اخبار داغ

سلاحش لرزه بر اندام اسرائیل انداخته بود

سلاحش لرزه بر اندام اسرائیل انداخته بود
سی و یکم خرداد ماه برابر با سالروز شهادت شهید مصطفی چمران است که با درد و رنج محرومان و مظلومان کشورهای اسلامی آشنا بود. وی تمام عمر خود را صرف به مبارزه با ظلم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جای جای جبهه‌های حق علیه باطل کشورمان از سوسنگرد تا بلندی‌های الله اکبر گرفته تا شمالی‌ترین دره‌های لبنان می‌توانند به حضور مستمر مصطفی چمران سوگند یاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی چریکی بود که آتش سلاحش لرزه بر اندام اسرائیل و صدام انداخته بود. مصطفی چمران نقشی بس عظیم در اداره جهاد مسلحانه علیه صهیونیسم بین الملل داشت. شهید چمران جنگ با کفر را از جبهه‌های لبنان و علیه اسرائیل غاصب آغاز کرد و از آن جا به ایران اسلامی آمد و با شروع جنگ و جهاد در ایران به مبارزه ادامه داد.

,

شهید چمران حماسه‌های جنوب و غرب ایران را با حماسه‌های لبنان و فلسطین در هم آمیخت. وی شیر روز و زاهد شب بود. حماسه‌ و عرفان او، خروشی بی‌امان‌تر و رزمی کفر ستیزتر آغاز کرد و جنگ با رژیم بعث را آغاز بر جنگ با اسرائیل قرار داد.

,

دانه‌های مقاومت اسلامی امروز از سال‌های ۴۹ تا ۵۷ در لبنان و خاورمیانه توسط شهید چمران رقم خورد، زمانی که او در لبنان و مرزهای اسرائیل بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پیش از ایجاد بسیج سراسری، شهید چمران از آنجایی که خطر حمله عراق به کشور را متوجه شده بود، پیشنهاد ایجاد یک لشکر 10 هزار نفری را داد. با فراخوان نیروهایی را جذب بسیج کرد که این افراد بعدها به عضویت ستاد جنگ‌های نامنظم درآمدند.

,
منبع: دفاع پرس
, منبع: دفاع پرس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه