اخبار داغ

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا:

هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت نداریم/بهره‌برداری از 20 هزار قطعه ساخت داخل در نیروگاه

هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت نداریم/بهره‌برداری از 20 هزار قطعه ساخت داخل در نیروگاه
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به این که نیروگاه نکا نیروگاهی آسیب پذیر است و ما هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت نداریم، گفت: با اجرای خط جدید انتقال گاز دامغان- نکا، نیروگاه در رینگ کامل تأمین گاز قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محسن نعمتی شب گذشته در نشست خبری مدیران صنعت برق مازندران، با اشاره به این که در جهت نهادینه کردن و تحقق عملی شعار حمایت از کالای ایرانی گام های خوبی در کشور برداشته شده است و تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستور کار نیروگاه نکا قرار گرفته است، اظهار کرد: در 6 سال گذشته بالغ بر 33 هزار قطعه و در دو سال گذشته بالغ بر 20 هزار قطعه در کشور ساخته و در نیروگاه شهید سلیمی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به خودباوری ایجاد شده در داخل کشور و مجموعه نیروگاه، یادآور شد: با اتکا به پیشرفت های علمی و توانمندی نیروهای متخصص داخلی می توان گفت عمده کالاهایی که مورد نیاز صنایع باشد در داخل کشور ساخته می شود.

نعمتی با بیان این که در نیروگاه شهید سلیمی نکا طی سال گذشته بالغ بر 11 میلیارد و 189 میلیون و 872 هزار کیلووات ساعت انرژی تولید شد، افزود: از این میزان تولید؛ بیش از 10 میلیارد و 763 میلیون و 49 هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد که 81.77 درصد انرژی تولید شده آن در واحدهای بخاری و 18.23 درصد سهم واحدهای سیکل ترکیبی است.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، گفت: نیروگاه شهید سلیمی در تولید برق، رتبه دوم را در سال 95 و رتبه نخست را در سال 96 در میان نیروگاه های کشور کسب کرد.

نعمتی، آب نیروگاه بخار و تأمین سوخت را از اولویت های اصلی نیروگاه بیان نمود و گفت: استفاده از آب دریا و نصب آب شیرین کن در دستور کار این نیروگاه است. هم اکنون نیروگاه شهید سلیمی در حال استفاده از آب شیرین کنی با سرمایه گذاری 3 میلیارد تومان است و نصب آب شیرین کن RO با توان تصفیه 6 هزار متر مکعب آب در طول شبانه روز در دستور کار نیروگاه قرار دارد و قرار داد اجرای این پروژه سنگین نیز با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد تومان منعقد شده است که با نصب آن، نگرانی تأمین آب نیروگاه مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، با اشاره به این که نیروگاه نکا نیروگاهی آسیب پذیر است و ما هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت نداریم، خاطرنشان ساخت: با اجرای خط جدید انتقال گاز دامغان- نکا، نیروگاه در رینگ کامل تأمین گاز قرار گرفته که البته لازم است فشار گاز برای استفاده کامل تقویت شود. با جدیت به دنبال افزایش سهم گاز و حذف تدریجی مازوت از چرخه سوخت نیروگاه بوده و هستیم و در سال های اخیر مصرف مازوت در این نیروگاه سیر نزولی پیدا کرده و سهم آن در تولید انرژی واحدهای بخار نیروگاه از 87 درصد سال 1392 در 8 ماهه اول امسال به 20 درصد کاهش یافته، ولی این وضعیت همچنان مطلوب ما نیست و باید ارتقاء یابد.

*برگزاری 12 مانور جهادی برای افزایش پایداری شبکه
کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز در این نشست با اشاره به این که شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران دارای 583،128 مشترک می باشد، یادآور شد: از این تعداد 486،834 اشتراک خانگی، 20،202 اشتراک عمومی، 8،738 اشتراک کشاورزی، 58،198 اشتراک سایر مصارف، 6،128 اشتراک روشنایی معابر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به اهمیت موضوع کاهش تلفات برق و مدیریت مصرف در فصل گرم سال اشاره کرد و اظهار داشت: سال 96 در بحث کاهش تلفات انرژی برق و مبارزه با برق غیرمجاز مانورهای جهادی از سوی این شرکت برگزار گردید.

فرح زاد، گفت: همچنین 12 مانور جهادی برای افزایش پایداری شبکه و بالابردن قابلیت اطمینان در راستای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بر روی خطوط ناپایدار برق بصورت گسترده و در امور هشتگانه با اعتبار بالغ بر 14 میلیارد ریال در 1 سال گذشته برگزار شد که با توجه به تعمیرات و نو شدن تجهیزات شبکه برق توانستیم میزان خاموشی های خواسته و نا خواسته را در مناطق شناسایی شده کاهش دهیم و این مانورها در سال 97 نیز ادامه دارد.

وی درخصوص اقدامات انجام شده در راستای کاهش پیک بار و باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و تولید برق نیروگاه های برق آبی، یادآور شد: با صنایع، ادارات و نهادها قراردادهایی بسته شد تا در زمان پیک مصرف برق دیزل ژنراتورها را وارد مدارکنند و از تحمیل خاموشی به مشترکین خانگی جلوگیری شود. همچنین در این راستا شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران اقدام به خرید دیزل ژنراتور کرده تا خود نیز در این زمینه پیشگام باشد.

فرح زاد همچنین به موضوع IOT ( کنترل مصرف برق تجهیزات پرمصرف از راه دور ) اشاره کرد و گفت: اینترنت اشیا، موضوعی جدید در صنعت کشور می باشد که شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در سطح کشور انتخاب تا با کنترل مصرف برق تجهیزات پرمصرف مانند کولر از راه دور بصورت پایلوت در این شرکت اجرا شود.

وی، خاطرنشان ساخت: هم اکنون برای کنترل مصرف ادارات مختلف، این شرکت تعداد 150 دستگاه ماژول خریداری نموده که در حال نصب می باشد.

فرح زاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مصرف برق را در ادارات و سازمانها شاهد هستیم، موضوع مدیریت مصرف برق در جلسات متعدد با استانداری و شرکت برق منطقه ای با ابلاغ دستورالعمل ها و مطرح شدن موضوع مصرف بهینه برق در جلسات شورای اداری شهرستانها را مطرح کردیم تا مصرف بهینه برق در این مراکز را اجرا کنیم و با موفقیت از پیک مصرف انرژی عبور نماییم.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در دفتر مدیریت مصرف و بازار برق به ادارات و مصرف کنندگان بزرگ شهرستان های غرب مازندران مراجعه کردند و اصول و روش مصرف بهینه برق را آموزش دادند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *برگزاری 12 مانور جهادی برای افزایش پایداری شبکه , *برگزاری 12 مانور جهادی برای افزایش پایداری شبکه ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه