اخبار داغ

یک کارشناس مطرح کرد:

کاهش 20 درصدی مصرف آب با نصب سایه‌بان بر روی کولرهای آبی

کاهش 20 درصدی مصرف آب با نصب سایه‌بان بر روی کولرهای آبی
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: با نصب سایه‌بان بر روی کولرهای آبی می‌توان مصرف آب را تا 20 درصد کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نادر قدس معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش میزان بارش‌ها در استان سمنان طی سالهای اخیر گفت: همه ساله با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش دمای هوا، میزان مصرف آب در استان سمنان نیز افزایش می‌یابد که لازم است شهروندان استان به مدیریت مصرف در زمان پیک مصرف توجه بیشتری داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان افزود: طرح‌های بلندمدت تامین آب استان سمنان چندان امیدوارکننده نیست لذا باید با اصلاح الگوی مصرف، سازگاری با کم آبی موجود را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.
,
 
,
قدس با بیان اینکه مصرف آب در استانهای کویری بیشتر از سایر استانها است تصریح کرد: شهروندان استان سمنان می‌توانند با اقداماتی ساده و کم‌هزینه نقش بسیار مهمی در مدیریت مصرف آب در استان سمنان ایفا کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: بر اساس ‌آمارهای موجود، 30 درصد مصرف آب شرب شهرستان سمنان مربوط به کولرهای آبی است که بسیاری از آن‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند.
,
 
,
این مقام مسئول شرکت آبفای شهری استان با اشاره به طرح‌های این شرکت برای ارتقای بهره‌وری کولرهای آبی در استان گفت: با نصب سایه‌بان بر روی کولرهای آبی می‌توان مصرف آب را تا 20 درصد کاهش داد.
,
 
,
قدس استفاده از ترموستات در کولرهای آبی را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف آب برشمرد و افزود: استفاده از شیرهای کاهنده مصرف در منازل نیز می‌تواند مصرف آب را تا 45 درصد کاهش دهد.
,
 
,
وی با اشاره به نصب پمپ آب در برخی از آپارتمان‌ها با هدف تقویت فشار آب گفت: مشترکانی که قصد استفاده از پمپ آب در منازل خود را دارند حتما باید یک منبع ذخیره را قبل از پمپ قرار دهند تا از بروز مشکل برای واحدهای مجاور جلوگیری شود.
,
 
,
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان خاطرنشان کرد: عدم نصب مخازن ذخیره آب قبل از محل قرار گرفتن پمپ نه تنها به کاهش فشار آب برای مشترکان مجاور منجر خواهد شد بلکه ممکن است در زمان قطعی آب به پمپ‌ها آسیب برساند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه