اخبار داغ

سریال ضعف های عمرانی در غرب هرمزگان؛

محرومیت در مسیر جزیره رویایی/ بندرچارک فاقد امکانات اولیه گردشگری است

محرومیت در مسیر جزیره رویایی/ بندرچارک فاقد امکانات اولیه گردشگری است
فقدان اماکن اقامتی و تفریحی یا خدمات حداقلی در بندرچارک موجب شده تا میلیون ها مسافر جزیره کیش بدون توجه به پتانسیل های بکر این منطقه از یکی از تاریخی ترین بنادر جنوب کشور گذر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ دهستان چارک یا بندرچارک که در قدیم با نام چاه رقیه معروف بوده است، مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه می باشد و در فاصله 272کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.
چارک با مسافت 32 کیلومتری از جزیره کیش،بعد از بندرآفتاب نزدیکترین خشکی به این جزیره تفریحی است موقعیت جغرافیایی این بندر موجب شده تا 70 درصد مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای سفر به کیش از چارک سفر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,

استقبال بی نظیر مردم از جزیره تفریحی کیش و تمایل به سفر های دریایی با خودروهای شخصی موجب شده تا بندر چارک اغلب روزهای سال به ویژه ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران بی شماری باشدکه فرصتی مناسب برای رونق گردشگری دریایی و بهبود وضع معیشت چارک نشینان است.

,

بندر چارک با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر دارای اسکله مسافربری با شناورهای دریایی و لندینگ کرافت است که برخلاف جایگاه ویژه خود در زمینه جذب گردشگر و اقتصاد توریسم محور از امکانات حداقلی برخوردار است و این محرومیت تا اندازه ای است که خدمات موجود پاسخگویی نیاز مسافران در ایام نوروز و تعطیلات تابستان به دلیل جمعیت زیاد آنها نمی باشد.

,

فقدان اماکن اقامتی و تفریحی یا خدمات حداقلی در بندرچارک موجب شده میلیون ها گردشگری که سالانه از این بندر تردد می کنند بدون توقف از کنار این بندر بگذرند و مناطق تفریحی و گردشگری،از جمله چشمه ابگرم حاوی آب های گوگردی آن ناشناخته بماند.

,

کمبودپتانسیل های کاربردی در بندرگاه چارک

,

در ایام نوروز ترافیک خودروهای در صف انتظار شناورها یا خیابان های منتهی به اسکله چارک به اوج خود می رسدکه کمبود حداقل امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی وپارکینگ مشکلات زیادی را برای گردشگران رقم زده است که در این بین تنها وجود شناورهای دریایی و امکانات موجود نمی تواند جوابگویی اسکان چند ساعته جمعیت کثیر مسافرین این بندرباشد.

,

در فصل های پرتردد سال نبود سایت رسمی جهت دریافت بلیط اینترنتی موجب شده تا مسافران فاصله زمانی طولانی را طی کنند در این بین نبود اقامتگاه جهت اسکان موقت مسافران آنها را مجبور به تحمل گرمای چند درجه و انتظار طولانی مدت برای دریافت بلیط می کند.

,

عدم وجود ترمینال مسافربری یکی دیگر از مشکلات بندر چارک است که مشکلات جدی را برای برگشت مسافران رقم می زند.

,

افزایش قیمت ها در چارک همزمان با کاهش خدمات رسانی

,

سالانه قیمت بلیط برای شخص و خودروهای ورودی در ایام نوروز رو به افزایش است که طبق اخرین امار منتشر شده در این بین قیمت بلیط برای هر فرد 300 هزار ریال و برای خودورهای ورودی 200میلیون ریال اعلام شده است.
یکی از شهروندان بندرچارک در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به مشکلات و کمبودهای این بندر گفت:بندرگاه چارک در تعطیلات تابستان و ایام نوروز بیشتر حجم مسافر را در خود جای میدهد که هرساله تعداد مسافرین رو به افزایش است لذا با نبود ساماندهی مناسب جهت خدمات رسانی به مسافرین مواجه است.
وی اظهار کرد:نبود اقامتگاه برای اسکان مسافران سبب شده تا بعضی بومیان جور مسئولان را به دوش کشند و منازل خود را برای استراحت مسافرین اماده سازند که این امر نیز به دلیل هزینه های هنگفت اجاره منزل و کمبود بلیط گلایه مسافران را بهمراه داشته است.
این شهروند ادامه داد:نبود پارکینگ مناسب یکی دیگر از مشکلات مسافران این بندر است که موجب تجمع تعداد بسیاری زیادی از خودروها در خیابا های منتهی به اسکله می شود و مشکلات عدیده ای را برای اهالی بندر چارک به بار می اورد.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه