اخبار داغ

درسال حمایت از تولیدات داخلی؛

درآمد30 میلیون تومانی با فروش صنایع دستی/ اشتغالزایی برای20 نفر دستاورد بانوی سراوانی

درآمد30 میلیون تومانی با فروش صنایع دستی/ اشتغالزایی برای20 نفر دستاورد بانوی سراوانی
یک بانوی سراوانی با ایجاد کارگاه تولید صنایع دستی و پوشاک محلی توانسته علاوه بر استغالزایی 20 بانوی سرپرست خانواده درآمد سالانه 30 میلیون تومانی کسب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ضرورت حمایت ملت ایران از چرخه های تولیدی و کالای ایرانی راه حل اساسی برحرکت و جهش اقتصاد کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,


موضوعی که با رویکرد خرید کالای ایرانی می توان حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تحقق بخشید و با رفتاری مثبت نسبت به ارتقاء کیفیت و بهره تولیدات داخلی نیز گامی اساسی را اعمال کرد.

,
,


دراین رویکرد توجه به خرید کالاهای مورد نیاز از بازار داخلی و تولید ملی به عنوان گام اساسی درحمایت از چرخه های تولید و درخواست به جای مردم برای بهبود کیفیت و ارتقاء اجناس ایرانی می باشد.

,
,


در همین راستا یک بانوی سراوانی با تولید باکیفیت انواع صنایع دستی به مثل سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم بافی،خیاطی و گلدوزی اقدام به اشتغالزایی کرده است که البته بخشی ازموفقیت وی به کیفیت و زیبایی هنر دست زنان و بخش دیگر آن به حمایت مردم و خرید این صنایع دستی باارزش اختصاص دارد.
 

,
,
,
, ,

صابره ملک زاده کوهکن مددجوی کمیته امداد و یکی از بانوان کارآفرین موفق سراوانی در روستای هوشک است که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته آثار باستانی است.
,
,

این بانوی موفق با هدف ایجاد شغل برای خود و زنان سرپرست خانواده اقدام به راه اندازی یک شرکت تعاونی در زمینه صنایع دستی کرده تا از این طریق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید کالاهای بومی در سال حمایت از تولیدات داخلی گام بردارد.
,
,

این مددجوی کمیته امداد در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص نحوه ورودش به ایجاد کارگاه مشاغل خانگی گفت: با توجه به اینکه بعد از گرفتن مدرک کارشناسی بیکار بودم فکر ایجاد کارگاه تولید صنایع دستی و پوشاک محلی به ذهنم رسید در نتیجه با کمک دوستان تعاونی تولید انواع صنایع دستی شامل سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم بافی،خیاطی و گلدوزی که جز صنایع دستی بومی منطقه بوده را راه اندازی کردیم.
,
,

وی ادامه داد: در راه اندازی اولیه این شرکت نیاز به سرمایه داشتیم و چون من فرزند مددجو بودم به کمیته امداد سراوان برای دریافت وام قرض الحسنه مراجعه و در نتیجه با بهره مندی از این تسهیلات فرآیند تشکیل شرکت تعاونی با سرعت بیشتری انجام شد و در نهایت شروع به کار کردم.
 
,
,
,

 

,
, ,

این کارآفرین موفق شهرستان سراوان بیان کرد: اکنون این شرکت تعاونی با سه نفر عضو هیات مدیره، ۱۵ نفر اعضای شرکت تعاونی و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم راه اندازی شد.
,
,

وی در ادامه با رضایت از بازار فروش صنایع دستی تولید شده، افزود: خوشبختانه محصولات تولید شده فروش خوبی دارند به گونه‌ای که حتی از استان‌های اصفهان و تهران چندین مرحله برای خرید صنایع دستی و پوشاک محلی به این شرکت مراجعه و تعداد زیادی از صنایع تولیدی ما را برای فروش خریداری می کنند.
,
,

کوهکن در پایان گفت: سالانه درآمد ۳۰ میلیون تومانی از فروش این محصولات به دست می آید و توانستم زمینه اشتغالزایی را برای ۲۰ زن سرپرست خانوار ایجاد کنم.

 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه