اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

2400 زندانی در اصفهان تا 10 جزء قرآن کریم را حفظ هستند/ برگزاری ۳۳۷ دوره مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان

2400 زندانی در اصفهان تا 10 جزء قرآن کریم را حفظ هستند/ برگزاری ۳۳۷ دوره مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با اقدامات انجام شده هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ نفر در زندان اصفهان از یک جزء تا پنج و ده جزء قرآن کریم را حفظ هستند و چند نفر نیز حافظ کل قرآن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ احمد خسروی وفا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون تعداد پرونده‌های وارد شده با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که برای هر پرونده کیفری حداقل در چهار یا پنج نقطه تصمیم قضایی گرفته می شود و این آمار بر همین اساس است، اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۱۲ پرونده وارد دادگاه شده است که مشمول تمام بخش‌های قضایی استان مانند دادیاری‌ها، بازپرسی‌ها، دادگاه خانواده، تجدید نظر، کیفری، سرپرستی، اظهار نظر، اجرای احکام کیفری و غیره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۶۷۸ پرونده منتهی به صدور رای قطعی شده است، درباره آمار ثبت ۱۶ رقمی پرونده‌ها معروف به آمار یکتا که نشان از آمار واقعی پرونده و تعداد مراجعه است، ابراز کرد: ۴۷۲ هزار و ۴۶۵ پرونده به شکل عدد ۱۶ رقمی در سال گذشته ثبت شده است بدین معنا که این پرونده در تمام مراحل دادرسی یک شماره ۱۶ رقمی جداگانه و ثابت دارد.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: این آمار واقعی پرونده‌های ورودی محسوب می‌شود اما آمار قبلی نشان از عملکرد قضات است بدین معنا که یک میلیون و ۱۷۱ بار رای صادر شده است.

,

وی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه های تجدید نظر از ۱۵۷ روز در سال ۹۲ به ۱۲۸ روز در سال ۹۶ رسیده است، تاکید کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری از ۴۱۴ روز در سال ۹۲ به ۲۶۵ روز رسیده و ۱۴۹ روز کاهش داشته است.

,

وی به کاهش ۱۷ روزی زمان رسیدگی در دادگاه حقوقی از ۱۵۸ روز به ۱۴۱ روز اشاره کرد و بیان کرد: زمان رسیدگی در دادگاه کیفری از ۱۲۴ روز به ۸۹ روز رسیده است و زمان رسیدگی در بازپرسی و دادستانی تفاوتی نداشته است.

,

خسروی وفا با بیان اینکه اجرای احکام مدنی از ۴۹۲ روز در سال ۹۲ با ۲۰۴ روز کاهش به ۲۴۰ روز در پایان سال گذشته رسیده است، گفت: همچنین اجرای احکام کیفری در سال ۹۲ از تعداد ۲۹۵ روز با ۱۷ روز کاهش به ۱۸۸ روز رسیده است.

,

وی جرم نخست در استان را توهین به افراد عنوان کرد و گفت: در این زمینه بیش از ۴۰ هزار پرونده در سال ۹۶ داشتیم.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های سرقت ۳۹ هزار و ۶۹۳ مورد بوده است، گفت: همچنین در زمینه ایراد صدمه بدنی بر اثر تصادف رانندگی ۳۷ هزار و ۵۱۰ پرونده، در زمینه ضرب و جرح ۳۶ هزار و ۹۵۳، تهدید ۲۸ هزار و ۱۲۷، تخریب ۱۵ هزار و ۵۳۱، کلاهبرداری ۱۴ هزار و ۴۵۱، خیانت در امانت ۱۴ هزار و ۳۷۰، افترا ۱۲ هزار و ۸۰۴ و تحصیل مال از طریق نامشروع، سوء استفاده و تقلب ۹ هزار و ۴۹۵ پرنده تشکیل شده است.

,

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ جرم خشونت رتبه دوم و سرقت رتبه اول را در استان اصفهان داشت، گفت: باید توجه داشته باشیم که بسیاری از ضرب و جرح ها منتج به قتل یا خشونت شدید می شود و بر این اساس در سال ۹۶ جرم قتل یک رتبه کاهش داشته است.

,

خسروی وفا بیان کرد: همچنین مواد مخدر در سال ۹۴ رتبه دهم را داشت اما در سال ۹۶ دیگر جزو ۱۰ اتهام نخست استان اصفهان نیست و به پایین تر از ۱۰ رسیده است.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۰ تن مواد مخدر کشف شده است، ابراز کرد: مناطق زیادی از استان که آلوده به مواد مخدر بوده است برای چندمین بار پاکسازی و معتادان متهاجر و خرده‌فروش‌ها دستگیر شدند.

,

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۷۳ باند سرقت در استان اصفهان متلاشی شد و در این ارتباط ۴۶۲ نفر دستگیر و سه هزار و ۷۶۲ فقره کشف سرقت داشتیم.

,

خسروی وفا با اشاره به اینکه استان اصفهان بیشترین پست های اداری بلاتصدی را دارد، تصریح کرد: ما چهار هزار و ۳۵۹ پست مصوب در استان داریم اما تنها ۳۶ درصد پست ها پر شده است بدین معنا که تنها یک هزار ۵۷۵ نفر سر کار هستند.

,

وی اضافه کرد: در همین راستا یک هزار و ۱۶۰ پست در بخش قضایی داریم که ۶۴۹ پست تصدی شده و ۵۱۱ پست بلاتصدی است.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان درباره پیگیری در ارتباط با اضافه شدن پست‌های قضایی اظهار کرد: از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته با تلاش بسیار ۴۶۸ پست قضایی در استان اصفهان اضافه شد بدین معنا که در سال ۹۲ تعداد ۶۹۲ پست داشتیم که امروز به یک هزار و ۱۶۲ مورد رسیده است.

,

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ تعداد ۳۱۳ شعبه در کل اصفهان داشتیم اما در پایان سال ۹۶ به ۳۹۸ شعبه رسید که در نتیجه این اضافه شدن‌ها در سال ۹۲ تعداد هزار و ۲۴۸ پرونده مسن که بیش از دو سال از زمان دادخواست اولیه آنها می گذرد، در پایان سال ۹۶، به یک هزار و ۸۳۲ پرونده رسیده است.

,

خسروی وفا ادامه داد: در این ارتباط یک هزار و ۹۰۰ پرونده احکام مجازات جایگزین مانند الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه، مراقبت تحت زمان خاص صادر شده و محرومیت از حقوق اجتماعی در مقطع زمانی خاص از دیگر موارد جزایی بوده است.

,

وی به آمار شعب شورای حل اختلاف در استان پرداخت و افزود: در استان اصفهان ۲۸۳ شعبه حل اختلاف داریم که ۱۹۸ شعبه حقوقی و به شکل تخصصی است و ۳۳ شعبه نیز به شکل تخصصی به موضوع سازش اختصاص دارد.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه از این تعداد ۵۲ شعبه روستایی در روستاهای بزرگ مستقر هستند، گفت: در سال ۹۶ تعداد ۲۲۲ هزار و ۵۶۸ پرونده وارد شورای حل اختلاف شده است که ۲۱۷ هزار و ۶۷۸ مورد مختومه شدند.

,

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه چهار کارگروه در استان اصفهان با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل شده است، عنوان کرد: کارگروه حقوقی و نظارت قضایی، کارگروه حمایت قضایی از سرمایه گذاری، کارگروه مشاوره و داوری برای نخستین بار در استان و کارگروه پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی از این جمله هستند.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در همین ارتباط ۱۰ جلسه با ۴۰ مصوبه برگزار شد، به عنوان سال جاری یعنی حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و اظهار کرد: امیدواریم شاهد باشیم دستگاه قضایی استان در کنار مدیران اجرایی به شکل جدی از سرمایه گذاران و کالای ایرانی حمایت کند و بر این اساس میز حمایت از سرمایه گذاری در معاونت پیشگیری به شکل مستقیم راه اندازی شده است.

,

وی در ارتباط با اقداماتی که برای زندانیان انجام شده است، ابراز کرد: ۳۳۷ دوره مهارت های فنی و حرفه ای برای زندانیان برگزار شده است و با نظارت قضات ناظر زندان هر زندانی چه در داخل چه در خارج از زندان می تواند، تحت نظارت، دارای حرفه باشد و از این طریق به زندانیان کمک می شود.

,

خسروی وفا بیان کرد: در سال گذشته در حوزه بهداشت و سلامت زندانیان نیز گام‌های موثری برداشته شد که نتیجه آن کسب مقام اول در نخستین مجمع سلامت استان است.

,

وی با بیان اینکه همچنین ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان تحت پوشش مشاوره قرار گرفتند، گفت: در زمینه توجه به مسایل فرهنگی باید به این امر توجه کنیم که با اقدامات انجام شده هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ نفر در زندان اصفهان از یک جزء تا پنج و ده جزء قرآن کریم را حفظ هستند و چند نفر نیز حافظ کل قرآن هستند.

,

وی در ارتباط با پرونده کودک افغانی مورد اذیت و آزار در خمینی‌شهر اذعان کرد: تعداد زیادی افراد در مظان اتهام در ارتباط با اذیت و آزار این کودک دستگیر شدند و با توجه به عدم تشریح چهره فرد به دلیل کودک بودن روند کار کمی کند شده است.

,

خسروی وفا با اشاره به اینکه این موضوع از روز نخست پیگیری و چهره نگاری در این ارتباط انجام شده است، بیان کرد: در این زمینه مشورت قضایی به دادسرای خمینی‌شهر شهر داده شد و یکی از همکاران برای پیگیری معرفی شده است.

,

وی با بیان اینکه همچنین تیم ویژه ای توسط نیروی انتظامی در حال پیگیری است اما تاکنون فرد جانی در این راستا شناخته نشده است، گفت: اظهارات افراد احضار شده دریافت شده است و در حال حاضر تنها مظنون هستند.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه تبعیت فرد متجاوز مشخص نیست و اگر خانواده اصراری بر تابعیت دارند پس باید این فرد را بشناسند، ابراز کرد: پرداختن به بحث تابعیت در این شرایط خاص صحیح نیست، به طور کلی در مورد هر فردی که قربانی جرم است ما وظیفه حمایت داریم که این کار در حال انجام است.

,

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه به آمار اراضی رفع تصرف شده منابع طبیعی اشاره کرد و بیان کرد: در سال ۹۶ یک هزار و ۱۲۳ هکتار رفع تصرف در ۲۶۰ پرونده از اراضی مربوط به منابع طبیعی داشتیم و همچنین در اراضی رفع تصرف شده در اداره کل مسکن و شهرسازی ۳۵۶ هزار و ۹۳۸ متر در ۶۳ پرونده بوده است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه