اخبار داغ

استاندار زنجان:

بلاتکلیفی 20 هزار قطعه زمین در زنجان/ ارتقا کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان مورد توجه قرار گیرد

بلاتکلیفی 20 هزار قطعه زمین در زنجان/ ارتقا کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان مورد توجه قرار گیرد
استاندار زنجان با تاکید به ارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های غیر رسمی گفت: زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر رسمی افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسد‌اله درویش‌امیری امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه نابسامانی که که در سکونتگاه‌‌های غیر رسمی وجود دارد شاهد آسیب‌های اجتماعی جدی هستیم اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در این گونه مناطق به شدت زمینه بروز آسیب‌های جدی در این سکونتگاه‌ها مهیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در این سکونتگاه‌ها مشکلات اساسی در کشور داریم ابراز کرد: این مناطق در شهرهای بزرگ به یک معضل جدی تبدیل شده است.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی راس ستاد بازآفرینی در کشور بوده و استانداران در استانها و در شهرستانها نیز فرمانداران مسئولیت این ستاد را دارند افزود: هدف این ستاد ارتقای کیفیت زندگی ساکنین در این گونه مناطق است.

,

وی با بیان اینکه ما بدنبال ارتقا کیفیت زندگی ساکنین در این مناطق هستیم افزود: شهرها و سکونتگاه‌های شهری ما ثروت و سرمایه ملی ما است و ما چقدر باید تلاش کنیم تا شهری مانند شهر زنجان تشکیل شود و اینها ثروت‌های ملی در کشور محسوب می‌شوند.

,

درویش امیری با اشاره به اینکه حدود بیش از یک هزار شهری که در کشور داریم منابع ملی کشور هستند ابراز کرد: اگر در ساخت شهرها نگاه مهندسی عمیق معماری وجود نداشته باشد با بسیاری از مشکلات که امروز هم گرفتار آن هستیم در آینده نیز مواجه خواهیم شد.

,

وی عنوان کرد: تازه به این فکر افتادیم که سکونتگاه‌های غیر رسمی را به سکونتگاه رسمی تبدیل کرده و بافت‌های فرسوده را احیا کنیم.

,

استاندار زنجان بیان کرد: اگر در توسعه شهری ما اصول معماری و شهرسازی حاکم بود ما بافت ناکارآمد و فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی را الان بکار نمی‌بردیم.

,

وی بیان کرد: اگر ما به وظایف اداریمان به موقع عمل می‌کردیم این اتفاقات رخ نمی‌داد.

,

درویش امیری خاطر نشان کرد: باید سکونتگاه‌های رسمی ما که ثروت ملی هر کشوری است باید به بهترین وجه از آن حفظ شود.

,

وی با اشاره به اینکه 20 هزار قطعه زمین بلاتکیف در زنجان وجود دارد در حالی که عده‌ای تلاش می‌کنند 700 هکتار به حوزه استحفاظی شهری اضافه شود بیان کرد: با چه منطق و دیدگاهی و با چه اعتقادی ما باید 700 هکتار به محدوده استحفاظی زنجان اضافه کنیم.

,

استاندار زنجان ابراز کرد: مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق ارتقای کیفیت زندگی در مناطق سکونتگاه‌های رسمی وجود داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه با یک اقدام بافت ناکارآمد ما به بافت کارآمد تبدیل نمی‌شود ابراز کرد: همه دستگاه‌ها در کنار همدیگر می‌توانند با همپوشانی همدیگر بافت‌های ناکارآمد را به بافت‌های کارامد تبدیل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه