اخبار داغ

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان مطرح کرد؛

حضور 70 هزار حاشیه نشین در شهر کرمان/راه اندازی ده دفتر تسهیل گیری در نقاط آسیب پذیر شهر

حضور 70 هزار حاشیه نشین در شهر کرمان/راه اندازی ده دفتر تسهیل گیری در نقاط آسیب پذیر شهر
ملانوری با بیان اینکه جمعیت حاشیه نشین در شهرستان کرمان حدود 70 هزار نفر می باشد، گفت:اخیرا طرحی به نام راه اندازی دفاتر تسهیل گری از سوی سازمان اجتماعی وزارت کشور ابلاغ شده است؛ این دفاتر هم اکنون در ده نقطه شهر که دارای آسیب پذیری بیشتری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص مسئله  حاشیه نشینی در سطح شهر گفت: در سال های گذشته افراد از روستاها به منظور کسب درآمد و یافتن شغل مناسب به سمت شهرها مهاجرت کرده اند که استان کرمان نیز همانند دیگر نقاط کشور  در این خصوص بی نصیب نمانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

وی ادامه داد: این افراد معمولا در بخش از حاشیه شهرها سکونتگاه هایی به منظور استقرار ایجاد می کنند که در پی آن معضلاتی نیز به وجود می آید.

,

ملا نوری با اشاره به اینکه جمعیت حاشیه نشین در شهرستان کرمان حدود 70 هزار نفر می باشد، در خصوص آسیب های حاشیه نشینی ابراز کرد: با گسترش حاشیه نشینی در سطح شهر مشاغل کاذب افزایش پیدا خواهد کرد، مسائلی در حوزه مواد مخدر و بزهکاری هایی در این زمینه  به وجود خواهد آمد همچنین باعث می شود که افراد از انشعابات غیر مجاز آب، برق، گاز و ... استفاده کنند که این کار موجب لطمه رساندن به تأسیسات اساسی ما خواهد شد.

,

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه حضور حاشیه نشین ها در سطح شهر باعث به وجود آمدن انواع بیماری های و آسیب های اجتماعی می شود، تصریح کرد: از سال های اخیر اقدامات مناسبی  از طرف استانداری و با همکاری ارگان های مختلف انجام شده است.

,

وی عنوان کرد: بخشی از این اقدامات مقابله با اراضی تصرفی که در حوزه حاشیه نشینی انجام شده  و حدود  2000 هزار هکتار از اراضی تصرفی طی سال های گذشته آزاد شده و کمربند سبز در اطراف شهر کرمان ایجاد شده است که بتوانیم محدوده شهر را تحت کنترل خود در آوریم.

,

ملانوری بیان کرد: همچنین جلسه شورای تأمین استان به منظور برخورد با حاشیه نشینی با محوریت مهار و کنترل حاشیه نشینی اطراف شهر کرمان برگزار شده است؛ که در این جلسه تعیین و تکلیف سکونتگاه های مربوط به افرادی که در مناطق حاشیه نشین و امتیازات و انشعبات برق آب گاز و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: اقدامات دیگری در جهت خدمت به این افراد تحت عنوان طرح نجات در حال انجام می باشد؛ بر اساس این طرح به افراد آسیب دیده که در حواشی شهر سکونت دارند آموزش هایی به جهت توانمند سازی در راستای مهارت های زندگی و اشتغال داده می شود .

,

ملانوری با اشاره به مطلب فوق افزود: تا افراد حاشیه نشین بتوانند با کسب اشتغال و افزایش درآمد زندگی خود را ساماندهی کنند.

,

وی تصریح کرد:اخیرا طرح دیگری به نام راه اندازی دفاتر تسهیل گری از سوی سازمان اجتماعی وزارت کشور ابلاغ شده است؛ این دفاتر هم اکنون در ده نقطه شهر که دارای آسیب پذیری بیشتری هستند با مدیریت بخش خصوصی و حضور شش کارشناس در حوزه مسائل اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی ، مسائل فرهنگی مستقر می شوند.

,

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: این دفاتر به منظور آموزش و یادگیری افراد و توانمند سازی آنها فعالیت می کنند به این منظور که افراد بتوانند در برابر آسیب ها مقاوم باشند و زندگی خود را ساماندهی کنند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه