اخبار داغ

گزارش؛

تقلّای مسئول خاص برای جایگزینی رئیس یک دانشگاه/ وقتی علم‌آموزی فدای بازی‌های سیاسی می‌شود

تقلّای مسئول خاص برای جایگزینی رئیس یک دانشگاه/ وقتی علم‌آموزی فدای بازی‌های سیاسی می‌شود
در حالی که وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در شرایط مطلوبی قرار دارد، خبرها حاکی از تلاش‌های اساسی برای جایگزین کردن فردی معلوم‌الحال در منصب ریاست این دانشگاه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  در روزهای اخیر اخباری مبنی بر احتمال تغییرات در منصب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد به گوش می‌رسد، به طوری که شنیده‌ها از تغییرات زودهنگام ریاست این واحد دانشگاهی و تاکید یکی از مسئولین صاحب نفوذ سیاسی این شهرستان برای تعجیل در این تغییر حکایت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نکته جالب ماجرا اینجاست که مسئول محترم برای رساندن کرسی ریاست دانشگاه به فرد معلوم‌الحال و دارای پیشینه تاریک سیاسی و عملکردی، حتی حاضر به دادن امتیازاتی به رابطین کشوری نیز شده و وعده‌هایی را نیز به منظور اجرایی کردن در سطح شهرستان و محل خدمت خود در کشور دریافت کرده است.

,

اینکه مسئولی در منصب سیاسی برای تصاحب کرسی ریاست دانشگاه به عنوان محیطی علمی توسط یکی از افراد دارای سابقه نه‌چندان مناسب در عرصه سیاسی و تفکرات انقلابی این چنین دست و پا بزند و حاضر به دادن امتیازات بسیاری نیز به مسئولین کشوری و رابطین خود در مرکز باشد، گویای اهمیت این موضوع از بُعد سیاسی بوده و قطعا در آینده نه چندان دور باید در انتظار اثرات منفی و ناخوشایند چنین تغییراتی در سطح دانشگاه باشیم.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیانات خود در جمع اساتید، مدیران دانشگاهی و دانشجویان به صراحت این نکته را اظهار داشته‌اند که «دانشگاه سیاسی است اما سیاست زده نیست»، اما گویا همچنان برخی مسئولینِ در مناصب سیاسی و دارای اهداف پشت پرده در صدد حکومت بر محیط‌های علمی و دانشگاهی بوده و تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف حزب، جریان، گروه و البته چهره‌های همسو انجام می‌دهند تا به این ترتیب علم‌آموزی را فدای سیاست‌زدگی کرده و در این مسیر از هیچ تلاش و امتیازدهی نیز ابایی ندارند.

,

هرچند بر اساس شنیده‌ها، مسئولین و اساتید استانی دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت خود با تغییر در واحد این دانشگاه در مهاباد را اعلام کرده‌اند، اما مسئول شهرستانی نیز باید این هشدار را جدی بگیرد که دانشگاه محل تحصیل علم و معرفت است نه مکان تسویه حساب سیاسی و پیاده کردن اهداف خاص با اغراض پشت پرده که قطعا در آینده ای نه چندان دور خودنمایی خواهند کرد.

,

البته این نکته هم حائز اهمیت است که دست اندرکاران چنین تغییرات حساسی در دانشگاه آزاد اسلامی باید در این زمینه بصیرت و هماهنگی کامل را داشته باشند تا تحت تاثیر برخی چهره‌های معلوم‌الحال و سیاست زدگان نام آشنای عرصه مدیریت، زمینه را برای عقب ماندگی های علمی در محیط دانشگاهی فراهم نسازند و اقدامات خود را تنها برای اعتلای فرهنگی آموزشی و علم آموزی جوانان کشور مصروف دارند.

,

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا شرایط برای حضور چهره‌ای کاملا سیاسی و با عقاید و سوابقی غیر‌انقلابی در منصب ریاست یک محیط علمی فراهم خواهد شد و آن مسئول سیاسی خواهد توانست ارتباطات خود را به نمایش گذارد یا اینکه مدیران دانشگاهی اجازه نفوذ چنین افرادی را در محیط علمی نخواهند داد؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه