اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان:

52 واحد دانشگاهی در هرمزگان وجود دارد/ 85 درصد از ظرفیت بالقوه دریا مغفول مانده است

52 واحد دانشگاهی در هرمزگان وجود دارد/ 85 درصد از ظرفیت بالقوه دریا مغفول مانده است
مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان با بیان اینکه در استان هرمزگان 52 واحد دانشگاهی وجود دارد،گفت: 80 هزار نفر استاد در کشور وجود دارد که 35 هزار نفر اساتید بسیجی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ احسان کامرانی، مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان در نشست مطبوعاتی روز گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید با اشاره به ویژگی های شهید چمران ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر این دارند که اساتید ما باید در تراز شهید چمران باشد ما دانشگاهیان باید سعی کنیم خودمان را هم تراز با شهید چمران برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان با بیان اینکه ابعاد شخصیتی شهید چمران با توجه به صحبت مقام معظم رهبری یک جمع اضداد است، افزود: یک روح عرفانی، هنری و ظریف در مقابل تفنگ و برنامه های نظامی،عرفان شبانه و پشتیبان و یاور یتیمان و بچه های لبنان، روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را در شهید چمران می بینیم اگر همه این ها را در کنار هم قرار دهیم یک شخصیت عجیبی را از شهید چمران می سازد.

,

کامرانی بیان کرد: دوران زندگی شهید چمران در سه نماد مهاجرت، مجاهدت و شهادت خلاصه می شود ان شالله ما هم بتوانیم در تراز شهید چمران اساتیدی را داشته باشیم که بتوانیم به جامعه اسلامی خودمان کمک کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه 80 هزار نفر اساتید دانشگاه در کشور داریم، گفت: از این تعداد این 80 هزار نفر اساتید در کشور 35 هزار نفر اساتید بسیجی هستند و بزرگترین تشکیلات و صنفی که در کشور وجود دارد بسیج اساتید است.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان تصریح کرد: در استان هرمزگان 50 درصد اساتید ما عضو بسیج اساتید هستند و حتی آنهایی هم عضو نیستند ما آنها را بسیجی می دانیم چرا که رسالت اساتید خدمت به مردم است و به همین دلیل ما آها را بسیجی می دانیم.

,

کامرانی افزود: در استان هرمزگان 52 واحد دانشگاهی وجود دارد و با توجه به اینکه تحریم ها، مشکلات و پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری فرمودند الان وقت آن است که اساتید ما نقش خودشان را ایفا کنند و آن یافته هایی که در خودمان وجود دارد اختیار مسئولان و مدیران قرار بدهیم که این خود می تواند کمک بزرگی برای کشور باشد.

,

وی ادامه داد: در بسیج اساتید هرمزگان ما دوره های زیادی را گذراندیم و در بحث جنگ نرم و هوشمند هیچ دستگاهی و دانشگاهی مانند بسیج اساتید در این حوزه کار نکرده که این را به جرات می توانم بگوییم و شاهد ما بر این ادعا خود اساتید هستند که در اینجا حضور دارند.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان گفت: اساتید استان هرمزگان دوره های مقدماتی پیوست نگاری فرهنگی را گذرانده اند که از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که برروی زمین مانده بود و بر اساس دستور مقام معظم رهبری بسیج اساتید پیش قدم شد و این کار را انجام می دهد.

,

کامرانی افزود: در بحث سبک زندگی ایران اسلامی، اقتصاد مقاومتی بسیج اساتید در این حوزه بسیار کار کرده و در واقع ما سند اقتصاد مقاومتی استان تاکید بر تولید، اشتغال، صادرات این سند را تهیه کردیم و این می تواند نقشه راهی توسعه استان هرمزگان باشد و در همین زمینه سازمان بسیج اساتید هرمزگان 15 تا کارگروه تخصصی را تشکیل داد که این کارگروه های تخصصی اساتیدی از نخبگان استان هستند.

,

وی، سیاست و ماموریت جدید بسیج اساتید را تاسیس اندیشکده ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در استان هرمزگان سه تا اندیشکده وجود دارد که شامل اندیشکده اجتماعی و فرهنگی، اندیشکده آب، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی و اندیشکده اقتصاد و اقتصاد دریا محور است.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان افزود: آمار طلاق در استان حدود 35 الی 50 درصد است و ما در قبال این آسیب های اجتماعی مسئول هستیم و حال باید از خود پرسید که در این حوزه چیکار کردیم؟ و ما باید به عنوان اساتید نقش مان را این حوزه ایفا کنیم و به جامعه خودمان کمک کنیم که خوشبختانه اندیشکده اجتماعی و فرهنگی با سه زیر گروه که شامل آینده پژوهی و آینده نگاری در حال فعالیت است.

,

کامرانی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان آب شیرینکن ها در دنیا در منطقه خلیج فارس است اما اکنون استان هرمزگان با بی آبی دست و پنجه نرم می کند چرا ما در گذشته برنامه ریزی نکردیم تا به چنین روزی آب شیرینکن ها را داشته باشیم که مسئولان ما باید الان نگران باشند که آب نداریم.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر آلودگی فاضلاب ها در استان هرمزگان جای نگرانی دارد و همین ماهی ها و آبزیانی که در کنار ساحل هستند در حال حاضر ما داریم استفاده می کنیم دارند که سلامت مردم در خطر است و در حوزه کشاورزی محصولاتی که کشاورزان استان تولید می کنند از نظر اقتصادی به گونه ای است که قابل برداشت نیست.

,

مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان خاطر نشان کرد: اکنون ما تنها 15 درصد از ظرفیت دریا در استان استفاده می کنیم و در واقع 85 درصد ظرفیت بالقوه دریا را در استان هرمزگان مغفول مانده است اما سایر کشورهای ساحلی دنیا از این ظرفیت به نحوه احسن استفاده می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه