اخبار داغ

کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با دانا:

دانشگاه های غیردولتی به خاطر پول فقط دانشجو می پذیرند/ هر کس پول داشته باشد می تواند تئاتر کار کند حتی بدون سابقه+فیلم

دانشگاه های غیردولتی به خاطر پول فقط دانشجو می پذیرند/ هر کس پول داشته باشد می تواند تئاتر کار کند حتی بدون سابقه+فیلم
مسعود دلخواه کارگردان و بازیگر گفت: من در حوزه تدریس به طور مداوم فعالیت دارم به خاطر این که عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گروه بازیگری و کارگردانی هستم، درنتیجه همیشه در این دانشگاه تدریس می کنم.
[

مسعود دلخواه کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما وتلویزیون در مورد فعالیت های اخیر خود در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: من در حوزه تدریس به طور مداوم فعالیت دارم به خاطر این که عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گروه بازیگری و کارگردانی هستم، درنتیجه همیشه در این دانشگاه تدریس می کنم.

, مسعود دلخواه , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: جدا از فعالیت تدریس در تدارک ادامه تمرین های نمایشی از شکسپیر به نام شاه لیر هستم که قرار است در آبان ماه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شود، یک وقفه یک ماهه در تمرین ها افتاد و قرار است که دوباره شروع کنیم.

, شکسپیر, شاه لیر,

, ,

دلخواه در باب این که از سوپر استار ها در تئاتر برای فروش گیشه استفاده می کنند گفت: بازیگر باید بازی کند، خواه فیلم، تئاتر، رادیو و یا سینما باشد، کار بازیگر بازی کردن است، این که بخاطر فروش گیشه از سوپراستار استفاده کنیم اشکالی ندارد و آن ها اگر بخواهند تئاتر کار کنند خیلی خوش آمدند، اما ممکن است که یک عده از تماشاگران صرفا بخاطر حضور سوپراستارها به تماشای نمایش بیایند که اینجای کار اشکال دارد؛ یعنی این که ما تماشاگر تئاتر پرورش نمی دهیم، تماشاگر سوپراستار پرست می شود.

,

وی در ادامه عنوان کرد: اگر یک نمایش خوب و با کیفیت بالا باشد ستاره های سینما هم در آن بازی کنند ایرادی ندارد که تماشاگرهایی که می آیند جدا از دیدن این چهره ها یک نمایش خوب هم ببینند، اما اغلب این اتفاق نمی افتد، خیلی وقت ها تماشگر به سالن می آید و فروش خوبی هم ممکن است داشته باشد و از دیگر نمایش ها بیشتر فروش کند اما نقد خوبی در مورد آن اثر نوشته نمی شود و اینجا است که تجارت بر هنر غلبه پیدا می کند.

,

 

,

دلخواه در مورد محتوای آثار نمایشی خاطرنشان کرد: محتوای نمایش ها افت داشته است، چون یک جریان کامل و قابل بررسی نداریم، نمایش هایی که در تماشاخانه های دولتی و غیردولتی اجرا می شود یک سری نمایش های خوب و بسیاری از آن ها بی محتوا و بی معنی است.

, دلخواه,

, ,

کارگردان نمایش مفیستو اذعان داشت: همه کارگردانی می کنند اما به این معنی نیست که همه کارگردان هستند، ممکن است من هم نقاشی بکشم اما به این معنا نیست که من نقاش باشم؛ این است که مشکلات ما از همین جا نشات می گیرد که در تماشاخانه های خصوصی هرکسی که پول داشته باشد می تواند نمایش روی صحنه ببرد و هیچ مرجع نظارت و رسیدگی وجود ندارد که تعیین کند چه کسی می تواند کار کند اما در سینما این گونه نیست؛ در تئاتر اگر پدر پولداری داشته باشید می توانید به عنوان مثال در تالار وحدت پولی بدهید و اجرا کنید، همین آدم ممکن است که حتی یک تئاتر هم کار نکرده باشد.

, مفیستو, تالار وحدت,

 

,

مسعود دلخواه اظهار داشت: مشکلات فرهنگی و هنری ما تازگی ندارد، سال هاست که این مشکلات وجود دارد، اگر راجع به مشکلات تئاتر بگوییم از وزارت علوم و دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه های غیرولتی شروع می شود چرا که هر چقدر که بخواهند دانشجو می پذیرند و چرایی آن معلوم نیست، 10 درصد این افراد قابلیت هنری دارند اما 90 درصد آن ها معلوم نیست چرا به این رشته آمده اند.

, مسعود دلخواه,

, ,

وی در ادامه گفت: این دانشجوها مقصر نیستند چون که دانشگاه به آن ها می گوید که بیایید و به ما پول بدهید، تنها به فکر پول هستند و چیز دیگری وجود ندارد چرا که آزمونی درکار نیست، با آدم ها تماس می گیرند و می گویند که شما می خواهید به دانشگاه بیایید؟ شهریه آن این مقدار است؛ آن وقت برای این تعداد دانشجو باید از کجا استاد بیاورند؟ کیفیت چه می شود؟ آن وقت نتیجه همین می شود که در تئاترهای حرفه ای مان می بینیم؛ مشکل یک جا و دوجا نیست، از آزمون گرفته تا می رسیم به برنامه ریزی که در وزارت ارشاد باید انجام شود و تا خود هنرمندان و صنف آن ها و رادیو و تلویزیون در گسترش فرهنگ کار کند، شهرداری و آموزش پرورش باید از کودکی مردم را آماده کنند.

, دانشگاه, رادیو, تلویزیون, شهرداری, آموزش پرورش,

 

,

دلخواه در پایان گفت: مشکل فرهنگی متعلق به همه است، همه مقصر هستند و باید دست به دست هم دهیم، در جامعه الگو سازی درست شود تا فرهنگ بتواند رشد کند و متعالی شود.

, دلخواه ,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه