اخبار داغ

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند همت همگانی در جامعه/ ۹۶ باند قاچاق مواد مخدر در سال گذشته متلاشی شد

مبارزه با مواد مخدر نیازمند همت همگانی در جامعه/ ۹۶ باند قاچاق مواد مخدر در سال گذشته متلاشی شد
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز مقابله با مواد مخدر نیازمند همتی همگانی در جامعه است گفت: سال گذشته ۹۶ باند قاچاق مواد مخدر درآذربایجان غربی ‌شناسایی و متلاشی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  سردار ناصر اصلانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، بابیان اینکه دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب کرد اظهار داشت: اگر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در جامعه به خوبی پیاده نشود در بین جوانان واعتیاد در بین آنان فاجعه به بار خواهد آمد که جهاد همگان در راستای مبارزه با این مشکل را خواستاریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به روز ۵ تیرماه با عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هر ساله مواد مخدر مازاد و مواردی که خواص دارویی ندارند در این روز منهدم می کند.

,

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه رشد مصرف مواد مخدر نشان از عدم کنترل جهان نسبت به مصرف مواد مخدر دارد، بیان کرد: امروز شاهد رشد ۷۰۰ درصدی مواد روانگردان در جامعه شده ایم که این آمار افزایش را از سال ۲۰۰۹ میلادی تا سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می دهد.

,

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از عناصر ضد انقلاب رابطه مستقیمی با عوامل قاچاقچیان مواد مخدر وجود دارد، تصریح کرد: در بسیاری از استان ها سن اعتیاد کاهش داشته و این کاهش در تمامی شهر ها و کل کشور نیازمند ورود همگان در بحث مبارزه با مواد مخدر دارد.

,

اصلانی، ابراز داشت: امروز قرص ریتالین را برای دانش آموزان جهت بیدار ماندن و هوشیار ماندن توصیه می کنند که این موضوع به دلیل عدم سواد و اطلاع کافی دانش آموزان مسایل و مشکلات مختلفی را به بار می آورد.

,

وی، خاطرنشان کرد: امروز ۹۰ درصد مردم نسبت به مواد مخدر ابراز نگرانی می‌کنند و مبارزه با مواد مخدر مسئله ای ساده نبوده و باید با فعالان رواج دهنده مواد مخدر برخورد شود و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، شفاف سازی و حضور آحاد مردم نیاز‌مند مقابله با این مسئله است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، با بیان اینکه اطلاع رسانی در راستای مقابله با مصرف مواد مخدر وظیفه سنگین اصحاب رسانه است، ابراز کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در بحث مواد مخدر وجود دارد و بیش از ۴۰ درصد به صورت مستقیم و ۳۰ درصد به صورت غیر مستقیم در بحث مواد مخدر در زندان های استان ‌به سر می برند‌.

,

وی، با بیان اینکه از ۸۵۰ سارق در سطح استان بیش از ۸۵ درصد مبتلا به موادمخدر هستند، اذعان داشت: تاکنون در سال گذشته ۲۲ تن و ۹۱۱ کیلو مواد مخدر کشف و ۴ هزار و ۴۵۸‌باند قاچاقچی دستگیر و ۹۶ باند متلاشی شده است.

,

اصلانی، تاکید کرد: میزان کشفیات نسبت به سال گذشته ۳ تن و ۹۵۷ کیلو افزایش داشته و تاکنون ۱۳ هزار و ۹۲۵ معتاد متهاجر شناسایی و به مراکز درمانی ارسال شده اند.

,

وی، ابراز کرد: در کشف انواع قرص های روانگردان ۲۲ درصد و پاکسازی مناطق آلوده ۱۸ درصد و انهدام باند های مواد مخدر ۹ درصد فزایش داشته است.

,

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، افزود: شروع اعتیاد از ۱۴ سالگی بوده و پایان سن اعتیاد ۶۰ سالگی است و باید از اقشار مختلف در راستای پیشگیری از اعتیاد باید آموزش داده شود که در سال گذشته ۶۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری آموزش دیده اند.

,

وی، عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون توسط مجموعه بهداشت و درمان تحت کنترل قرار گرفته اند اما متاسفانه تاثیرگذار نبوده است همچنین در سال گذشته در راستای اینکه خدماتی به بیماران واگیردار وجود داشته باشد مصوب شده است نه تیم های پزشکی سیار در نقاط آلوده حاظر شوند.

,

اصلانی، با بیان اینکه در بحث بیمه معتادین ستادمبارزه با موادمخدر اقدامات قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزاری نمایشگاه ها، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از جمله برنامهوها هستند وو از ۱۰۴ خانواده شهید مواد مخدرآذربایجان غربی طی برنامه هایی دیدار می شود.

,

وی، افزود: امحای ۵ تن‌ مواد مخدر، راهپیمایی خانوادگی از جمله برنامه های اجرایی، تشکیل جلقات امدادی توسط اعضای هلال احمر و افتتاح مرکز مشاوره مقابله با مواد مخدر ، حضور در مزار شهدا از جمله دیگر برنامه های اجرایی در این هفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه