد بود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه