اخبار داغ

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلیل آباد خبر داد؛

صدور اولین مجوز راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در شهر کندر

صدور اولین مجوز راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در شهر کندر
اولین مجوز راه اندازی اقامتگاه بوم گردی شهر کندر و سومین مجوز راه اندازی اقامتگاه بوم گردی شهرستان خلیل آباد صادر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حمید رضا محمودی قوژدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه هایی هستند که در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: این اقامت گاه ها ضمن تعامل حداکثری با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط های طبیعی فراهم می کند.

,

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلیل آباد با بیان اینکه بوم گردی و بوم اقامتی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی است، تصریح کرد: شهرستان خلیل آباد «دیار تاکستان های سرسبز» یکی از شهرستان هایی است که ظرفیت زیادی برای بوم گردی و بوم اقامتی دارد.

,

وی همچنین عنوان کرد: در همین راستا با توجه به سیاست های حوزه گردشگری سازمان و پتانسیل ها شهرستان خلیل آباد با استفاده از توان بخش خصوصی اقدام به راه اندازی سومین اقامتگاه بوم گردی شهرستان در شهر کندر بخش ششطراز شد که موافقت اولیه آن توسط معاونت گردشگری اداره کل صادر شد.

,

محمودی در پایان افزود: در حال حاضر اقامتگاه بوم گردی اشنو در روستای جعفرآباد به بهره برداری رسیده است و اقامتگاه بومگردی وزیر پناه در روستای دهنو در مرحله تجهیز می باشد.

,

شهرستان خلیل آباد با دارا بودن 11 اثر تاریخی و فرهنگی و 6 اثر معنوی در فهرست آثار ملی در فاصله 240 کیلومتری از مشهد مقدس واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه