اخبار داغ

نماینده مردم همدان در مجلس:

واردات برنامه‌‌ای مغایرت و مخالف با اقتصاد مقاومتی است/بی‌مدیریتی، اشرافی‌گری، بی‌اعتقادی؛ بزرگترین مشکل کشور

واردات برنامه‌‌ای مغایرت و مخالف با اقتصاد مقاومتی است/بی‌مدیریتی، اشرافی‌گری، بی‌اعتقادی؛ بزرگترین مشکل کشور
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه واردات بی‌رویه، غیرمنطقی، قاچاق یا غیرقاچاق برنامه‌هایی در مغایرت و مخالف با اقتصاد مقاومتی است، گفت: امروز بزرگترین مشکل کشور بی‌مدیریتی، اشرافی‌گری، بی‌اعتقادی به مبانی اسلامی و جهادی کار نکردن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص تذکر رئیس مجلس به دولت در زمینه تخلف در اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مبتنی بر دانش دینی ، نیروی انسانی بومی و منابع داخلی است؛ لذا هر برنامه‌ای که به این سه عنصر آسیب برساند، در مخالفت و مغایرت با اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع؛,

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص تذکر رئیس مجلس به دولت در زمینه تخلف در اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مبتنی بر دانش دینی ، نیروی انسانی بومی و منابع داخلی است؛ لذا هر برنامه‌ای که به این سه عنصر آسیب برساند، در مخالفت و مغایرت با اقتصاد مقاومتی است.

,

وی گفت: واردات بی‌رویه، غیرمنطقی، قاچاق یا غیرقاچاق از جمله برنامه‌هایی است که مغایرت و مخالف با اقتصاد مقاومتی است.

,

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: وقتی بیشترین ثبت سفارشات ما برای واردات با ارز 4200 برای کسانی است که کالاهایی را وارد ‌می‌کنند که مورد نیاز عامه مردم نیست؛ یا آن کالا در داخل تولید می‌شود، یا کالای تفننی است و بعضا" با دلار 4200 از خارج وارد و با دلار 7000 به فروش می‌رسد.

,

وی خاطرنشان کرد: واردات کالاها مستقیما" بر اقتصاد مقاومتی اثر میگذارد، کارگران ما را بیکار می‌کند، اجناس گران میکند، معیشت را بر مردم تنگ می‌کند، تولید در کشور را کاهش و وابستگی آن را افزایش میدهد.

,

حاجی بابایی گفت: بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و تخلف در آن ارز کشور که مهمترین نیاز کشور است را به خارج از کشور می‌فرستد و دست دشمن را برای فشار و تحریم به جمهوری اسلامی باز میکند.

,

وی اذعان داشت: وقتی ما از تولیدات داخلی استفاده کنیم، تهدیدها نمی‌تواند اثر کند؛ وقتی ارز مورد نیاز کشور را بی‌حساب و کتاب و بی‌رویه از کشور خارج نکنیم و در اختیار مان باشد، دشمن نمی‌تواند تحریم‌ها را بر ما تحمیل کند.

,

نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد: امروز بزرگترین مشکل کشور بی‌مدیریتی، اشرافی‌گری، بی‌اعتقادی به مبانی اسلامی و جهادی کار نکردن است.

,

وی افزود: آسیب‌هایی که از ناحیه ورادات وارد میشود که از جمله آسیب زدن به اقتصاد مقاومتی و در نتیجه آسیب به اقتدار، امنیت ملی و اقتصاد کشور، اشتغال، بالا رفتن نرخ بیکاری و کاهش رشد نقدینگی خواهد بود.
حاجی بابایی در پاسخ به این سؤال که مجلس در برابر تخلفات دولت در اقتصاد مقاومتی چه برنامه و نظارتی دارد، گفت: مجلس هم در این زمینه تلاش‌هایی انجام می‌دهد اما به نظر بنده مجلس هم رفتار قانع کننده ای ندارد، مجلس باید بهتر از گذشته در این عرصه ورود پیدا کند.

,
,

وی افزود: دیگر بحث تخلف دولت از اقتصاد مقاومتی و واردات از تذکر، توبیخ و فریاد گذشته و به سؤال از زیر رئیس جمهور رسیده ست که متأسفانه هر وقت این سؤال از رئیس جمهور در برابر ملت و نمایندگان مردم پاسخگو باشد، با برخی عقب نشینی‌ها، لابی‌ها برخی نمایندگان انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه